جوش شیرین
شاید برای خیلی از مردم این سوال مطرح باشد، که جوش شیرین چگونه درست می شود، مضرات آن چیست، کجاها استفاده می شود، آیا مفید هم هست یا نه،...

فواید وکاربرد جوش شیرین را بدانید

از جوش شیرین برای تمیز کردن حمام، بوزدایی کفش و خیلی جاهای دیگر استفاده می شود. اخیرا محققان دریافته اند که جوش شیرین می تواند به سلامت کلیه ها هم کمک کند. در واقع بیمارانی که از بیماری مزمن کلیوی رنج می برند از قرص های روزانه جوش شیرین استفاده می کنند و این کار باعث می شود عملکرد آن به سطح طبیعی برسد. در اینجا به برخی از کاربردهای دیگر جوش شیرین می پردازیم.
صاف کردن پوست

استفاده از جوش شیرین

خمیرمایه ای ساخته شده از جوش شیرین و آب می تواند بهترین دوست شما باشد:می توان آن را برای صاف کردن لکه های خورشیدی پوست و یا کهیرها استفاده کرده و یا برای تسکین گزیدگی ناشی از نیش حشرات هم آن روی پوست مالید. از طرفی می توانید نصف فنجان از آن را به آب حمام اضافه کنید تا پوستتان را نرم و صاف کند.
حفظ خاک
شما می توانید مقداری جوش شیرین را به خاک باغچه بیافزایید تا میزان اسیدی بودن آن متعادل شود. از طرفی می توانید مقداری از آن را به آب گیاهانی بیافزایید که دوستدارِ محیط اسیدی نیستند.
از بین بردن بو
ترکیبات آلکالین موجود در جوش شیرین آن را به ترکیبی فوق العاده و منحصر به فرد در تجزیه ذرات بدبو تبدیل می کند. می توانید جوش شیرین را در سبد رخت چرک ها و کفش های بدبو بریزید. قوطی ای درباز و حاوی جوش شیرین را در یخچال بگذارید تا بوی بد یخچال را از بین ببرد.
تمیز کردن محصولات
برای از بین بردن رسوبات میوه ها و سبزیجات تازه، می توانید جوش شیرین را به اسفنجی مالیده و بعد میوه ها و سبزیجات را با آن تمیز کنید. وقتی کارتان تمام شد میوه ها و سبزیجات را خوب آب بکشید.

شامپوی روشن کننده

استفاده از جوش شیرین

موهای ما برای اینکه از انباشت محصولات آرایشی مختلف خلاص شوند همیشه در حال التماسند! مقدار کمی جوش شیرین به شامپوتان اضافه کنید و مانند همیشه از آن استفاده کنید. با اینکار توده های انباشت شده روی موهایتان تمیز شده و دوباره تمام محصولات آرایشی تان عین اول روی موهایتان نمو پیدا خواهند کرد.

تنظیم عملکرد معده
جوش شیرین برای از بین بردن ترش کردن معده خواص فراوانی دارد؛ وقتی دچار این حالت شدید، یک قاشق جوش شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کنید تا وضعیت معده تان خوب شود. می توانید برای کاهش اسیدی بودن غذاهایی که گوجه فرنگی دارند مقداری از این محلول را به سس یا سوپتان اضافه کنید

سفید کننده ی دندان

استفاده از جوش شیرین

‍1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 5 قطره پراکسید هیدروژن و چند قطره آب مخلوط کنید. دکتر جسیکا امری دندانپزشکشیکاگویی، می گوید:برای سفید کردن دندان هایتان، جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را در ظرف کوچکی باهم ترکیب کنید تا خمیر غلیظی بدست بیاید. آنگاه فقط اگر نیاز بود به آن آب اضافه کنید. خمیر بدست آمده را توسط یک مسواک، با رعایت تساوی به دندان هایتان بمالید، و اجازه دهید تا 5 دقیقه بر روی دندان هایتان باقی بماند.

آنگاه با خمیردندان معمولی تان دندان هایتان را بشویید و سپس آبکشی کنید. برای نتایج پایدار، می توانید یکبار در هفته این فرایند را تکرار کنید. دکتر امری می گوید:اگر نتایج بدست آمده، برایتان راضی کننده نبود، هر بار مخلوط را 10 دقیقه رویدندان هایتان رها کنید، اما نه بیشتر؛ چرا که ممکن است با عدم تساوی مالیدن ترکیب بر دندان ها، حساسیت هایی رخ دهد.

فواید و کاربردهای جالب جوش شیرین

4.571
این مطلب مفید بود ؟647
برگرفته از medicinenet-/ر
برچسب : جوش شیرین
وبگردی