نادر طالب زاده

ماجرای ترور بیولوژیک نادرطالب زاده از زبان خودش + تصاویر

تاریخ انتشار : 24 خرداد 1395کد مطلب : 32128زمان مطالعه : 6 دقیقه
نادر طالب زاده درباره شرایط فعلی اش مصاحبه مختصری را انجام داد که از برخی مسائل در زمینه ترور بیولوژیک خودش برای اولین بار پرده برداشت.

ماجرای چمدان آلوده نادر طالب زاده از زبان خودش

نادر طالب زاده متولد 1332 در تهران است . نادر طالب زاده تهیه کننده، مجری برنامه های تلویزیونی، مستند ساز و روزنامه نگار ایرانی - آمریکایی است. طالب زاده که از هم دوره ای های مرتضی آوینی و ابراهیم حاتمی کیا می باشد از موسسین شبکه افق سیما به شمار می آید. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا است. وی فعالیت هنری را از 1359 در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت های او می توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

 نادرطالب زاده

 نادر طالب زاده

گفتگو با نادر طالب زاده

چندی پیش با خبر شدیم که حال عمومی نادر طالب زاده مساعد نیست و متاسفانه در بیمارستان بستری شده بود طی پی گیری هایی که برای با خبر شدن از شرایط جسمی وی انجام دادیم دریافتیم علاوه بر مشکل قلبی که طالب زاده را آزار می دهد از سرفه های شدید خونی نیز رنج می برد.

نادر طالب زاده درباره شرایط فعلی اش مصاحبه مختصری را انجام داد که از برخی مسائل در زمینه ترور بیولوژیک خودش برای اولین بار پرده برداشت. متن این مصاحبه که به اصرار خبرنگار صورت گرفت به شرح ذیل آمده است.

_ابتدا کمی از حالتان بگویید در چه شرایطی هستید با سرفه هایی که بیش از یک سال است که همراه شما هستند چه می کنید.

دچار نارسایی قلبی هستم که قبلا نیز گفته شده بود و متاسفانه در شرایط نامساعد هوا که گرد و خاک است این حال بدم تشدید می شود. انشاءالله اگر این موضوع رفع شود تنفس ما هم باز می شود. منزل هستم و بیمارستان دیگر اثری ندارد. باید در منزل و فضای در بسته باشم. چندی پیش در بیمارستان بستری بودم که حالم کمی متعادل شد تا این اواخر هفته گذشته که خاک از سمت کشور عراق به کشور ما آمد حال ما را هم خراب کرد.

 نادرطالب زاده

 نادر طالب زاده

_به دلیل اخلاقی که از شما سراغ دارم مبنی بر اینکه علاقه ندارید برخی از ناراحتی های جسمی و بیماری که دارید رسانه ای شود و همواره امتناع کرده اید می خواهم خواهش کنم به سوالی که می پرسم پاسخ صریحی دهید

طالب زاده:بله بفرمایید.

*ماجرای چمدان آلوده

_شایعه ای یا نظری وجود دارد که طی سفری که نزدیک به یک سال و نیم پیش به یکی از کشور های عربی داشته اید چمدان شما را به موادی آلوده کرده اند و به نوعی قصد ترور بیولوژیکی شما را داشتند و از آن پس حال شما تغییر کرده و دچار سرفه های خونی شده اید.

طالب زاده:خلاصه اش این است. یک سال و نیم پیش به گروهی از لبنان برای راه پیمایی اربعین به عراق رفتم. که چمدان من را از هتلی که در نجف بودم از میان صد ها چمدان برداشتند و 5 الی 6 روز بعد در کربلا نصفه شب تحویلم دادند. لب تاپ من را خالی و بررسی های کامل را انجام داده بودند. از همان روز که چمدان را تحویل گرفتم حالم بد شد اما متوجه این ماجرا نبودم.

 نادرطالب زاده

این تصویر متعلق به گذشته است

*اطلاعات لب تاپم را کاملاً خالی کردند

_ خودتان متوجه بودید و دقت کرده بودید که از آن رو به بعد حالتان بد شده است؟

طالب زاده:نه اصلا. لب تاب من همه اطلاعاتش را خالی کرده بودند. ساعت 3:00 نصفه شب دو مامور از حراست یکی از حرم ها آمدند آن هم در خانه ای که مهمان بودم. آدرسی دادند که به فلان جا برو و چمدانت را تحویل بگیر. من هم اصلا فکر نمی کردم چمدانم چیزی شده باشد یا آن آلوده کرده باشند. لب تاپ خود را به بچه های سپاه دادم و گفتند که دیگر به آن دست نزن.

*آغاز سرفه های خونی با چمدان

_داخل لب تاپ تان چه چیزی بود؟

طالب زاده:لیست مهمان های افق نو بود. کنفرانسی که یک سال و نیم پیش در تهران برگزار شد. کنفرانسی که انجمن «ADL» آمریکا با آن مخالفت می کرد که متخصصین و متفکرین شان به ایران نیایند و صحبت نکنند. درست بعد از آن بود که این اتفاقات افتاد اما فکر می کردم آنها محتویات لب تاپ را می خواهند و گمان نمی کردم با خودم کاری داشته باشند. از همان روز به بعد سرفه های خونی داشتم.

