مسجد

مسجد | مسجد 20 گنبدی ترکیه + عکس

کد مطلب : 30895زمان مطالعه : 1 دقیقه
مسجد نیایشگاه و محل گردهمایی مسلمانان است. مسجد20گنبدی از مساجد بسیار زیبا در ترکیه است.

 مسجد20گنبدی ترکیه

مسجد نیایشگاه و محل گردهمایی مسلمانان است. کعبه طبق آیه قران اولین مسجد روی زمین است. مسجدالنبی با ورود محمد، پیامبر اسلام به مدینه در عربستان پایه گذاری شد.

 به نقل از پایگاه خبری «الاخبار» مصر، مسجد «اولو» یا مسجد جامع، یکی از آثار تاریخی شهر بورسا ترکیه است که نمونه برجسته ای از معماری اسلامی ـ ترکی را دارد و یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین ساختمان های شهر بورسا محسوب می شود.

 «بایزید اول» سلطان عثمانی در سال 1396 میلادی دستور ساخت این مسجد را صادر کرد و این مسجد در سال 1399 میلادی افتتاح شد.

 مسجد اولو، 20 گنبد و دو مناره دارد. بایزید اول نذر کرده بود تا در صورت پیروزی در جنگ 20 مسجد بسازد. پس از آن علما به وی گفتند، به جای ساخت 20 مسجد کوچک، یک مسجد بزرگ با 20 گنبد بنا کند که شاید دلیل داشتن 20 گنبد مسجد همین باشد.

 این مسجد همچنین منبری با معماری بی نظیر دارد که در ساخت آن از چوب رنگی استفاده شده است و در عین حال از میخ استفاده نشده است. هنرمند ترکیه ای در طراحی منبر یک قسمت از آن را به شکل خورشید در آورده است که زمین به دور آن می چرخد و این در حالی است که در آن زمان علماء به این نظریه نرسیده بودند.

 

 مسجد20گنبدی ترکیه

 مسجد20گنبدی ترکیه

 همچین، مسجد اولو برای پنج هزار نمازگزار ظرفیت دارد و در حیاط آن فواره ای وجود دارد که نمازگزاران در کنار آن وضو می گیرند. 

 

مسجد ، مسجد 20 گنبدی ترکیه + عکس

51
این مطلب مفید بود ؟10
برگرفته از جام نیوز / م.ف
برچسب : مساجد جهان
وبگردی