شلی پوست صورت
به مرور زمان و با افزایش سن و استرس در زندگی پوست صورت و گردن دیگر حالت کشیدگی خود را ندارد. برای درمان افتادگی و شل شدگی پوست صورت و گردن ترکیبات گیاهی و خانگی سفت کننده پوست را استفاده کنید.

سفت کننده های پوست ماسک هایی که پوست های شل و افتاده را جمع می کنند:

شاید شما هم این ضرب المثل را شنیده باشید که " هر روز یک سیب بخور تا از پزشک دور باشی " این یک حقیقت است چرا که میوه ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند همین دلیلی است بر تاکید مصرف خوراکی و موضعی این دسته از خوراکی های طبیعی. تاثیر میوه ها بر پوست را نمی توان نادیده گرفت و تا حد ممکن باید به جای استفاده از کرم های شیمیایی و داروهای پرعوارض میوه های را برای زیبایی و جوانی پوست استفاده کنیم. در این بخش از پوست و موی مجله سلامت نمناک قصد داریم ماسک های گیاهی و طبیعی را به شما معرفی کنیم که کارشان سفت کردن پوست شل و افتاده صورت است.
 

بهترین ماسک های سفت کننده و درمان افتادگی پوست:

1- ماسک آواکادو و کیوی:
ماسک جوانی

ماسک جوانی آواکادو سفت کننده پوست صورت و گردن

 
میوه ی کیوی و اواکادو هر دو میوه ای سبز و استوایی هستند، این دسته از میوه ها علاوه بر طعم برای تغذیه پوست عالی عمل می کنند.
برای تهیه این ماسک نیاز به 1 عدد کیوی ، 1 عدد اواکادو و 1 قاشق چای خوری عسل داریم .
طرز تهیه ماسک میوه ای رفع افتادگی پوست :
کیوی و آواکادو را پوست کنده و به خوبی له می کنیم . بعد از یکنواخت شده مواد عسل را به ان اضافه کرده و خوب میکس می کنیم. ماسک آماده را بر روی پوست گردن و صورت به خوبی پخش می کنیم و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم می شوییم.
 
 
2- ماسک موز و آب لیمو:
موز یکی از میوه های تقریبا چهارفصل است و به عنوان یک میوه ی مقوی برای سلامتی بدن و پوست شناخته شده است . برای تهیه ماسک ضد شلی پویت کافیست 1/2 موز له شده را را با 1/2 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری آب لیمو خوب مخلوط کرده و برای مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس صورت را آبکشی کنید.
این ماسک برای خانم هایی که پوست چرب دارند مفید است.
 
3- ماسک گوجه فرنگی و بلغور جو دوسر:
خاصیت ضد پیری گوجه فرنگی برای پوست را نمی توان نادیده گرفت و همین علت استفاده از آن در بیشتر ماسک های جوان کننده و درمان کننده افتادگی پوست صورت است . ویتامین سی موجود در گوجه فرنگی اصلی ترین ماده برای زیبایی پوست صورت می باشد. برای تهیه این ماسک باید 1 عدد گوجه فرنگی را خوب له کرده یا رنده کنید و با 1 قاشق چایخوری جو دوسر و 1 قاشق چایخوری ماست خوب مخلوط کنید. ماسک آماده شده کافیست 10 دقیقه روی پوست بماند تا اثر کند. اگر قبلا ماست را روی پوست صورت خود امتحان کرده اید و احساس می کنید با پوستتان سازگاری ندارد می توانید شیر را جایگزین کنید.
 
 
4- ماسک خیار و ماست:
ماسک ماست و خیار

ماسک ماست و خیار سفت کننده پوست های شل و افتاده

این ماسک زیبایی و جوان کننده پوست یکی از ماسک های مشهوری است که حتی مادربزرگهایمان هم برای رفع جوش صورت در دوران غرور به ما پیشنهاد می کردند و انصافا هم نتیجه بخش بود . برای رفع افتادگی پوست هم به سراغ ماست و خیار بروید. 1/2 یک خیار را خرد و پوره کنید. 1/4 فنجان شیر را با 1 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری شکر قهوه ای مخلوط کنید . سپس پوره خیار را با مواد ترکیب شده خوب مخلوط کنید و از این ماسک واقعا جادویی برای زیبایی پوست استفاده کنید . 20 دقیقه زمان کافی برای ماندن ترکیبات ماسک بر روی پوست است .
این ماسک برای انواع پوست با هر جنسی مناسب است. 
 
5- ماسک توت فرنگی و کاکائو:
این ماسک خوشمزه برای تمام جنس پوست ها مناسب است و هیچ ممنوعیتی برای استفاده از ان نیست . قبلا از از خواص توت فرنگی و کاکائو برای سلامتی و درخشان شدن پوست گفته ایم . برای رفع افتادگی پوست صورت و جلوگیری از شل شدن پوست 4 عدد توت فرنگی کاملا له شده را با یک قاشق چایخوری پودر کاکائو و 1 قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. ماسک را بر روی پوست بمالید و اجازه دهید تا 15 دقیقه روی پوستتان بماند . صورت را با آب ولرم آبکشی کنید تا اثرات کاکائو روی ان باقی نماند. 
 اگر چه تمام ترکیبات این ماسک ها گیاهی و طبیعی هستند اما بهتر است قبل از استفاده از انها در گوشه ای از پوست تست شوند.

سفت کننده پوست ، 5 ماسک خانگی سفت کننده پوستهای افتاده

4.1286
این مطلب مفید بود ؟23650
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن
وبگردی