سفره های افطاری
مسلمانان سرار دنیا ماه مبارک رمضان را روزه می گیرند وسفره های افطاری هم بهانه ای است تا اعضای خانواده دور هم جمع شوند

تنوع سفره های افطاری مسلمانان سراسر جهان چگونه است

مسلمانان سرار دنیا ماه مبارک رمضان را روزه می گیرند. سفره های افطار هم بهانه ای است تا اعضای خانواده دور هم جمع شوند.در این میان تنوع، تنوع سفره های افطاری مسلمانان سراسر دنیا گستردگی جامعه مسلمانان را نشان می دهد.

روزه هم تمرین جسمی و هم تمرینی روحی برای انسان به شمار می رود. عملی که انسان را به خدا نزدیکتر می کند و باعث می شود که بیش از گذشته به فکر نیازمندان بیافتیم.

در ادامه به گوشه کنار دنیا سفر میکنیم تا با سفره افطار مسلمانان سایر کشور ها آشنا شویم.

 

ملیله.اسپانیا

 
سفره های افطاری مسلمانان سراسر دنیا
تنوع افطاری در کشورهای اسلامی

این دو تصویر،خانواده ی سوری پناهنده در این شهر را نشان می دهد که منتظر لحظه ی افطار هستند این عکس در سال 2014 ثبت شده است.آن زمان این خانواده در مرکز موقتی مهاجران در ملیله زندگی می کردند.

بغداد،عراق

سفره های افطار مسلمانان سراسر دنیا
سفره افطاری

این دو تصویر،خانواده ای عراقی و سفره ی افطار آن ها را نشان می دهد.بسیاری از فرهنگ ها،برای ماه رمضان،عادات غذایی مشابه دارند.در بیشتر کشورهای عربی آب زردآلو یکی از نوشیدنی های مخصوص افطار است.

خارطوم،سودان

سفره های افطار مسلمانان سراسر دنیا
افطاری مردم سودان

این دو تصویر،خانواده ی سودانی و سفره ی افطارشان را نشان می دهد.بیش از 1400 سال است که بیشتر مسلمانان با شیوه ای که پیامبر(ص)توصیه کرده است.روزه ی خود را افطار می کنند.یعنی با چند دانه خرما و جرعه ای آب گرم

غزه،فلسطین

سفره های افطار مسلمانان سراسر دنیا
مراسم افطار در فلسطین


این دو تصویر،سفره ی افطار خانواده ی فلسطینی را نشان می دهد.غذای افطاری آن ها ترکیبی از برنج است.

پکن،چین

سفره های افطار مسلمانان سراسر دنیا
سفره افطار کشورهای مسلمان

این عکس،تصویری از زنان مسلمان چینی را در مسجد نیوجیه پکن نشان می دهد.مسلمانان در کشور چین نیز مانند تمام مسلمانان سراسر دنیا ماه رمضان را روزه می گیرند و در کنار آب گرم و خرما افطاری خاص خود را دارند.

استانبول،ترکیه

سفره های افطار مسلمانان سراسر دنیا
سفره افطار ترکیه ای

این تصویر، خانواده ای را در ترکیه به همراه سفره ی افطارشان نشان می دهد.روزه هم تمرین جسمی و هم تمرینی روحی برای انسان به شمار می رود. عملی که انسان را به خدا نزدیکتر می کند و باعث می شود که بیش از گذشته به فکر نیازمندان بیافتیم.

کانو،نیجریه

سفره های افطار مسلمانان سراسر دنیا
خانواده نیجریه ای در حال افطار


در تصویر،خانواده ای نیجریه ای را می بینید که منتطر افطار هستند.همانطور که در تصویر مشاهده می کنید.آنها نیز معمولا با غداهایی سبک افطار خود را باز می کنند.

تنوع سفره های افطاری مسلمانان سراسر جهان + عکس

511
این مطلب مفید بود ؟110
وبگردی