بازار مسکن

آخرین وضعیت بازار مسکن و کاهش قیمت خانه

تاریخ انتشار : 11 مرداد 1398کد مطلب : 30715زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس اتحادیه املاک تهران از کاهش قیمت ها در بازار مسکن خبر داد.

رکود در بازار مسکن

خبرگزاری صدا و سیما: رئیس اتحادیه املاک تهران بااشاره به رکود در بازار مسکن گفت:این معاملات در تیر 60 درصد کاهش داشته است 

مصطفی قلی خسروی افزود:همزمان با بازگشت رکود به حوزه مسکن، قیمت ها در زمینه خرید و همچنین اجاره بها در بسیاری از مناطق شهر تهران شکسته شد.

وی با بیان اینکه بنگاه های املاکی از مناطق مختلف تهران از شکست قیمت های رهن و اجاره خبر می دهند افزود:اجاره بها تابعی از قیمت مسکن است و هر نوع کاهش یا افزایشی در قیمت پایه، روی نرخ های رهن و اجازه نیز تاثیر می گذارد.

خسروی افزود:برعکس ماه های تابستان سال قبل که در مرداد و شهریور با افزایش نرخ های اجاره بها مواجه بودیم، کاهش 60 درصدی معاملات مسکن در تیر ماه امسال و بازگشت رکود عمیق منجر به تعدیل نرخ ها در بخش اجاره شده است.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران همچنین گفت:براساس تازه ترین گزارش وزارت راه در تیرماه امسال نسبت به خرداد ماه رشد قیمت مسکن کند شده است و به مرز توقف رسیده است.

درهمین زمینه عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:وجود رکود در بازار مسکن، مالکان و فروشندگان را ترغیب به پایین آوردن قیمت های پیشنهادی کرده است، بااین حال خریداران همچنان رغبتی برای خرید مسکن ندارند.

سیدهادی بهادری روند قیمت گذاری بازار مسکن را نزولی ارزیابی کرد و گفت:در شرایط کنونی هر ماه شاهد کاهش قیمت مسکن در استان ها و شهر ها مختلف هستیم و به نظر من مهم ترین عامل این مسئله، کاهش نرخ ارز است.

وی با بیان اینکه بازار مسکن در شرایط کنونی با رکود تورمی سنگینی روبه رو است افزود:قطعا زمانی که نرخ ارز روند کاهشی به خود می گیرد، بعد از گذشت چندین ماه، آثار این مسئله در بازار های دیگر نیز مشهود خواهد شد، از این رو ثبات چند ماهه بازار ارز موجب شده که امروز قیمت مسکن کاهش یابد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم گفت:به نظر من بازار مسکن در ماه های آتی شاهد کاهش قابل قبولی در قیمت ها خواهد بود که این مسئله راه را برای رونق گرفتن بازار باز خواهد کرد.

انتهای پیام/م

آخرین وضعیت بازار مسکن و کاهش قیمت خانه

2.52
این مطلب مفید بود ؟11
برچسب : قیمت مسکن
وبگردی