 نادرطالب زاده

نادر طالب زاده

_این سرفه ها خونی شما هنوز ادامه دارد؟

طالب زاده:نه. خداروشکر تمام شده است. بعد که بررسی کردیم متوجه شدیم کسانی داخل هتل آمدند و این کار را انجام دادند.

*تروری که تایید شد

_آزمایشی دادید که نتایج مطمئنی در جهت اثبات این موضوع ارائه شود؟

طالب زاده:عرض کنم با دکتر علی کرمی که متخصص بیو تروریست است، وقتی صحبت کردم من را به این مسائل آگاه کرد. که چه اتفاقی افتاده است.

_یعنی دکتر کرمی این اتفاق و ترور بیولوژیک شخص شما را تایید کردند؟

طالب زاده:بله.

_مشخص شد که چه چیزی بوده این که باعث شده حال شما بدین شکل شود؟

طالب زاده:نه متاسفانه چون در آن زمان چمدان را برای آزمایش ندادم و تا مدت ها هم نمی دانستم که ممکن است این حال بد من ارتباطی به چنین تروری داشته باشد. حالا نمی خواهم وارد جزییات شوم، اما باید این نکته را از جهت بگوییم، که برای دیگران نیز این اتفاق رخ ندهد و آگاهی لازم در میان آنها ایجاد شود.

* جلوگیری از ورود آب زمزم به انگلستان

_ به نظرم این موضوع باید جدی گرفته شود هر چند موجبات تمسخر برخی را فراهم کند، اما در این عرصه آنهم توسط قدرتهای بزرگ چنین اقداماتی اصلاً دور از ذهن نیست.

طالب زاده:درست است. مثلاً در برنامه «راز» که در تلویزیون داشتم مسئله حج خونین و نیترات بالای آب زمزم که همه حجاج ما مریض می شدند و با هیچ دارویی هم خوب نمی شدند این موضوعات را مورد بررسی قرار دادیم. مستندی که توسط BBC ساخته شد نشان دادند آب زمزمی که توسط حجاج پاکستانی که می خواستند این آب را به لندن بیاورند و به دلیل نیترات بالا و سمی بودنش از ورود آن جلوگیری می کردند. قبل از حج خونین هیچ کس سرما نمی خورد اما بعد از آن یک نوع بی میلی برای حرکت در آنها ایجاد شده بود که دکتر کرمی آن را به خوبی توضیح می دهد.

*اگر آگاه بودم لباس های چمدانم را نمی پوشیدم

این اتفاق هم که برای من افتاد یک نوع نارسایی است اگر آگاه بودم لباس های داخل چمدان را نمی پوشیدم و یا از چمدان استفاده نمی کردم. ما باید از اینجا به بعد حواس مان جمع باشد. یک فرد آمریکایی به نام «مایکل کاینز پایپر» به ایران آمد و کتاب مهمی نوشته بود و خود یکی از انکار کنندگان هولوکاست نیز بود. زمانی که برگشت به آمریکا دیگر نمی توانست راه برود، اما من با وی مصاحبه کرده بودم و چندین کیلومتر با هم راه می رفتیم اما به من می گفت صد متر هم نمی توانم راه بروم بعد از 1 الی 2 سال هم در اتاقش پیدایش کردند که فوت شده است. این وضع و شرایط که می بینیم معمولی نیست خودمان پی گیری نمی کنیم و بد موضوع از دست مان خارج می شود.

*بارها گفتند و انکار می کردم

_ امیدواریم به واسطه این مصاحبه کمی مسئولین و مدیران مربوطه این بحث را جدی بگیرند آن را برای اطلاع رسانی عمومی تر کنند و حتی رسانه ملی نیز به این موضوع بپردازند مستندات بیشتری ارائه شود.

درست، منظور من هم همین است. قبل از تحویل گرفتن چمدان من به راحتی چندین کیلومتر مثلاً 20 الی 25 کیلومتر راه می رفتم اما بعد از این که چمدانم را تحویل گرفتم از پله ها هم به سختی بالا می آمدم. اگر آگاهی داشتم هیچ وقت آن لباس آلوده را نمی پوشیدم. اصلاً فکر نمی کردم. از آن روز یک کیلومتر هم راه نمی توانم روم. بار ها به من گفتند بعد از آن و تا مدتی من انکار می کردم و می گفتم نه فقط لب تاپم را خالی کردند.

این مصاحبه به اتمام رسید، اما امیدواریم آغازی برای جدی گرفتن مسائلی از این دست توسط مسئولین مربوطه باشد. نادر طالب زاده فرد آگاهی که بارها در برنامه های آشکارسازی چهره کشور های استعمار گر تلاش داشته است و از جمله افراد برجسته و شناخته شده و باسواد در این زمینه است در این مصاحبه به دور از هیچ غلو و بزرگ نمایی با سرفه های ممتد و بی رمقی تمام و با نیت، برای آگاهی و اطلاع رسانی مصاحبه را به اتمام رساند. امیدواریم این فعال فرهنگی هرچه سریعتر به شرایط خوب جسمی خود برسد. انشا...

ماجرای ترور بیولوژیک نادرطالب زاده از زبان خودش + تصاویر

515
این مطلب مفید بود ؟150
برگرفته از فارس / م.ف
وبگردی