شامپو پرپشت شدن مو
برای پرپشت شدن مو و رشد بیشتر موها م توان از شامپوهای گیاهی خانگی استفاده کرد گیاهی وجود دارد که در این زمینه به شما کمک بزرگی می کند.

فواید رزماری برای موی سر ؛ رز ماری چگونه به رشد مو کمک می کند؟ 

آیا از کم پشتی موهایتان رنج می برید؟ آیا داشتن موهای پرپشت آرزویتان است؟ آیا با گیاه رزماری و خواص آن برای موهای کم پشت آشنایی دارید؟ این گیاه برای سال ها به عنوان یک جز موثر برای مراقبت از مو استفاده می شده و پوست سر را تحریک می کند، در نتیجه رشد موی سالم را افزایش می دهد. 

فواید رز ماری برای مو: 

بنا به گفته مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، رز ماری برای قرن ها استفاده شده و نه تنها رشد مو را تحریک می کند، بلکه باعث تاخیر در سفید شدن مو می شود.

در لیستی که در این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک می خوانید روش های مختلفی برای استفاده از این گیاه وجود دارد که شاید زمانی که از ریزش مو رنج می برید، رشد مو و یا بلند کردن آن ممکن است کار دشواری به نظر برسد اما باید بدانید که روغن رز ماری با تحریک گردش خون در پوست سر می تواند با کاهش ریزش مو مقابله کند که به نوبه خود رشد مو را افزایش می دهد.

ارزش غذایی بالای آن و خواص ضد التهابیش، رزماری را به یک جز عالی برای تغذیه کیسه های ترشحی مو و تسکین پوست سر تبدیل می کند و هم چنین دارای خواص ضد درد است که آن را به یک درمان خوب برای پوست سر و خارش پوست تبدیل می کند.

 به ضخیم شدن موها و درخشندگی مو مشهور است و اغلب توسط افرادی استفاده می شود که موهای نازک و کدری دارند. روغن این گیاه به تمیز کردن کیسه های ترشحی مو توسط باز کردن آنها کمک می کند.

 کیسه های ترشحی مو اغلب منجر به مشکلاتی مانند شوره سر، و در موارد شدید، ریزش مو می شود. روغن رز ماری به خاطر تواناییش برای جلوگیری و توقف سفید شدن مو مشهور است.

 پوست خشک سر را رطوبت رسانی می کند و از پوسته پوسته شدن و شوره سر جلوگیری می کند.آسیب را در زمان از بین بردن کثیفی که ممکن است مو را پایین نگه دارد، ترمیم می کند.

درمان کم پشتی مو ارثی

چگونه از رز ماری برای رشد مو ؛ درمان ریزش مو و پرپشت شدن آن استفاده کنیم: 

1. روش درمانی روغن رز ماری داغ: 

2-4 قطره روغن رزماری و 2 قاشق سوپ خوری روغن حامل (مانند نارگیل، زیتون، بادام، و غیره) را با هم ترکیب کنید و آن را گرم کنید.روغن را در مایکروویو گرم نکنید، چون ممکن است منجر به کاهش ارزش تغذیه ای اش شود. 

حدود 10 دقیقه روغن را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. روغن را به ریشه ها و نوک موها به خوبی پوشش دهید. سپس یک حوله داغ را بردارید (از یک سشوار ضربه برای گرم کردن حوله استفاده کنید) و دور موهای خود ببندید. هم چنین شما می توانید از یک کلاه دوش استفاده کنید. 

حداقل 30 دقیقه صبر کنید و بعد بشورید. محیط گرم به حداکثر نفوذ و جذب مواد مغذی کمک می کند. روغن را با شامپو معمولی خود تمیز کنید. اگر موهای چربی دارید، می توانید از نرم کننده صرف نظر کنید.

 شستن را با آب سرد به پایان برسانید تا کوتیکول ها بسته شوند. شما می توانید بیشتر از 2 بار در هفته این کار را انجام دهید. این کار باعث می شود موی شما مجبور به رشد شود.

 هشدارها: روغن را داغ نکنید، چون ممکن است نه تنها پوست سرتان را بسوزاند، بلکه منجر به از دست رفتن مواد مغذی روغن نیز شود ؛ اگر موهایتان چرب است، نترسید که روغن را بزنید. در اغلب موارد، موهای چربی ناشی از کمبود رطوبت است. 

2. رز ماری برای نرم کنندگی موها: 

1 فنجان آب را بجوشانید و سپس 15 قطره روغن رز ماری را اضافه کنید یا می توانید به طوریکه در بخش سلامت پوست و موی نمناک گفته ایم از برگ های خشک رزماری استفاده کنید، می توانید 15 عدد از برگ ها را در یک فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه قرار دهید. 

روغن و آب هیچ رنگی ندارند، در حالی که چای رزماری دارای رنگ سبز کمرنگی خواهد بود ؛ حالا این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید. موهای خود را بشویید و محلول را در حالیکه موهای شما هنوز مرطوب است، به موها و سرتان اسپری کنید. سپس بگذارید موهای شما خشک شود. 

