خواص پای مرغ
پای مرغ از خواص و فواید شگفت انگیزی برخوردار است، از خواص پای مرغ می توان به درمان پوکی استخوان، بهبود دهنده کمر درد و ترمیم کننده شکستگی استخوان اشاره کرد.

ارزش و مصرف غذایی پای مرغ چیست

پای مرغ ماده غذایی پرخاصیت و مفیدی است که از خواص و فواید درمانی بیشماری برخوردار است و حاوی بسیاری از پروتئینها، ویتامینها و مواد معدنی است و بهترین جایگیزین برای افرادی است که از قرصهای غضروف ساز خارجی استفاده میکنند. اما این ماده غذایی کالری و چربی فراوانی دارد و برای برخی از افراد توصیه نمی شود. در این بخش از نمناک با ارزش ومصرف غذایی پای مرغ آشنا شوید.

کالری موجود در پای مرغ

یک پای مرغ در حدود 30 گرم وزن و 73 کالری دارد که حدود 45 گرم از آن را چربی و کلسترول تشکیل می دهد . هر 100 گرم پای مرغ دارای 215 کالری است که 63 درصد کالری موجود در پای مرغ از چربی و 37 درصد باقیمانده پروتئین است ، قسمت زیادی از این پروتئین ها به کلاژن که بافت پیوندی است، اختصاص دارد.

خاصیت پای مرغ

کالری و ارزش غذایی پای مرغ

ارزش غذایی پای مرغ

پای مرغ سرشار از ویتامین آ، ویتامین د، فسفر، کلسیم، اسیدهای چرب و منیزیم، همچنین غنی از سولفات کندروئتین که ماده مفید برای غضروف سازی در بدن است، می باشد.

مواد مغذی پای مرغ

پای مرغ حاوی بسیاری ازپروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. از همین جهت افرادی که مشکلاتی مانند خمیدگی ناشی از کمبود کلسیم ، پوکی استخوان، آرتروز،نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان ، تغییرات ساختمانی در استخوانها هستند می توانند از این ماده غذایی استفاده کنند.

ویتامین پای مرغ

مواد مغذی موجود در پای مرغ

مقدار ویتامین D موجود در پای مرغ

از مهم ترین و شایع ترین مشکلاتی که در همه سنین دیده می شود ، کمبود ویتامینD است . میزان ویتامین Dو کلسیم پای مرغ ناچیز است و تنها 8 درصد نیاز روزانه را تامین می کند که حتی یک گیاه هم این مواد غذایی را دارد ، بنابراین چنانچه در بخش های قبلی سلامت نمناک کامل توضیح دادیم اگر کسی دچار کمبود ویتامینDباشد و از آن برای تامین ویتامینD مورد نیازش استفاده کند، در اشتباه است.

فواید درمانی پای مرغ

  • بهترین درمان برای پوکی استخوان
  • بهترین درمان برای راشیتیسم
  • بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها
  • بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش
  • بهترین جایگزین برای قرص های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی
  • بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان
  • بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید
  • بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین
  • بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان
  • بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر

پای مرغ برای کودکان

خواص درمانی پای مرغ

مصرف پای مرغ برای کدام افراد مضر است ؟

پای مرغ به دلیل چربی و کلسترول بالا یک غذای سالم و مناسب نیست اما مصرف مقدار کمی از این ماده غذایی در برخی مواقع مانعی ندارد اما افرادی که در معرض چربی های خون هستند و یا دارای سابقه خانوادگی چربی خون هستند، نباید پای مرغ مصرف کنند.

برای استفاده از پای مرغ در تهیه غذا ، آن را به میزان زیادی بجوشانند تا چربی روی آن خارج شود و بافت پیوندی آن تنها مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از پنجه مرغ برای کودکان و نوجوانان در حال رشد، افراد میانسال، خانم های باردار و افراد بیمار به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا پوست پنجه مرغ ممکن است حاوی ترکیبات آلوده یا انواع آنتی بیوتیک باشد.

بیماران قلبی و عروقی که کلسترول خون شان بالاست در مصرف پنجه مرغ احتیاط به خرج دهند.

 

 

ویتامین و مواد معدنی پنهان در یک عدد پای مرغ + خواص

494
این مطلب مفید بود ؟7618
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
برچسب : پای مرغ
وبگردی