قهرمان بوکس جهان

بلیط نماز میت محمدعلی کلی قهرمان بوکس جهان + عکس

تاریخ انتشار : 22 خرداد 1395کد مطلب : 32011زمان مطالعه : 2 دقیقه
در این بخش تصویری از بلیط نماز میت محمد علی کلی قهرمان بوکس جهان را میبینید.

 بلیط مخصوص نماز میت قهرمان بوکس جهان

محمد علی با نام قبلی کاسیوس مارسلوس کِلِی، جونیور (متولد 17 ژانویه 1942 کنتاکی – درگذشتهٔ 3 ژوئن 2016 لویی ویل، کنتاکی، ایالات متحده)، بوکسور حرفه ای سنگین وزن اهل آمریکا بود که به عنوان برترین مشت زن تاریخ بوکس در این وزن شناخته می شود. شایان ذکر است که نام این بوکسور محمد و نام خانوادگیش علی بود، ولی در ایران با نام محمدعلی کلِی مشهور و شناخته شده است.

محمد علی کلی از دوازده سالگی مشت زنی را شروع کرد و تنها 10 سال بعد (1964) قهرمان بوکس جهان شد.

محمد علی کلی سه بار قهرمان سنگین وزن جهان شد؛ یک بار سال 1964 با شکست دادن سانی لیستون، بار دوم سال 1974 در یک مبارزهٔ تاریخی که «غرش در جنگل» نام گرفت و در آن جرج فورمن را ناک اوت کرد، و آخرین بار در سال 1978 کمی پیش از بازنشستگی اش. او دوران حرفه ای اش را با کسب 56 برد (37 ناک اوت) و 5 باخت به پایان برد.

محمد علی پس از گرویدن به اسلام در فعالیت های سیاسی نیز نقش داشت و امتناعش از شرکت در جنگ ویتنام نامش را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت. محمد علی کلی از سوی نشریهٔ اسپورتس ایلوستریتد «ورزشکار قرن» و از سوی بی بی سی «شخصیت ورزشی قرن» لقب گرفته است.

محمد علی کلی قهرمان بوکس جهان در 3 ژوئن 2016 درگذشت . در این بخش تصویری از بلیط مخصوص نماز میت قهرمان بوکس جهان را میبینید.

 

 قهرمان مسلمان بوکس جهان

 بلیط مخصوص نماز میت محمد علی کلی

بلیط نماز میت محمدعلی کلی قهرمان بوکس جهان + عکس

3.510
این مطلب مفید بود ؟73
برگرفته از تابناک / م.ف
برچسب : میت بوکس
وبگردی