ترفند یادگیری زبان
" متیو یولدن " مدر جوانی که به طور کامل می تواند به 9 زبان زنده دنیا صحبت کند از ترفندهای یادگیری زبان در دنیای شخصی اش گفت ، ترفندهایی بسیار ساده اما کاربردی.

10 ترفند یادگیری زبان " متیو یولدن " مردی که مسلط به 9 زبان زنده دنیاست

این روزها که یادگیری زبان دوم به خصوص زبان انگلیسی یک نیاز واقعی برای برقراری ارتباط و استفاده از برخی امکانات در دنیای مدرن است دانستن راز و رمز یادگیری زبان جدید کاربردی خواهد بود. " متیو یولدن " مردی که مسلط به 9 زبان زنده دنیاست از رازهای یادگیری زبان می گوید.

کاربردی ترین رازهای یادگیری سریع زبان جدید

1- بدانید که چرا برای یادگیری زبان تلاش می کنید ، هدفتان چیست؟

به نظر ساده و واضح است اما وقتی نوبت به پاسخ می رسد در واقع شما هیچ جواب درست و قابل قبولی شاید برای این سوال نداشته باشید پس برای یادگیری زبان دلیل و ریشه داشته باشید ، ریشه ای که قدم اول شما برای آغاز راه یادگیری باشد سپس با خود بگویید :اوکی من آموزش یک زبان جدید را آغاز می کنم با هدف یادگیری کامل و تمام بخش های آن را خواهم آموخت. با این ایده و هدف پیش بروید تا در پروسه یادگیری زبان به خودتان اجازه ندهید که از کنار نکته ای بی تفاوت عبور کنید.

2- برای خود یک همراه و شریک در یادگیری زبان داشته باشید:

" متیو" چندین زبان جدید را با همراهی برادر دوقلویش یاد گرفته است به همین علت یکی از مهم ترین رازهای موفقیت در یادگیری زبان را داشتن یک همراه می داند. زمانی که شما با یکی از اعضای خانواده و یا یکی از همکلاسی هایتان در کلاس های زبان خارجی شرکت می کنید اگر ارتباط نزدیک تری در مقایسه با همکلاسی های دیگرتان با هم داشته باشید یک گام پیش تر خواهید بود. بدون انکه متوجه باشید شما دوستتان را و دوستتان شما را در کسب مهارت کمک خواهد کرد البته اگر همراه شما یک فرد ساعی باشد.

ترفند یادگیری زبان

3- با خودتان صحبت کنید تا یادگیری زبان را لمس کنید:

وقتی هیچ کسی را برای مکالمه زبان جدید ندارید از خودتان استفاده کنید. به دهها روش می توانید با خود صحبت کرده و بدون آنکه متوجه باشید پیشرفت کنید. مقابل آینه بایستید و با چیدن کلمات جدید در کنار هم جملات زیبا بسازید. به مرور زمان طول جملات را به پاراگراف و داستان برسانید. صحبت کردن شما با خودتان یکی از موثرترین روش های یادگیری سریع زبان است چرا که به این واسطه شما هم کلمات و اصطلاحات جدید را در مغز و هم در زبان و گفتارتان تکرار و تازه تر می سازید.

4- از آن بهینه استفاده کنید:

شما زبان جدید می آموزید تا بتوانید با افراد جدید صحبت کرده و ارتباط برقرار کنید پس ایده ی صحبت کردن با خودتان پیش زمینه ای است برای صحبت کردن با افراد دیگر. حال چگونه این افراد را بیابیم راهها و روش هایی دارد. فضای مجازی و استفاده از امکانات ارتباطی یکی از آنهاست. شما می توانید با عضو شدن در گروههای مخصوص مکالمه دریافت و انتقال کلمات و جملات جدید را انجام دهید. " متیو " می گوید :در ابتدا برایم رضایت بخش نبود و فکر می کردم باید حتما به کشوری که زبان آن را می آموزم سفر کنم تا دانش خود را بیازمایم اما به مرور متوجه شدم که فرصت در شهر محل زندگی من هم ممکن است. شما هم با شرکت در کلاس های بحث آزاد در آموزشگاههای دیگر می توانید تا حد قابل توجهی پیشرفت کنید.

ترفند یادگیری زبان

5- یادگیری زبان را تبدیل به یک فان کنید ( لذت بخش):

استفاده از زبان جدید که یادگرفته اید به هر نحو می تواند خلاقانه باشد. موسیقی یکی از علائق تقریبا تمام انسان های دنیاست ، از این علاقه استفاده کنید به طوری که با نوشتن و اجرا کردن موسیقی به زبان جدیدتان در حین سرگرمی و جذابیت دایره لغات و توانایی صحبت کردنتان را بالاتر ببرید. fخشی از یک فیلم جالب را انتخاب کرده و ان را برای خودتان اجرا کنید. باور داشته باشید زمانی که تمرین شما با فضای واقعی همراه باشد نتیجه فوق العاده خواهد بود.

6 - برای یادگیری زبان جدید بچه شوید:

ما با اشتباهات و غلط ها زبان را یاد می گیریم درست مثل بچه ها که در ابتدای راه صحبت کردنشان با کلمات اشتباه پیش می روند اما وقتی متوجه اشتباهشان می شوند هرگز دست از تلاش برنمی دارند و حتی شاید دهها بار برای رسیدن به کلمه درست دوباره اشتباه می کنند.

ترفند یادگیری زبان

7- در یادگیری زبان فقط به سراغ ساده و آسان ها نروید:

اینکه کاملا با آگاهی اشتباه کنید می تواند در پروسه یادگیری زبان شما را دچار خجالت و کمی ترس کند اما همین راهی است بسیار عالی برای پیشرفت. از کلمات و جملات سخت استفاده کنید تا اشتباه داشته باشید ، بله این یک حقیقت است قصدا اشتباه کنید تا یاد بگیرید البته این به این منظور نیست که کلمه و یا جمله ای را که منظورآن را نمی دانید استفاده کنید بلکه اصطلاحات و وازه های سخت را بیابید و از آنها در صحبت کردنتان استفاده کنید. شک نکنید که چند بار اول تلفظ و بیان شما اشتباه خواهد بود اما همین اشتباه و تکرار موجب می شود تا آن واژه ها را هرگز فراموش نکنید و همین روش از شما یک صحبت کننده واقعی خواهد ساخت.

8- خیلی گوش دهید تا خیلی یادبگیرید:

نکته ی دیگری که باید از کودکان در یادگیری زبان بیاموزیم گوش دادن و شنیدن است. شما زمانی که شروع به آموزش زبان جدید می کنید درست مثل نوزادی هستید که تازه متولد شده است. دقت کنید که یک نوزاد چندین ماه فقط می شنود و گوش می دهد تا در نهایت با تولید صدا کلمه ای کوچک بر زبان بیاورد پس هرچه بیشتر گوش کنید بهتر صحبت خواهید کرد.

شما زمانی که قبل از صحبت کردن در کلاس و .. مدتی را به مکالمات و یا بخش هایی از یک فیلم فقط گوش دهید بدون آنکه متوجه شوید چگونه ، پیشرفت خواهید کرد. " متیو یولدن " در رابطه با این نکته و راز یادگیری زبان بسیار تاکید می کند و میگوید می توانم قسم بخورم 40 درصد پیشرفت من با شنیدن و گوش دادن به فایل های صوتی و تصویری ( به خصوص مکالمه های اورجینال ) حاصل شد. کسی که زیاد بشنود بیشتر با تلفظات و لحن صحبت کردن زبان جدید آشنا می شود و بدون انکه متوجه باشد به مرور زمان خودش هم با همان تلفظ و لحن زبان جدید را صحبت خواهد کرد.

یادگیری زبان

9- به صحبت کردن مردم زبان جدید نگاه کن:

یادگیری زبان های متفاوت نیاز به ایجاد استعداد در خلق کلمات متفاوت در زبان و گلوی شما لازم می سازد. درست مثل حرکات فیزیکی بدن ، زبان شما هم باید آماده و آزموده برای صحبت کردن به زبان جدید شود. شاید به نظرتان عجیب باشد اما برای افزایش مهارت در یادگیری زبان دقایقی از روز را به افرادی که به ان زبان مکالمه می کنند فقط نگاه کنید تا متوجه شوید آنها با چه حرکات لب و زبان واژه ها را ادا می کنند. در ابتدا کار مشکلی است اما به مرور ساده خواهد بود و البته کاربردی برای پیشرفت در یادگیری زبان.

10 - برای یادگیری زبان جدید در آن غرق شوید:

خوب شما زیربناهای یادگیری زبان را دانستید حالا با این ابزار و نکته ها چطور پیش بروید تا به نتیجه ی دلخواه برسید؟ متیو یک پیشنهاد دارد " حصر 360 درجه " یعنی خود را در محاصره ی کامل زبانی که در حال یادگیری آن هستید قرا دهید و از آموزش هر روز و لحظه ای ان لذت ببرید. در ادامه " متیو " اشاره کرد به روزهایی که به هر بهانه ای گوش دادن و دیدن آموزشی را انجام می داد. در آخر به یاد داشته باشید بهترین نوع و سبک صحبت کردن زبان جدید ، صحبت کردنی است که دیگران متوجه آن شوند به خصوص افرادی که صاحبان آن زبان هستند. تشویق و تمرین خودتان را فراموش نکنید ، تمرین کنید و تشویق تا بتوانید با ایجاد انگیزه راه را برای خود هموار سازید.

ترفندهای یادگیری زبان مردی که مسلط به 9 زبان دنیاست

3.389
این مطلب مفید بود ؟5831
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
وبگردی