گوشی انعطاف پذیر

چین اولین گوشی انعطاف پذیر هوشمند را ساخت!

تاریخ انتشار : 9 اردیبهشت 1395کد مطلب : 30065زمان مطالعه : 2 دقیقه
گوشی هوشمند انعطاف پذیر یکی از گجت هایی است که از چند سال پیش شرکت های مختلف برای ساخت و تجاری کردن آن تلاش می کنند. یک شرکت چینی در این رقابت از سامسونگ پیشی گرفته و اولین تلفن هوشمند انعطاف پذیر را تولید کرده است.

چین اولین گوشی انعطاف پذیر هوشمند را ساخت!

پس از معرفی پنل های انعطاف پذیر OLED، شرکت های زیادی برای ساخت گوشی هوشمند انعطاف پذیر تلاش کرده اند و در پی آن بوده اند که از این امکان جدید در طراحی های خود استفاده کنند. سامسونگ یکی از شرکت های بزرگی است که تصور می شد می تواند اولین گوشی هوشمند را با استفاده از این پنل ها تولید کند. اما این شرکت تنها به انتشار پتنت هایی در این مورد بسنده کرده و هنوز دست به تولید انبوه این نوع از تلفن هوشمند نزده است.

شرکت چینی Interim که کمتر کسی نامی از آن شنیده است، یکی از تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه است که اخیرا در نمایشگاهی در شهر چونگ کینگ در غرب چین، از اولین تلفن همراه هوشمند انعطاف پذیر خود رونمایی کرده است. گفته می شود پنل صفحه نمایش این گوشی از جنس ماده ی انعطاف پذیر گرافن (Graphene) است. نمایش چنین گجتی در این نمایشگاه، بسیاری از بازدیدکنندگان را به سمت غرفه ی شرکت اینتریم جذب کرده است.

گوشی انعطاف پذیر

 

همان طور که در تصاویر مشخص است، این گوشی که به سیستم عامل اندروید مجهز است، در حالت خمیده به راحتی کار می کند و به دور مچ کاربر پیچیده شده است.

البته کیفیت تصاویر آن بسیار پایین است. اگرچه، نیاز به چنین دستگاه هایی هنوز در بازار احساس نمی شود، اما چنین پیشرفت هایی، می توانند مراحل جدیدی در عصر تکنولوژی را رقم بزنند. با ورود پنل های انعطاف پذیر OLED در کنار پنل های گرافن به بازار، محدودیت های قبلی برای طراحان محصولات از بین می رود و آنها می توانند طرح های جدیدی برای گجت ها ایجاد کنند. در دورانی که اکثر گوشی های و گجت ها، طراحی های مشابه و تکراری دارند، چنین پیشرفت هایی می تواند نوید دورانی تازه در طراحی را بدهد.

شاید این دستگاه ارائه شده به تولید انبوده نرسد و ارائه ی آن توسط این شرکت چینی تنها به واقعه ای تاریخی در عصر فناوری تبدیل شود. باید منتظر باشیم تا شرکت های بزرگ برای تولید چنین محصولاتی اقدام کنند و با مانورهای تبلیغاتی خود کاربران را برای خرید آنها ترغیب کنند. تنها در آن زمان است که می توانیم در مورد مفید بودن یا نبودن چنین اختراعاتی نتیجه گیری کنیم.

 

گوشی های انعطاف پذیر

چین اولین گوشی انعطاف پذیر هوشمند را ساخت!

4.716
این مطلب مفید بود ؟151
برگرفته از زومیت/م.ن
برچسب : گوشی
وبگردی