ضد عرق

ضد عرق | ساخت ضد عرق گیاهی با اثر باورنکردنی

کد مطلب : 30464تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 4 دقیقه
تعریق بدن یک عملکرد طبیعی است که با گرمتر شدن هوا بیشتر می شود . اگر از مصرف ضد عرق ها ترس دارید پس ضد عرق گیاهی و طبیعی را در خانه بسازید تا بدنتان خوشبو شود.

ساخت ضد عرق های طبیعی و گیاهی

با فرا رسیدن روزهای گرم سال مسئله ی تعریق و بوی آن تبدیل به دغدغه ی بسیاری از افراد می شود و اسپری ها و دئودورانت ها بازار داغی پیدا می کنند. اما همه می دانیم که این محصولات حاوی ترکیبات شیمیایی هستند.اگرچه تعریق یک روند طبیعی برای تنظیم دمای بدن است، اما در برخی مواقع باعث دردسر می شود، چون بوی بدی ایجاد می کند که آزاردهنده است. البته تعریق زیاد در مواقعی که بدن به دلیل گرمای هوا یا ورزش گرم شده است و یا در مواقع استرس و تب کاملا طبیعی است. تعریق زیاد همچنین یکی از علائم شایع تغییرات هورمونی در زنان یائسه است. تعریق وقتی مسئله ای غیرعادی می شود که بدون دلیل خاصی بروز کند. تعریق پدیده ای طبیعی در بدن و برای تنظیم دمای آن است، اما زمانی که میزان آن زیاد می شود و تولید بوی نامطبوع می کند، بسیار آزاردهنده است. خوشبختانه درمان های خانگی موثری برای کنترل تعریق و پیشگیری از بوی بد آن وجود دارند.  اگر شما طرفدار محصولات طبیعی هستید، می توانید به گیاهان و مواد طبیعی برای مقابله با مشکل تان اعتماد کنید. در این مطلب چند راه حل ساده و طبیعی برای کنترل تعریق عنوان می کنیم.

درمان خانگی تعریق بدن با  ساخت ضد عرق های عالی

خوشبختانه درمان های خانگی موثری برای کنترل تعریق و پیشگیری از بوی بد آن وجود دارند. در ادامه ی مطلب به این درمان ها می پردازیم.

ضد عرقی با جوش شیرین و آب لیموترش بسازید

 خواص ضدباکتریایی و ضدتعریق این دو ترکیب باعث خنثی شدن بوی نامطبوع بدن و رفع مازاد تعریق می شود. جوش شیرین و آب لیمو ترش مانند لایه بردار طبیعی عمل می کنند که سلول های مرده و سفید پوست را از بین می برند.

جوش شیرین و لیمو ترش

برای ساخت ضد عرق از جوش شیرین و لیمو ترش استفاده کنید

جوش شیرین یک قاشق معادل 10 گرم

لیموترش یک عدد

آب لیموترش را گرفته و با جوش شیرین ترکیب کنید تا یک خمیر نرم حاصل شود. پوست زیر بغل را با این خمیر نرم به صورت حرکات دورانی ماساژ دهید. اجازه دهید ترکیب به مدت 15 دقیقه روی محل بماند و سپس با آب سرد شستشو دهید. این کار باعث کاهش تعریق و رفع بوی بد بدن می شود.

 

با سرکه سیب، آویشن و رزماری ضدعرق گیاهی بسازید

ترکیب سرکه سیب، آویشن و رزماری به واقع یک دئودورانت طبیعی است که بوهای نامطبوع و مازاد عرق را از بین می برد.

آویشن یک قاشق معادل 10 گرم

رزماری یک قاشق معادل 10 گرم

آب یک لیوان 250 میلی لیتری

سرکه سیب نصف فنجان معادل 125 میلی لیتر

 آویشن و رزماری را داخل یک لیوان آب ریخته و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و نصف لیوان سرکه سیب را به آن اضافه کنید. یک گلوله پنبه ی تمیز را به محلول آغشته کرده و به زیر بغل ها و دیگر مناطقی که دچار تعریق زیاد هستند بزنید.

 

دم کرده مریم گلی بهترین ضد عرق بدن

 گیاه مریم گلی خواص ضدتعریق دارد که به کنترل عملکرد غدد مولد عرق کمک می کند. این گیاه حاوی منیزیم و ویتامین های گروه B است که در کنترل هورمونی شرکت دارند.

گیاه مریم گلی پنج قاشق معادل 50 گرم

 آب یک لیتر

گیاه مریم گلی را به همراه یک لیتر آب داخل ظرفی بریزید و با شعله ی ملایم به مدت 15 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کنید و در یخچال نگه دارید. با پنبه ای تمیز محلول را به زیربغل ها بزنید. البته می توانید از دمنوش مریم گلی (تصویر بالا) نیز به عنوان یک نوشیدنی، یک تا دو فنجان در روز مصرف کنید.

 

نشاسته ی ذرت و ضدعرقی طبیعی

 نشاسته ی ذرت یک ترکیب نرم است که برای پوست مفید بوده و باعث خشک شدن آن و رفع بوی نامطبوع می شود.

نشاسته ی ذرت یک قاشق معادل 10 گرم

جوش شیرین یک قاشق کوچک معادل 5 گرم

نشاسته ی ذرت را با جوش شیرین مخلوط کنید تا به صورت یک دئودورانت پودری دربیاید. این پودر را به زیر بغل (پوست خشک) بزنید و اجازه دهید یک روز بماند. خیالتان راحت باشد، این محصول طبیعی لباس ها را لک نمی کند.

 

یک ضد عرق خانگی با عصاره ی روغنی درخت چای

 اسانس یا عصاره ی روغنی درخت چای یک ضد باکتری است که باعث کاهش باکتری های پوست و رفع بوی بد و عفونت ها می شود.

 عصاره ی روغنی درخت چای 10 قطره

 آب نصف لیوان معادل 125 میلی لیتر

عصاره ی روغنی درخت چای را در آب حل کرده و با کمک گاز استریل یا پنبه به زیر بغل ها بمالید.

ضد عرق ، ساخت ضد عرق گیاهی با اثر باورنکردنی

4.1102
این مطلب مفید بود ؟8418
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از تبیان /ن
1 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی