دیوار مهربانی
یک مغازه دار ساندویچی در اقدامی خدا پسندانه روزی سه عدد ساندویچ رایگان به افرادی که توانایی خرید آن را ندارند می دهد.

استقبال مردم بندر انزلی از دیوار مهربانی

بیشتر افراد مستمند حتی برای نان شب خود هم محتاج هستند و توانایی گذران امور زندگی خود را ندارند تا جایی که شاید نتوانند حتی یک ساندویچ برای سیر کردن شکمشان تهیه کنند به همین منظور مغازه دار خیرخواهی دست به اقدامی زده است که خواندن ماجرای آن خالی از لطف نیست.

پس از فراگیر شدن دیوار مهربانی در شهرهای مختلف و استقبال گسترده مردم کشورمان، این بار در استان گیلان و در شهر انزلی صاحب مغازه ای دست به ابتکار خداپسندانه ای زد. وی در مغازه ساندویچی خود با نصب بنری از مشتریان خواسته تا با خرید یک یا چند ساندویچ و چسباندن فیش خرید در بالای بنر، به نیازمندان شهر خود کمک کنند.

دیوار مهربانی

محسن فرنود کاسب جوان اهل انزلی با الهام از دیوار مهربانی، بر روی تابلویی به مراجعان علاقمند پیشنهاد کرده که در صورت تمایل، با خریداری ساندویچ و الصاق رسید آن روی دیوار امکان بهره مندی از یک وعده غذا را برای کودکان کار، زنان سرپرست خانوار یا هرکسی که به نوعی محتاج یک وعده غذاست فراهم آورند.

با این هدف که مبادا کودکی گرسنه به دلیل نداری به سمت کار خلاف و خوردن لقمه حرام کشیده شود.

فرنود در خصوص نحوه آغاز این کار به خبرنگار ایرنا گفت:پس از مشاهده طرح انسانی و زیبای دیوار مهربانی به فکرم رسید که اینکار علاوه بر لباس می تواند در موارد دیگر نیز صورت پذیرد.

وی ادامه داد:این طور شد که اهدای سه ساندویچ فلافل به صورت رایگان را در برنامه روزانه ام قرار دادم.

وی با اشاره به احساس نیاز برای گسترش و اشاعه این کار و تقسیم ثواب آن در بین همشهریان گفت:برهمین اساس به هرکدام از مشتریان این طرح را معرفی و فقط پیشنهاد می دهم چون خیرات و احسان دادن باید با میل باطنی و خلوص نیت شخص خیر باشد.

فرنود، به استقبال جمع کثیری از مشتریانش اشاره و اظهار کرد:در این مغازه هرکس به هرمقدار و توان مالی قدمی برای نیازمندان برمی دارد و با پرداخت مبلغی با دستگاه کارت خوان و نصب رسید آن بر روی تابلوی دیوار مهربانی در این کار خیر شریک می شود.

دیوار مهربانی

وی با اشاره به اینکه اکثر نیازمندان به دلیل خجالت و حجب و حیا کودکان خود را به مغازه می فرستند بیان کرد:علاوه بر باز بودن در این مغازه بر روی همه همشهریان، در پایان ماه با احتساب رسیدهای باقی مانده ساندویچ هایی آماده کرده و به در خانه نیازمندانی که از قبل شناسایی کرده ایم ارسال می کنیم.

او در اغذیه فروشی پاکیزه و خوشایندش همچنین در بطری های پلاستیکی نوشابه هایی که در مغازه اش مصرف می شود را برای طرح خرید صندلی چرخ دار برای معلولان جمع آوری می کند.

محسن فرنود، الگوی شهروندی نمونه و مسئول است که می داند برای داشتن جامعه ای سالم و انسانهای خوشبخت همه باید دست به دست هم دهند.

دیوار مهربانی

دیوار مهربانی

دیوار مهربانی یک ساندویچی در انزلی! + تصاویر

513
این مطلب مفید بود ؟130
برگرفته از باشگاه خبرنگاران - / ل
وبگردی