لیگ قهرمانان

تبعات مالی حذف از لیگ قهرمانان

تاریخ انتشار : 12 آذر 1402کد مطلب : 31505زمان مطالعه : 3 دقیقه
تیم‌های اروپایی برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا درآمدهای متفاوتی کسب می کنند که براساس نتایجی که در این مسابقات به دست می‌آورند این مبلغ متفاوت است.

مهر:حضور در لیگ قهرمانان اروپا برای تیم‌های فوتبال اروپایی درآمدهای قابل توجهی را به دنبال خواهد داشت. صعود به این مسابقات، پیروزی در بازی‌ها و صعود به مراحل بالاتر هر یک پاداش‌های متفاوتی دارد که از سوی یوفا پرداخت می‌شود.

درآمد تیم‌ها از حضور در لیگ قهرمانان اروپا چقدر است؟

بر اساس اعلام یوفا میزان پاداش‌هایی که برای حضور در این رقابت پرداخت می‌شود به شرح زیر است:

قهرمانی:20 میلیون یورو

 

نایب قهرمانی:15.5 میلیون یورو

صعود به نیمه نهایی:12.5 میلیون یورو

صعود به یک چهارم نهایی:10.6 میلیون یورو

صعود به یک شانزدهم نهایی:9.6 میلیون یورو

برد در مرحله گروهی:2.8 میلیون یورو

تساوی در مرحله گروهی:930 هزار یورو

صعود به لیگ قهرمانان اروپا:15.64 میلیون یورو

پایگاه خبری «اتلتیک» در یادداشتی به بررسی این درآمد با نگاه به باشگاه منچستر یونایتد پرداخته است.:«سرنوشت تیم فوتبال منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا دست خود آنها نیست و چشم انداز روشنی برای رسیدن به مرحله حذفی این مسابقات برای شاگردان «تن هاخ» به چشم نمی‌خورد.

یونایتدی‌ها دو بازی آخر خود مقابل «کپنهاگن» و «گالاتاسرای» را تن به تساوی دادند تا در دیدار پایانی مقابل بایرن مونیخ امید چندانی برای بقا در مسابقات نداشته باشند. آنها فقط یک راه برای صعود دارند:در بازی آخر بتوانند بایرن مونیخ را شکست دهند و دیدار تیم‌های کپنهاگن و گالاتاسرای با تساوی به پایان برسد.

منچستریونایتد در صورت حذف چقدر پول از دست می‌دهد؟

صعود از مرحله گروهی باعث می‌شود یونایتد مبلغ 9.6 میلیون یورو (معادل 10.5 میلیون دلار) پاداش دریافت کند. مطابق آئین نامه هرچه تیم‌ها بیشتر به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند مبلغ بیشتری پاداش دریافت خواهند کرد. علاوه بر این صعود به مرحله یک چهارم نهایی 10.6 میلیون یورو و حضور در نیمه نهایی 12.5 میلیون یورو درآمد به دنبال خواهد داشت. راهیابی به فینال، که در ومبلی برگزار می‌شود 15.5 میلیون یورو ارزش دارد و قهرمان مسابقات باشگاهی یوفا 4.5 میلیون یورو به حساب تیم قهرمان واریز می‌کند.

علاوه بر این بازی در سوپرکاپ یوفا، دیداری بین قهرمانان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا 3.5 میلیون یورو ارزش دارد و تیم برنده هم یک میلیون یورو دیگر دریافت می‌کند.

منچستر یونایتد در این فصل لیگ قهرمانان چه مبلغی به دست آورده است؟

اگر یک باشگاه جواز حضور در مرحله گروهی را کسب کند 15.6 میلیون یورو از یوفا دریافت می‌کند. این مبلغ در واقع یک درآمد پایه است. سپس به ازای هر پیروزی یا تساوی مبالغ اضافی دریافت خواهند کرد. هر برد در مرحله گروهی 2.8 میلیون یورو و تساوی 930000 یورو برای یک باشگاه درآمد دارد. پس از پنج بازی، یونایتد یک برد، یک تساوی و سه باخت داشته است بنابراین آنها حداقل 3.73 میلیون یورو پاداش از یوفا دریافت خواهند کرد.

ضرایب 10 سال اخیر

از سوی دیگر هر تیم از نظر فیفا یک ضریب مشخص دارد که بر اساس عملکرد یک باشگاه در طول 10 سال اخیر تعیین می‌شود و تیم‌ها از یک تا 32 رتبه بندی می‌شوند. ارزش هر سهم حدود 1.1 میلیون یورو است به این معنی که به تیمی که پایین‌ترین رتبه را دارد این مقدار پرداخت شود در حالی که به بالاترین رتبه، که امسال رئال مادرید است، 36.4 میلیون یورو پرداخت خواهد شد. منچستریونایتد در رده یازدهم قرار دارد، بنابراین 12.5 میلیون یورو دریافت خواهد کرد.

ترتیب این تیم‌ها در آخرین رده بنده یوفا به شرح زیر است:

1. رئال مادرید، 2. بایرن مونیخ، 3. بارسلونا، 4. منچستر سیتی، 5. یوونتوس، 6. چلسی، 7. اتلتیکومادرید، 8. لیورپول، 9. پاری سن ژرمن، 10. سویا، 11. منچسترسیتی، 12. دورتموند، 13. پورتو، 14. آرسنال، 15. بنفیکا، 16. آژاکس، 17. رم، 18. ناپولی، 19. تاتنهام، 20. شاختار، 21. بایرلورکوزن، 22. ویارئال، 23. اینتر، 24. بازل، 25. لئون، 26. آث میلان، 27. سالزبورگ، 28 زنیت، 29. لایپزیش، 30. دیناموکیف، 32. اسپورتینگ لیسبون، 32. فرانکفورت.

در صورت صعود به لیگ اروپا چه درآمدی کسب می‌شود؟

تیم‌های سوم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا راهی مسابقات لیگ اروپا خواهند شد. سوم شدن در گروه به این معنی است که یونایتد به طور خودکار وارد لیگ اروپا می‌شود و 500 هزار یورو در همان ابتدای کار برای آنها به ارمغان می‌آورد. این مسابقات حائز درجه دوم اهمیت هستند اما با این حال، یوفا درآمد خود را با همان شکل و شمایل لیگ قهرمانان اروپا تقسیم می‌کند به طوری که شامل پاداش‌ها، درآمد پخش و پرداخت ضریب می‌شود.

صعود به مرحله یک هشتم نهایی 1.2 میلیون یورو، یک چهارم نهایی 1.8 میلیون یورو و نیمه نهایی 2.8 میلیون یورو ارزش دارد و اگر یونایتد به فینال برسد 4.6 میلیون یورو دیگر درآمد خواهد داشت. برندگان نهایی پاداش 4 میلیون یورویی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/م

تبعات مالی حذف از لیگ قهرمانان

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی