هواشناسی

پیش بینی وضعیت هوا طی دو روز آینده

تاریخ انتشار : 16 مرداد 1402کد مطلب : 2959زمان مطالعه : 2 دقیقه
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: وزش باد و رگبار باران در برخی از نقاط کشور برای روز جاری پیش بینی می‌شود.

خبرآنلاین:بر اساس اعلام هشدار زرد هواشناسی، امروز دوشنبه بارش‌ها در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، مازندران، تهران، قزوین، البرز، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و جنوب غرب کرمان، هرمزگان، جنوب شرق فارس، ارتفاعات بوشهر ادامه دارد.

فردا سه‌شنبه هوا در تهران، سمنان، قم، اصفهان، قزوین، البرز، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، زنجان، ارتفاعات غربی یزد، نیمه جنوبی کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس نیز بارانی است.

هواشناسی اعلام کرده است که روز چهارشنبه در اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، ارتفاعات تهران، البرز، سمنان، ارتفاعات غربی یزد، شمال هرمزگان، غرب گلستان، ارتفاعات جنوبی کرمان بارندگی خواهیم داشت.

این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون لغزندگی معابر و جاده‌های کوهستانی، احتمال ریزش سنگ، آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها را در پی دارد. علاوه بر این احتمال «بروز خسارت به سازه‌های موقت، آسیب به درختان، باغات و محصولات کشاورزی، خسارت به گلخانه‌ها و تأسیسات کشاورزی، مه آلودگی و کاهش دید، صدمه و خسارت به دلیل رعدوبرق و صاعقه» وجود دارد.

توصیه می‌شود در روزهای فعالیت سامانه از اسکان و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود و دامداران و عشایر از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، نواحی کوهستانی و بستر مسیل‌ها پرهیز کنند.

همچنین توصیه می‌شود نسبت به پاکسازی کانال‌ها، لایروبی آبروها و اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت ناشی از سیلاب و بارش احتمالی تگرگ اقدام شود. دستگاه‌های امدادی نیز برای روزهای پیش رو آمادگی لازم را کسب کنند.

علاوه بر این از فعالیت‌های کوهنوردی، صعود به قله‌ها و استقرار در ارتفاعات به دلیل خطر سقوط و برخورد صاعقه خودداری شود. همچنین از امروز تا چهارشنبه (16 تا 18 مرداد) روند تدریجی کاهش دما در بیشتر نواحی استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

پیش بینی وضعیت هوا طی دو روز آینده

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : هواشناسی
وبگردی