اشتباهات در کاهش وزن
برخی افراد در کاهش وزن راهکارهای اشتباهی را در پیش می گیرند که هیچ تاثیری در لاغری ندارد. از این راهکارها می توان به انجام ورزش های هوازی به تنهایی اشاره کرد.

راهکارهای اشتباه در کاهش وزن که تنها تصوراتی نادرست هستند

در صورتی که موفق به کاهش وزن نمی شوید پس مهم نیست چکار انجام می دهید و یا چقدر تمرینات سخت دارید . میلیون ها نفر در دنیا وجود دارند که اضافه وزن دارند و در روند کاهش وزن خود با شکست مواجه می شوند.

چه باور کنید چه نکنید حدود 600 میلیون بزرگسال و 100 میلیون کودک مبتلا به چاقی در دنیا وجود دارند . در این قسمت از تناسب اندام نمناک به چند راهکار اشتباه می پردازیم که بعید نیست با پیروی از آن ها در کاهش وزن به مشکل برخورده اید.

9 راهکار اشتباه در کاهش وزن

1. با تمام کالری ها یکسان رفتار می کنید :

تمام کالری ها برابر نیستند . خوردن 100 کالری سبزیجات با 100 کالری بستنی یکسان نیست و قرارم نیست تاثیر یکسانی بر بدن نیز داشته باشند. باتوجه به روند کاهش وزن باید دقت کنید که چه مقدار انسولین در بدن براساس نوع کالری که مصرف می کنید، ترشح می شود.

هنگامی که انسولین زیادی در بدن ترشح شود نه تنها چربی بدن ازبین نمی رود بلکه بدن را به ذخیره چربی ترغیب می کند . کالری هایی که ترشح انسولین را در بدن زیاد می کنند مصرف کربوهیدرات ها ی ساده هستند .علاوه بر کربوهیدرات ها پروتئین ها به خصوص آنهایی که منشا لبنی دارند نیز می توانند سطح انسولین را افزایش دهند.

اشتباهات در کاهش وزن

2. به میزان کافی بر توده بدنی تمرکز نمی کنید :

اگر همزمان کالری خود را کاهش و ورزش های هوازی انجام می دهید اما همچنان با افزایش وزن همراه هستید ممکن است به این دلیل باشد که بر توده بدنی خود تمرکز ندارید.

افزایش توده بدنی متابولیسم را کاهش داده و برروی بسیاری از هورمون های بدن از جمله انسولین ، لپتین و گرلین اثر می گذارد . این هورمون ها با سلول های بدن ارتباط برقرار کرده و به آن ها در ذخیره یا ازاد سازی چربی کمک می کند.

3. تنها برای کاهش وزن بر ورزش های هوازی متکی هستید :

از آنجا که ورزش های هوازی نسبت به دیگر ورزش ها جالب تر هستند پس مردم آن را تنها راه کاهش وزن تصور می کنند اما از طرفی به دلیل خسته کننده بودن ، پایدار نبوده وافراد از ادامه آن منصرف می شوند . خبر خوب این است که بدون نیاز به صرف ساعت های طولانی برروی تردمیل می توانید با وزنه برداری نیز کاهش وزن داشته باشید.

4. به تبلیغات غیر واقعی قرص های چربی سوز اعتماد می کنید :

مکمل های چربی سوز ضربان قلب را به طرز ناسالمی افزایش می دهند . توصیه این است که به جای مصرف آن ها سبک زندگی سالمی را پیش بگیرید.

قرص برای کاهش وزن

5. استرس دارید :

استرس سبب افزایش هورمون کورتیزول در بدن می شود که باعث افزایش پرخوری در مصرف غذاهای قندی نیز خواهد شد . هنگامی که سطح کورتیزول در بدن به مدت طولانی بالا باقی بماند مقدار چربی موجود در شکم افزایش میابد.

6. بیش از حد تلاش می کنید :

بدن به تعادل ورزش سالم و استراحت نیاز دارد . ورزش بیش از حد مانع از تغییر چربی در بدن می شود . ورزش بدون استراحت نیز سطح کورتیزول را در بدن تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش چربی در بدن خواهد شد.

7. خواب کافی ندارید :

کمبود خواب باعث نامتعادل شدن سطح هورمون ها شده که با گرسنگی در ارتباط می باشد . دو هورمونی که بر اشتهای ما موثر هستند عبارتند از:گرلین (هورمونی که باعث گرسنگی می شود) و لپتین ( هورمونی که باعث احساس سیری می شود ).

هنگامی که خواب کافی نداشته باشید سطح گرلین بالا رفته و سطح لپتین پایین می آید و این امر سبب گرسنگی و پرخوری خواهد شد . یک خواب سالم حداقل 7-8 ساعت می باشد.

کمبود خواب

8. باور دارید که هرچه بیشتر طی روز غذا بخورید چربی بیشتری نیز خواهید سوزاند :

رژیم خاصی به نام رژیم روزه داری وجود دارد که یک روش شگفت انگیز در سوزاندن چربی محسوب می شود. این رژیم سطح انسولین را کاهش می دهد و باعث می شود تا بدن گلوکاگون آزاد کند.

این امر سبب جلوگیری از تشکیل چربی در بدن خواهد شد . به جای آنکه درروز چند وعده غذایی400 کالری داشته باشید در پایان روز یک وعده غذایی 1600 کالری مصرف کنید.

9. هرروز خود را وزن می کنید :

در حالی که وزن کشی هرروزه بطور مستقیم مانع کاهش وزن نمی شود اما میتواند باعث ازبین رفتن اعتماد به نفس شود. به یاد داشته باشید کاهش وزن روندی کند است و اعداد می توانند روز به روز طی عواملی تحت تاثیر قرار بگیرند به عنوان مثال:نوسانات وزن هنگام قاعدگی و یا عضله سازی حین تمرینات قدرتی بیشتر است . چنانچه باید خودتان را وزن کنید تا انگیزه تان حفظ شود این کار را بیش از یکی دوبار در هفته انجام ندهید.

9 راهکار اشتباه برای کاهش وزن و لاغری

4.612
این مطلب مفید بود ؟111
منبع : بخش ورزش و تناسب اندام نمناک/ن/ز.ت
برچسب : کاهش وزن
وبگردی