رازهای دوران نامزدی
در دوران نامزدی باید دختر و پسر برای یکدیگر نقش صندوقچه اسرار را داشته باشید و رازهای نامزدشان را به خانواده خود منتقل نکنند تا مشکلاتی در آینده نداشته باشند.

اهمیت راز داری در دوران نامزدی

در دوران نامزدی چون دختر و پسرها هنوز در زندگی با والدین خود هستند ، تعلق خاطر بیشتری نسبت به خانواده دارند تا به همسرشان . از سوی دیگر برخی از خانواده ها از فرزند خود انتظار دارند که مانند سابق، اسرار خود را برای آنها بازگو کنند.

همین امر موجب می شود که برخی از دخترها و پسرها اسرار نامزدشان را نیز با اعضای خانواده خود درمیان بگذارند در نتیجه مشکلات مختلفی در زندگی مشترک آنها در آینده به وجود می آید.

بسیاری از افرادی که در زندگی خود دچار شکست شده اند در دوران نامزدی مشکلات عدیده ای را تجربه کرده اند ، اما با تصور تغییر دادن همسرشان ، سکوت اختیار کرده اند .اما مشکلات آنها پس از ازدواج نیز ادامه داشته و پشیمانی دیگر سودی برای آنها ندارد.

رازهایی که باید گفته شوند

اگر مایل به داشتن رابطه ای سالم هستید ، باید در رفتار خود کمترین میزان پنهان کاری را داشته باشید . چنانچه در نمناک اشاره کرده ایم اگر راز بزرگی در زندگی خود دارید که روی زندگی شما تاثیرگذار است ، همسر آینده تان حق دارد که آن را بداند . از آنجایی که اغلب زجوج ها دیر پی به راز ها می برند ، نگهداری آنها زندگی آینده شما را با خطر مواجه می سازد . برخی از این رازها عبارتند از :

1:بیماری های پنهان شده

یکی از مسائل مهمی که برخی از افراد از بیان آن هراس دارند ، داشتن بیماری است .برخی از افراد با صداقت کامل تمام مسائل مربوط به سلامتی و عدم سلامتی خود را بازگو می کنند که می تواند اعتماد طرف مقابل با این کار را جلب کرد و حتی فرصتی به او داد که اگر او هم دچار مشکلات جسمی و روحی است ، به راحتی ابراز کند.

ازدواجی که با پنهان کردن این مسئله مهم آغاز شود ، دوام چندانی نخواهد داشت .همچنین برخی از اسرار را باید با اعضای خانواده مطرح کرد مانند بیماری های حاد روانی و جسمی یا اعتیاد ؛ زیرا این موارد زندگی مشترک را به خطر می اندازد.

بنابراین در اولین فرصت باید با والدین یا اعضای دیگر خانواده در این خصوص مشورت نمائید تا آنها تصمیمات درست در مورد زندگی شما را اتخاذ کنند .در این مسائل ، سکوت کردن اصلا قابل قبول نیست.

رازهای دوران نامزدی

2:امید به تغییر

پسر و دختر ، هر دو دارای ایراداتی می باشند ، اما می توان قبول کرد که این مسائل قابل حل هستند ، امید به تغییر و اصلاح رفتار یکی از رمزهای موفقیت در زندگی است . با بهترین روش ممکن رفتارهای همسرتان را اصلاح کنید.

متاسفانه در برخی از خانواده ، با مشاهده کوچکترین نکته منفی در رفتار نامزد خود ، آن به اعضای خانواده خود می گویند . تکرار این موضوع ، دید خانواده را نسبت به عضو جدید خانواده تغییر می دهد و موقعیت او را در خانواده متزلزل خواهد ساخت . در این شرایط فرد از بازگو کردن آن نکته منفی ، پشیمان می شود.

زیرا با بازگو کردن آن ، ارزش نامزد خود را در جمع خانواده کم کرده است .هر چند اگر زندگی مشترک آنها در آینده هم به خوبی پیش برود باز هم دید منفی خانواده نسبت به همسرشان تغییر نمی کند و در برخوردهای خود با یکدیگر مشکلاتی ایجاد می شود.

3:نداشتن وضعیت مالی مناسب

گاه برخی از افراد کمبودهای مالی خود را از همسر آینده اشان پنهان می کنند ، این مسئله بیشتر در زمان رخ می دهد که وضعیت اقتصادی هر دو طرف همسان نباشد .افراد از ترس اینکه طرف مقابل خود را از دست دهند ، شرایط مالی خود را بهتر از آنچه هستند نشان می دهند و هر ترفندی را به کار می گیرند تا راز آنها فاش نشود .اما دریغ از اینکه پس از ازدواج همه چیز عیان شده و مشکلات آغاز شوند.

4:رفتارهای ناگفته

شخصیت و رفتار فرد یکی از مواردی است که امکان دارد ناگفته بماند . بسیاری از افراد در جلسات خواستگاری ، شخصیت واقعی خود را نشان نمی دهند . این افراد مانند یک بازیگر طوری رفتار می کنند که خود را انسانی ایده آل نشان دهند . اما گذشت زمان شخصیت واقعی همه افراد را نشان خواهد داد زیرا روزی می رسد که فرد از نقش بازی کردن خسته شود.

نکات دوران نامزدی

اسرار مهم و اهمیت رازداری در دوران نامزدی

ضرورتی ندارد که دختر و پسر ، همه اسرار قبل از ازدواج خود را برای یکدیگر فاش کنند مگر صحبت هایی که مطرح نکردنشان در آینده منجر به به هم خوردن زندگی مشترک شود . مثلا اگر شما در گذشته ، رابطه عاطفی با فرد دیگر داشته اید لزومی ندارد که همسرتان آن را بداند.

برخی از افراد به نامزد خود از تعداد خواستگارانی و یا کیس های ازدواج خود می گویند که ضرورتی برای گفتن آنها وجود ندارد .اما اگر نامزد کرده و ارتباط شما به هم خورده است ، مسئله مهمی است که حتما همسر آینده تان باید از آن باخبر شود . از سوی دیگر مطرح کردن برخی از اسرار شخصی و خانوادگی می توان موجب سوءاستفاده و سوءتفاهم طرف مقابل شود.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشت ، این است که رازدار بودن نامزدتان را بررسی کنید تا مشخص شود که امانت دار راز خوبی هست یا نه؟ البته به راحتی می توان این مسئله را متوجه شد ، زیرا اگر نامزدتان اسرار دیگران را به راحتی با شما درمیان می گذارد به طور یقین راز نگه دار خوبی نخواهد بود.

بهترین سیاسیت ، داشتن صداقت است . اما افرادی که زمان زیادی از آغاز زندگی مشترکشان می گذرد به خوبی می دانند که گاه نگه داشتن برخی رازهای کوچک حس استقلال به فرد می دهد و نشان از وضعیت سالم او می باشد . مثلا حرفهایی که در میان جمع دوستان قدیمی مطرح می شود تنها به خودتان ارتباط دارد.

صندوقچه اسرار

تا حد امکان صحبت های نامزدتان را به اعضای خانواده تان منتقل نکنید .اگر همسرتان انتقادی نسبت به خانواده شما می کند ، فقط شنونده باشید چرا که اگر ظرافت کافی در این زمینه نداشته باشید و سخنان او را به خانواده منتقل کنید ، در آینده با دردسر مواجه خواهید شد.

شما باید صندوقچه اسرار همسرتان باشید و صحبت و اسرار او را در نزد خود محفوظ بدارید . اگر سخنان او را به خانواده تان بازگو کنید تنها موجب کینه و کدورت میان آنها خواهید شد.

رازهایی که باید در دوران نامزدی بگویید + اهمیت

4.844
این مطلب مفید بود ؟422
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی