زشت ترین رنگ
در اروپا برای کاهش مصرف دخانیات از زشت ترین رنگ جهان بر روی بسته بندی های سیگار استفاده شد.

استفاده از زشت ترین رنگ جهان بر روی بسته بندی های جدید سیگار در اروپا

استفاده از زشت رین رنگ دنیا ترفندی برای کاهش مصرف دخانیات است .طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر ٨ ثانیه یک نفر در دنیا به علت استعمالدخانیات جان خود را از دست می دهد. جمله تکان دهنده ای است که به نظر میرسد هرکسی با شنیدن آن در طول عمر خود هرگز لب بهسیگار نزند اما متاسفانه در دنیای امروزی ما دخانیات گریبان عده زیادی از مردم را گرفته است. براین اساس باید تمامی تدابیر را بکار گرفت تا شاید بتوان سهمی در کاهش مصرفدخانیات داشت .

در جهت کمک به کاهش مصرف دخانیات دولت های فرانسه و انگلیس از طرحی حمایت کردند  که بر اساس آن باید از زشت ترین رنگ دنیا که ترکیبی از سبز و قهوه ای است در بسته بندی سیگرها استفاده شود.

زشت ترین رنگ جهان

طرح بسته بندی جدید سیگار راهی برای کاهش مصرف دخانیات

محققان معتقدند که رنگ بسته بندی سیگار تاثیر زیادی در کاهش تمایل افراد به مصرف سیگار دارد بطوریکه در مطالعات انجام شده در استرالیا با استفاده از رنگ های خاص در بسته بندی سیگار از سال 2012 مصرف سیگار به طور محسوسی کاهش یافته است.

محققان معتقدند که زشت ترین رنگ موجود با نام رسمی Pantone 448 C با ایجاد حس غریب و ناخوشایند در کاهش مصرف سیگار بسیار موثر است. در واقع با جایگزینی این رنگ زننده به جای رنگ های زیبا و براق در بسته بندی فعلی پاکت سیگار انتظار می رود مصرف سیگار کاهش یابد.

 

زشت ترین رنگ جهان

 کاهش مصرف دخانیات با استفاده از زشت ترین رنگ جهان در اروپا

محققان معتقدند که تصویب طرح فشار بر کارخانه های ساخت دخانیات و طراحی بسته هایی با رنگ زننده و با استفاده از هشدارهای سلامتی بزرگ، تاثیر زیادی در کاهش مصرف دخانیات خواهد داشت. در واقع استفاده از قوانین جدید ساخت و بسته بندی سیگار در کنار سایر فاکتورهای اقتصادی مثل افزایش مالیات بر سیگار و لغو بیمه افراد سیگاری سهم چشمگیری در افزایش موفقیت طرح جلوگیری از مصرف دخانیات خواهد داشت.

کاهش مصرف دخانیات با استفاده از زشت ترین رنگ جهان!

53
این مطلب مفید بود ؟30
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
وبگردی