هم چنین اگر شما از کمبود مو رنج می برید، می توانید چای رزماری را نیز بنوشید تا گردش خون را بهبود بخشیده و رشد مو را ارتقا دهید. شما می توانید از این درمان هر بار که موی خود را می شورید، و همچنین در بین شستشوهای موهایتان استفاده کنید.

 اقدامات احتیاطی: اگر فشار خون بالایی دارید و یا باردار هستید از این درمان استفاده نکنید.

رزماری برای مو

3. آب رز ماری برای رشد مو: 

استفاده از شستشوی مو با رز ماری، موهای شما را براق و قابل مدیریت می کند. همچنین پوست سر شما را تحریک می کند و از ریزش مو جلوگیری می کند. 2 فنجان آب را بجوشانید و یک قاشق سوپ خوری از برگ رزماری خشک را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید. 

مایع را صاف کنید و آن را کنار بگذارید ؛ موهای خود را به صورت معمول بشورید و سپس این محلول را روی موهای خود برای شستشوی نهایی بریزید. پوست سر خود را چند دقیقه بعد از ریختن این آب ماساژ دهید و برای نتیجه بخشی کامل و بهتر هر هفته یک بار این درمان را انجام دهید. 

اقدامات احتیاطی:دقت کنید که آب رزماری قبل از ریختن آن کاملاً سرد شود ؛ آب گرم می تواند کوتیکول های مو را باز کند و منجر به افت رطوبت شود. 

4. شامپوی رز ماری برای رشد مو: 

صابون شستشو را رنده کنید و در قابلمه روی حرارت بریزید و 3 فنجان آب رزماری به آن اضافه کنید تا جایی که صابون کاملا در آب حل شود، حرارت را کم کنید و بعد از مدت کوتاهی خاموش کنید. اجازه دهید مخلوط سرد شود و سپس آن را به ظرف شامپو بریزید و از این مخلوط به جای شامپو استفاده کنید. برای افزایش رشد مو از این شامپو بیش از 3 بار در هفته استفاده نکنید.

 اقدامات احتیاطی: از این شامپو بیشتر از یک هفته استفاده کنید، تا موهایتان را با آن وفق دهید. ممکن است در طول هفته اول بیشتر از معمول چرب به نظر برسد.

 5. سرکه رزماری: 

3-4 رزماری را خرد کنید و آنها را در 1 فنجان سرکه سیب خیس کنید و در جای خنک و تاریک برای حداقل چهار هفته بگذارید بماند. بعد از 2-4 هفته ، 4 قاشق سوپ خوری از این سرکه را بردارید و با 2 فنجان آب بنوشید.

 از این مخلوط برای شستشوی نهایی پس از شامپو استفاده کنید و موهایتان را تمیز کنید. از این محلول یک بار در ماه علاوه بر سایر درمان های رزماری استفاده کنید. 

شامپو پرپشت کننده مو

طرز ساخت شامپوی خانگی برای تقویت و پرپشت شدن موها با رزماری

برای ریزش موی شدید بهتر است درمان طبیعی و موثر زیر که با رزماری تهیه می شود را به کار ببرید :

اگر می خواهید موهایتان تقویت گردد و ریزش موی شما از بین برود لازم نیست شامپوی خود را عوض کنید بلکه تنها کافیست 3 ماده روغن رزماری، کپسول روغن لیمو و ویتامین E را به شامپو خود بیافزایید تا از خواص فوق العاده آن بهره مند شوید.

پس از درست کردن این شامپو هنگام حمام کردن از آن هفته ای دو مرتبه استفاده نمایید و تمام قسمت های سر و موهایتان را با آن ماساژداده وبعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

لازم به ذکر است که افزدون این 3 ماده به شامپوهای معمولی، سبب تقویت پوست سر و کنترل ریزش موهایتان خواهد شد و اثرات آن به صورت واضح شما را متوجه تغییر در وضعیت موهایتان خواهد کرد.

 نکات هشدار دهنده و اقدامات احتیاطی: 

از سرکه رزماری زیاد استفاده نکنید. اگر موهای خشکی دارید, از میزان کمتری استفاده بکنید تا موها رطوبتشان را از دست ندهند.

شامپو خانگی برای ریزش مو

دیدن اثرات رز ماری بر رشد مو چقدر طول می کشد؟ 

بعد از یک ماه استفاده موجب افزایش رشد مو خواهد شد. استفاده منظم از این گیاه میزان رشد و حجم آن افزایش خواهد یافت. از آنجا که موها باهم متفاوت هستند, مشخص کنید که چه چیزی برای موهایتان بهتر کار می کند و به آن بچسبید. 

بلند کردن مو یک فرآیند طولانی است و هیچ راه میانبری برای آن وجود ندارد. می توانید از موادی مانند رزماری استفاده کنید, اما هیچ راه معجزه آسایی وجود ندارد که یک شبه موهایتان بلند شود.

 با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و کمی صبر, موهایتان خوب بلند خواهد شد. 

نسخه قوی رزماری برای پرپشت شدن مو + ساخت شامپوی گیاهی تقویت مو

4.5196
این مطلب مفید بود ؟17521
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
وبگردی