مالیات

تعیین سقف 3 برابری برای افزایش مالیات مودیان

تاریخ انتشار : 16 خرداد 1401کد مطلب : 32139زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: حداقلی برای مالیات‌ها تعیین شده و از سوی دیگر سقف افزایش را 3 برابر این حداقل تعیین کردیم.

تسنیم:داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در خصوص گلایه اصناف در مورد افزایش شدید مالیات‌ها براساس اطلاعات دریافتی سازمان از دستگاه‌های کارتخوان(بعضا تا 108 برابر) گفت:ما برای هر کدام از مودیان، یک سقف سه برابری نسبت به حداقل تعیین شده در نظر گرفتیم،

به طور مثال اگر کسی درگذشته فردی 25 میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کرده، براساس تراکنش‌ها، اطلاعات فروش و خریدی که ما از مودی در سامانه‌ها ثبت کردیم، حداکثر مالیات مودی برابر 75 میلیون تومان خواهد شد.

وی در ادامه گفت:براساس جلسه‌ای که با اصناف داشتیم و گلایه‌هایی که بیان شد، اصلاحاتی در سامانه سازمان امور مالیاتی طی چند روز اخیر انجام شده است. طی روز گذشته 100 هزار نفر را داشتیم که مالیات‌های خود را پرداخت کردند.

رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد:افزایش شدید تشخیص مالیات‌ها که طی روزهای ابتدایی رخ داد، به این دلیل بود که ما سقفی برای رشد مالیات‌ها تعیین نکرده بودیم و تمام تراکنش‌ها را مبنای محاسبات قرار دادیم. هر چند که رئیس اتاق اصناف نیز ذکر کرد که کسب و کار و خرید و فروش انجام شده اما آمادگی نداریم که ناگهان به جای یک میلیون تومان، پنجاه میلیون تومان مالیات پرداخت کنیم.

وی گفت:بر روی تراکنش‌های بانکی مالیات دریافت نمی‌کنیم. به این معنا که شما ممکن است پولی به کسی داده باشید، چک کشیده باشید یا قرضی داشته باشید، در نتیجه ما اصلا بر عملیات تراکنش بانکی مالیات محاسبه نمی‌کنیم. آنجه که مبنا قرار گرفته است ورودی به دستگاه‌های کارتخوان است. واریز به کارتخوان به معنای فروش و درآمد است.

منظور با بیان اینکه با این وجود برای آنکه مراعات اصناف را کنیم و بتوانیم رضایت مودیان را نیز تامین کنیم برای افزایش مالیات‌ها سقف تعیین کردیم، گفت:حداقلی برای مالیات‌ها تعیین شده و از سوی دیگر سقف افزایش را سه برابر این حداقل تعیین کردیم. کسانی که اعتراضی در این خصوص دارند می‌توانند اظهارنامه ارائه کنند.

وی در خصوص ضرایب مالیاتی اصناف، گفت:نسبت به سال گذشته همه ضرایب نصف شده است. بر روی مالیات‌ها نیز برای همه مودیان سقف تعیین شده تا مالیات‌ها از یک ضریبی بیشتر افزایش پیدا نکند. مودیان می‌توانند وارد سامانه شوند و اطلاعات را مجددا بررسی کنند.

انتهای پیام/م

تعیین سقف 3 برابری برای افزایش مالیات مودیان

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی