اسمارت فون موتو G4 PLUS

رونمایی از اسمارت فون موتو G4 PLUS

تاریخ انتشار : 30 اردیبهشت 1395کد مطلب : 30920زمان مطالعه : 3 دقیقه
اولین اسمارت فون ها با برند lenovo moto رونمایی شد که جایگزین نسل سوم اسمارت فون ها خواهد شد. در ادامه به بررسی موتو G4 PLUS خواهیم پرداخت.

خداحافظی گوشی های هوشمند با برند موتورولا توسط موتو G4 PLUS

کاربران دنیای گوشی های هوشمند باید با برند موتورولا خداحافظی کنند زیرا بالاخره اولین اسمارت فون ها با برند Lenovo Moto رونمایی شده اند، گوشی هایی که جایگزین نسل سوم اسمارت فون موتو جی خواهند شد.

نسل دوم و سوم گوشی های موتو جی دارای نمایشگر 5 اینچی 720p بودند، اما این بار شاهد استفاده از نمایشگرهای بزرگتر 5.5 اینچی برای چهارمین نسل از سری محصولات موتو جی هستیم. قدرت پردازشی این گوشی ها نیز با بکارگیری چیپست پیشرفته اسنپدراگون دو برابر شده و دوربین و حافظه داخلی نیز ارتقا پیدا کرده اند.

لنوو موتو جی 4 پلاس

این بار به جای استفاده از نام توربو، موتو جی 4 قدرتمندتر، پلاس نام گرفته است. این گوشی در صدر جدول گوشی های میان رده بازار قرار می گیرد. نمایشگر این گوشی دارای رزولوشن 1080p و شیشه محافظ گوریلا گلس 3 است، ابعاد و رزولوشنی که برای موفقیت در بازار رقابتی فعلی الزامی هستند. بدون شک این گوشی به اندروید 6.0 مارشمالو مجهز شده است.

این گوشی دارای اسکنر اثر انگشت است که ویژگی متمایزکننده آن از موتو جی 4 خواهد بود. این سنسور می تواند قفل گوشی را در 750 میلی ثانیه باز کند.

 

گوشی موبایل

لنوو موتو جی4

موتو جی 4 پلاس دارای سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی با فوکوس هیبرید ( تشخیص فاز + لیزر) است و می تواند ویدیوهای 1080p ضبط کند. این دوربین از سنسور OmniVision PureCell Plus با پیکسل های 1.3 میکرون و f2.0 استفاده می کند. دوربین این گوشی دارای یک حالت Pro برای کنترل دستی نیز هست. دوربین سلفی موتو جی 4 پلاس دارای سنسور 5 مگاپیکسلی و لنزهای زاویه باز 84 درجه است.

لنوو اسمارت فون جدید خود را به سری ششم پردازنده های کوالکوم یعنی اسنپدارگون 617 مجهز کرده است. این پردازنده دارای هشت هسته پردازشی Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی آدرنوی 405 است. به این ترتیب تعداد هسته های پردازشی این نسل جدید از سری گوشی های موتو دو برابر هسته های پردازشی نسل سوم موتو جی است.

نمونه های پیشرفته تر این گوشی دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی خواهند بود. گزینه های اقتصادی تری نیز با 2 یا 3 گیگابایت رم و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این گوشی به شیار کارت حافظه جانبی نیز مجهز شده است بنابراین حتی نسخه 16 گیگابایتی موتو جی 4 پلاس نیز می تواند فضای ذخیره سازی زیادی را در اختیار کاربران قرار دهد.

هر دو گوشی جدید موتو جی 4 و موتو جی 4 پلاس دارای باتری 3000 میلی آمپر ساعت هستند و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کنند. در هر حال شارژر Turbo تنها در بسته بندی موتو جی 4 پلاس در نظر گرفته شده است. این شارژر می تواند تنها در عرض 15 دقیقه توان مورد نیاز برای 6 ساعت کار با گوشی را فراهم کند.

برای اولین بار گوشی های موتو به صورت اختصاصی در وب سایت Amazon.in فروخته خواهند شد. قیمت مدل 16 گیگابایتی موتو جی 4 پلاس 200 دلار و قیمت نسخه 32 گیگابایتی آن 225 دلار خواهد بود.

لنوو موتو جی 4

مشخصات و ویژگی های اسمارت فون موتو جی 4 تا حد زیادی شبیه به نسخه پلاس این محصول است. این گوشی دارای نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1080p؛ چیپست اسنپدارگون 617 و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع است. در هر حال کاربران باید برای خرید شارژر سریع این گوشی به صورت جداگانه هزینه کنند.

این گوشی در دو نسخه با حافظه های داخلی 16 و 32 گیگابایتی عرضه خواهد شد و میزان حافظه داخلی هر دوی آنها از طریق کارت حافظه جانبی قابل ارتقا است. رم هر دو گوشی 2 نیز گیگابایت خواهد بود.

 

موبایل

موتو G4 PLUS

دوربین اصلی در نظر گرفته شده برای موتو جی 4 شبیه به دوربین نسل سوم سری اسمارت فون های جی، 13 مگاپیکسل است. دوربین سلفی این گوشی نیز مشابه با موتو جی 4 پلاس، 5 مگاپیکسل با زاویه باز است. همان طور که قبلا اشاره کرد، آخرین تفاوت جی 4 با جی 4 پلاس، سنسور اثر انگشت است و کاربرانی که موتو جی 4 را خریداری کنند نمی توانند از اثر انگشت خود برای آنلاک کردن گوشی استفاده کنند.

موتو جی 4 در ماه ژوئن و موتو جی 4 پلاس در ماه می تنها در کشور هند عرضه خواهند شد و موتورولا هنوز تاریخ عرضه این پرچمداران جدید در دیگر کشورها را اعلام نکرده است. 

رونمایی از اسمارت فون موتو G4 PLUS

51
این مطلب مفید بود ؟10
برگرفته از قدس آنلاین/ح
وبگردی