مستمری بازنشستگان

زمان پرداخت مابه التفاوت مستمری بازنشستگان

تاریخ انتشار : 2 اردیبهشت 1399کد مطلب : 30207زمان مطالعه : 2 دقیقه
علی ربیعی، سخنگوی دولت در خصوص زمان پرداخت مابه التفاوت مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

ایسنا:علی ربیعی، سخنگوی دولت روز گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که چرا مستمری فروردین بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس سال 98 پرداخت شد و دولت چرا برای اجرای قانون همانند سازی برای پرداخت مستمری بگیرها به سازمان تامین اجتماعی کمک نمی کند، گفت:معمولا پرداختی ها از فروردین محاسبه و در اردیبهشت و خرداد ما به التفاوت پرداخت می شود.

او گفت:امسال هم اتفاق خاصی نیفتاده است، بر مبنای سال 97، مستمری فروردین 98 و بر مبنای 98 هم مستمری بازنشستگان در فروردین 99 پرداخت شد. چون حقوق بازنشستگان نیازمند تعیین مزد شورای عالی کار است و براساس تعیین مزد در شورای عالی کار، پیشنهاد به هیات وزیران می آید و هیات وزیران میزان حقوق بازنشستگان را تعیین می کند، این امر یک فرآیند زمانی دارد. 

جزئیات اختصاص 12 هزار میلیارد تومان به کرونا

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری همچنین درباره جزئیات موافقت رهبری با درخواست دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا هم اظهار کرد:این پول از تبدیل به نرخ نیمایی به دو امر اختصاص پیدا می کند؛ حدود 12 هزار میلیارد تومان برای وزارت بهداشت با اولویت تقویت و ساماندهی تولید دارو یا درصورت لزوم، واردات دارو، تجهیز تخت های بیمارستانی و افزایش آی سی یو برای مقابله با بیماری کرونا. ربیعی با بیان اینکه تاکید دیگر آن است که تقویت شرکت های دانش بنیان در هر دو نیاز وزارت بهداشت اولویت قرار گیرد، تصریح کرد:هر چقدر از این پول در مابه التفاوت تبدیل به نرخ ارز نیمایی، باقی بماند آن پول به حمایت از کارگران شاغل در حوزه هایی که از بیماری کرونا آسیب دیده و دچار بیکاری شده اند، در اختیار صندوق بیمه بیکاری قرار خواهد گرفت. وی ادامه داد:صندوق بیمه بیکاری به شکل شفاف همه خدمت گیرندگانش را مشخص کرده و می کند. وامی هم که تصمیم گرفتیم در اختیار بنگاه ها قرار گیرد، ضمن آنکه به شکل ساده ای پرداخت می شود. 

واردات دارو بدون انتقال پول ممکن نیست

ربیعی همچنین با اشاره به تحریم دارو، گفت:یکی از اقدامات برای به سرانجام رساندن این موضوع از طریق سیستم بین المللی است. دولت آمریکا پاسخ دهد کدام سیستم بین المللی را از تحت فشار خود خارج کرده است. آنها می گویند می توان دارو تامین کرد اما چگونه پول آن را می توان انتقال داد؟ این موضوع نوعی فریبکاری بیشتر نیست.

انتهای پیام/م

زمان پرداخت مابه التفاوت مستمری بازنشستگان

1.34
این مطلب مفید بود ؟13
برچسب : بازنشستگان
وبگردی