خنگ شدن
تغذیه شما در طول شبانه روز تاثیر مستقیمی برروی مغز شما خواهد داشت و عملکرد مغز شما را تحت شعاع قرار خواهد داد پس بهتر است به تغذیه خود بیشتر توجه کنید.

مواد غذایی خنگ کننده و مضر برای مغز

همیشه در مورد غذاهایی که شما را باهوش می کنند، تبلیغات زیادی وجود داشته است اما آیا تا به حال به غذاهایی فکر کرده اید که شما را احمق می کنند؟ محققان دانشگاه های معتبر مانند UCLA و دانشگاه آکسفورد دریافته اند که غذاهای خاصی وجود دارد که شما را باهوش تر می کند و البته در نقطه مقابل، بد غذا خوردن بر هوشیاری، حافظه، خلق و خو و سیستم عصبی شما تأثیر می گذارد، غذاهایی که در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک لیست شده اند.

شکر

شکر برای شما مضر است و این چیز جدیدی نیست، اما نکته جدید این است که مصرف مقدار زیادی شکر در مدت زمان طولانی باعث مشکلات عصبی می شود. مصرف زیاد شکر بر حافظه و توانایی یادگیری شما تأثیر می گذارد. همچنین، قند بیش از حد در خون، استفاده سلول های مغز از انسولین را برای تجزیه قند برای کمک به پردازش افکار و احساسات کاهش می دهد و منجر به کاهش فعالیت مغز می شود.

شکر

نمک

نمک علاوه بر تأثیر بر ضربان قلب و فشار خون، بر عملکرد شناختی و مغز شما تأثیر می گذارد. نمک تصفیه شده نه تنها توانایی تفکر شما را مختل می کند، بلکه باعث بسیاری از مشکلات دیگر مانند بیماری های قلبی عروقی، سرطان و سکته می شود. سعی کنید نمک را در حد اعتدال مصرف کنید تا قدرت حافظه و مغزتان را سالها حفظ کنید.

عوارض سیب زمینی سرخ شده

غذای ناسالم

چیپس سیب زمینی، نوشابه، همبرگر و سیب زمینی سرخ شده دقیقا همان غذای ناسالمی است که برای جلوگیری از ضعف مغز نباید مصرف کنید. همه اینها خیلی خوشمزه به نظر می رسد، اما غذاهای ناسالم اعتیاد آور است و اعتیاد یک مشکل مغزی است تا جاییکه که ترک خوردن غذاهای ناسالم باعث ایجاد علائمی مشابه افسردگی و اضطراب می شود. مصرف مقادیر زیاد غذاهای ناسالم برای مدت طولانی می تواند منجر به از دست دادن حافظه و در برخی موارد بیماری آلزایمر شود.

همبرگر

غذای سرخ شده

غذای سرخ شده به نوعی در لیست غذاهای ناسالم تلقی می شود و البته هنوز غذاهای سالمی وجود دارند که وقتی سرخ می شوند، ناسالم می شوند. به عنوان مثال، خوردن ماهی فواید بسیاری برای سلامتی دارد، اما خوردن ماهی سرخ شده ناسالم است. همین امر در مورد سایر غذاهای سرخ شده مانند مرغ نیز صدق می کند. با انتخاب غذاهای غیر سرخ شده هوشیار بمانید و از خنگ شدن خود جلوگیری کنید.

غذای سرخ شده

قند و شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی قدرت مغز شما را کم می کنند. مصرف بیش از حد شیرین کننده های مصنوعی پاسخ مغز شما را کند کرده و در واقع شما را تبدیل به فردی احمق می کند. همچنین مصرف مقادیر زیاد شیرین کننده های مصنوعی برای مدت طولانی باعث آسیب مغزی می شود.

شیرین کننده

چربی های ترانس

محققانی که مطالعه پیری مغز اورگان را انجام دادند دریافتند که مصرف چربی های ترانس با کوچک شدن مغز مرتبط است. این مطالعه 104 بزرگسال بالای 65 سال را مورد بررسی قرار داد و افراد را برای مصرف 30 ماده مغذی در طول زمان مورد آزمایش قرار داد. یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که رژیم‌های غذایی با چربی ترانس بالا دارند، مانند افرادی که به بیماری آلزایمر مبتلا هستند، انقباض مغزی داشتند.

فست فود

غذاهای نیمه آماده و فرآوری شده

غذاهای از پیش پخته و فرآوری شده حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که شما را احمق می کنند. نگهدارنده ها، افزودنی ها، رنگ ها و طعم دهنده های مصنوعی نمونه هایی از مواد شیمیایی موجود در این غذاها هستند که بر رفتار و عملکرد شناختی شما تأثیر می گذارند. مصرف مقادیر زیاد غذاهای فرآوری شده به آرامی سلول های عصبی شما را از بین می برد و باعث کوچک شدن مغز شما می شود.

خنگ شدن شما با این مواد غذایی حتمی است !!

4.3183
این مطلب مفید بود ؟15726
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ن.ح
وبگردی