زمین
درباره ی زمین و چگونگی پیدایش آن و آغاز حیات روی زمین مطلب جالبی جمع آوری کرده ایم که خواندنش را حتما به شما پیشنهاد میکنم.

 درباره ی آغاز حیات روی زمین بیشتر بدانید 

دانشمندان ناسا بر این باور هستند که طوفان خورشیدی که در حدود 4 میلیارد سال قبل رخ داده، منجر به آن شده است که زمین تا این حد گرم شده و حیات در آن به وجود آید. این به معنی آن است که ما همه حیات فعلی خود را مدیون خورشید به تنهایی هستیم.

تلسکوپ قدرتمند ناسا به نام کپلر اکنون مشغول کاوش کهکشان های مختلف است و در ماموریت خود ستارگانی بسیار مشابه خورشید ما پیدا می کند که با شدت هرچه تمام تر superflare ها که انفجارهای بزرگ انرژی ناشی از ستارگان است را تقریبا ده بار در روز در عمق فضا رها می کنند. این در حالی است که خورشید ما اکنون در مرحله ای از زندگی خود است که دیگر توان ستارگان جوان را ندارد و تنها هر 100 سال یکبار superflare از خود منتشر می کند.

کره زمین

تصاویری از کره زمین

ناسا با استفاده از این superflare ها موفق شده است که ستارگان مختلف را بر اساس سن آنها طبقه بندی کند و بعد از آن یک خط سیر زمانی را رسم کنند تا به وسیله آن میزان سن و توان خورشید منظومه شمسی ما را مشخص سازند. بر این اساس مشخص شده اند که خورشید ما پیش از این تنها سه چهارم حرارت و درخشندگی فعلی را داشته و زمین تنها 70 درصد از گرمای فعلی را از خورشید می گرفته است.

اما به جای آنکه زمین در این شرایط سرد و عاری از حیات باشد، شواهد ژئولوژیکال بر این مبنا هستند که زمین اتفاقا گرم و پوشیده از آب به شکل مایع بوده است. دانشمندان این پارادوکس را با استفاده از پدیده طوفان خورشیدی حل کرده اند. طوفانی که منجر به گرم شدن زمین و خارج شدن آن از حالت انجماد و سرما بوده است.

«ولادیمیر ایراپیتیان» دانشمند خورشید شناس ناسا با اشاره به همین موضوع گفته است:اگر زمین تنها 70 درصد از گرمای فعلی را از خورشید گرفته باشد طبعا باید یک گلوله یخی در فضا می بوده است. اما شواهد می گوید که زمین قبل از شروع حیات پوشیده از آب مایع و گرم بوده است. ما دانشمندان این نام این پارادوکس را Faint Young Sun Paradox گذاشته ایم. اکنون تحقیقات جدید ما نشان می دهد که یک طوفان بزرگ خورشیدی منجر به گرم شدن زمین و خارج شدن آن از حالت جامد و در نتیجه پیدایش حیات بر روی آن شده است.

چگونگی پیدایش حیات در زمین از زبان ناسا

3.434
این مطلب مفید بود ؟2311
برگرفته از موج نیوز /ح
برچسب : سرگرمی
وبگردی