سفرهای نوروزی

خط قرمزهای پلیس در سفرهای نوروز 1401

تاریخ انتشار : 1 فروردین 1401کد مطلب : 32221زمان مطالعه : 2 دقیقه
همزمان با آغاز سال 1401 رئیس پلیس راهور ناجا به مسافران نوروزی توصیه کرد خط قرمزهای پلیس را رعایت کنند تا سفری ایمن داشته باشند.

همشهری آنلاین:سردار کمال هادیانفر گفت:در سال99 خیلی از مردم رعایت کردند و سفر نرفتند. در سال1400 هم همین وضعیت را داشتیم. چندین مرحله هم محدودیت‌هایی اعمال کردیم. اما امسال وضعیت کمی متفاوت است و با اینکه ستاد ملی کرونا تأکید داشته که تا جای ممکن مردم به سفر نروند یا حداقل اینکه سفر غیرضروری نداشته باشند، ولی خب آنچه تحلیل ما هست این است که در 2سال گذشته که مردم سفر نرفتند، امسال ذوق سفر در آنها وجود دارد.

وی با بیان اینکه پلیس پیش‌بینی می‌کند آمار مسافرت های نوروزی نسبت به سال های پیش افزایش داشته یابد اعلام کرد:به‌طوری‌که داده‌ها نشان می‌دهد فکر می کنم نسبت به سال98 بیش از 15درصد افزایش سفرها را داشته باشیم و نسبت به نوروز1400، 30درصد افزایش تردد داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد:ما امیدواریم که با کمک خود مردم حوادث رانندگی را در سفرهای نوروزی کاهش دهیم.

سردار هادیانفر تاکید کرد:مردم باید بدانند که اکثر حوادث رانندگی در سفرها در 30کیلومتر اول خارج شدن از شهر مبدأ و 30کیلومتر ورودی به شهر مقصد است؛ یعنی دقیقا جاهایی که راننده شتاب و ذوق رفتن یا رسیدن را دارد. به همین‌خاطر من از مردم عزیزمان می‌خواهم که ایمن سفر کنند.

او خاطرنشان کرد:آمارهای ما نشان می‌دهد که 82درصد تصادفات مربوط به سرعت، بی‌توجهی به جلو، استفاده از تلفن همراه و خستگی و خواب‌آلودگی راننده است؛ یعنی راننده‌ها همین موارد را دقت کنند بیش از 80درصد از تصادفات ما رخ نمی‌دهد.

رئیس پلیس راهور همچنین در گفت و گو با همشهری آنلاین، از مردم درخواست کرد:حین سفر، مخصوصا سفرهای طولانی، سرنشین کنار راننده باید هوشیار باشند. چون وقتی در خودرو همه می‌خوابند و راه هم طولانی است، راننده هم خوابش می‌گیرد و خودرو واژگون می‌شود.

او افزود:اما ما امیدواریم مردم با استناد به تأکید ستاد کرونا سفرها را به حداقل برسانند، اما گر خواستند سفر کنند نکات ایمنی و تذکرات پلیس را جدی بگیرند یا اگر براساس شرایط جوی راهی مسدود شد و امکان تردد وجود نداشت، راننده‌ها حتما رعایت کنند.

هادیانفر تصریح کرد:در سفرهای نوروزی سال1401 خط قرمز پلیس، سرعت، سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند و استفاده از شانه خاکی سمت راست است که اگر این موارد را ببینیم علاوه بر جریمه، خودروی متخلف هم توقیف ساعتی می‌شود.

انتهای پیام/م

خط قرمزهای پلیس در سفرهای نوروز 1401

52
این مطلب مفید بود ؟20
وبگردی