کوچکترین تخم مرغ
صاحب 20 مرغ در مزرعه ای برای جمع آوری تخم مرغ ها آمده بود که با دیدن شیئ ریز توجهش جلب شد . او سپس متوجه شد که کوچکترین تخم مرغ دنیا توسط یکی از مرغ هایش تولید شده است.

کوچکترین تخم مرغ دنیا را ببینید

رکورد جدیدی از کوچکترین ها ثبت شد ، کوچکترین تخم مرغ دنیا را ببینید که با وزن و اندازه ای بسیار اندک در یکی از مزارع دیده شد. " جورجیا کروچمن " 22 ساله در حال جمع آوری تخم مرغ ها بود که متوجه وجود یک شی کوچک در میان انها شد وقتی بیشتر دقت کرد ریزترین تخم مرغ دنیا را دید.

کوچکترین تخم مرغ

شکست رکورد کوچکترین تخم مرغ دنیا

صاحب این مرغ میگوید:زمانی که دستم را به سمت تخم مرغ ها بردم متوجه یک چیزی مثل سنگ کوچک در لانه مرغ شدم اما وقتی آن را در دست گرفتم فهمیدم که به جای سنگ ریزه کوچکترین تخم مرغ دنیا را در دست گرفته ام. به گفته ی او و با استناد به تصاویر اندازه این تخم مرغ کوچک 1.55 سانتی متر درازا دارد.اندازه ی این تخم مرغ کوچک تر از یک سکه است . او نمی داند کدامیک از 20 مرغ خانگی اش این تخم را گذاشته است .کوچکترین تخم مرغ دنیا زرده ندارد و صاحب آن می گوید شاید با این تخم مرغ کم حجم ترین نیمروی دنیا را بپزم.

کوچکترین تخم مر غ

کوچکترین تخم مرغ دنیا

 

 

رکورد کوچترین تخم مرغ دنیا برای نخستین بار در سال 2011 به تخم مرغی به  طول 2.1 سانتیمتر رسید. اما این رکورد در سال 2014 با اختلاف تنها یک میلیمتر به دست مرغی به نام "مافین" در منطقه سامرست انگلیس شکسته شد! تا اینکه سال گذشته یک مرغ انگلیسی دیگر با گذاشتن یک تخم مرغ 1.8 سانتیمتری رکورددار این عنوان شد.

کوچکترین تخم مرغ

اندازه کوچکترین تخم مرغ جهان

 موسسه گینس در حال حاضر سرفصل جداگانه ای به نام کوچکترین تخم مرغ جهان را در کتاب رکوردهای جهانی خود ندارد و تنها رکورد مربوط به کوچکترین تخم پرندگان را در این کتاب ثبت می کند که در این سرفصل، در حال حاضر یک قناری هلندی با تخمی به طول 7 میلیمتر و قطر 5.25 میلیمتر از سال 1998 رکورددار است.

رکورد کوچکترین تخم مرغ دنیا شکست + تصاویر

2.912
این مطلب مفید بود ؟75
منبع : بخش سرگرمی نمناک/ن
وبگردی