سر و صدا
سر و صدای محیط اطراف یکی از عوامل آلودگی صوتی و برهم زننده آسایش زندگی است . با این راهکارها میتوان با سروصدای اطراف مقابله کرد.

راهکارهای مقابله با سر و صدای محیط اطراف

یکی از مشکلات افرادی که در شهر های بزرگ و یا در خیابان های شلوغ زندگی می کنند مساله کلافه کننده سر و صدای محیط اطراف است . سر و صدای کلافه کننده ای که موجب ازبین رفتن تمرکز و ایجاد استرس و حتی به خطر افتادن سلامتی فرد شود . اضطرابزودرنجی , خستگی روحی , تضعیف روحیه و انگیزه , عدم تمرکز و یادگیری و افزایش عصبانیت همه از مشکلات ناشی از سر و صدای محیطط اطراف است.

سر و صدا

راهکارهای مقابله با سر و صدای محیط اطراف را بشناسیم

سه راه حل ساده برای کسانی که اعصابشان از سر و صدای اطراف خورد شده و کلافه شده اند

 1. شناخت آنچه موجب سروصدا می شود. با توسعه ساخت وساز و گسترش آن به مناطق حاشیه ای، میزان سروصداهای تولیدشده روزبه روز افزایش پیدا می کند. مناطق ساخت وساز، فرودگاه ها، ایستگاه های حمل ونقل خطی و بزرگ راه ها همگی منابع تولید سروصدا هستند. اگر منبع آلودگی صوتی در منطقه خود را می شناسید، می توانید از آن ها به بهترین شکلی اجتناب کنید یا راه هایی پیدا کنید که اثر منفی این صدا ها را کاهش می دهد. وقتی منطقه ای را برای زندگی انتخاب می کنید به این نکات توجه داشته باشید که آیا در مسیر پرواز هواپیما یا نزدیکی یک بزرگراه شلوغ قرار دارید. سروصداها به طورمعمول در روز شنیده نمی شوند ولی هنگام شب سروصداها بیشتر از حد معمول به گوش می رسند، بنابراین بد نیست شب نیز در منطقه ای که می خواهید در آن ساکن شوید، سفر کنید . 

 

2. قوانین آلودگی صدا در محیط خود را پیدا کنید. بیشتر مناطق شهری قوانینی دارند که می تواند مانع ایجاد آلودگی صوتی شود. به عنوان نمونه در مکان های ساخت وساز قوانینی وجود دارد که ساعات ساخت وساز و استفاده از ماشین آلات را مشخص می کند. به عنوان یک عضو جمعیت حاضر در این ناحیه می توانید قوانینی را که وجود دارد مطالعه و آن ها را تقویت کنید. اگر به این نتیجه رسیدید که قوانین زیر پا گذاشته می شود، می توانید شکایت کنید و اگر سایر هم محله ای ها هم از آن ناراضی هستند می توانید به شکل گروهی این کار را انجام دهید .

3. در پروژه های درخت کاری شرکت کنید. محلاتی که درختان بیشتری دارند، آرام تر از سایر محلات هستند زیرا برگ های درختان می توانند نقش جاذب صدا را بازی کنند. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که در آن با کمبود درختان بزرگ روبه رو هستید، سعی کنید در امتداد خیابان های شهرتان یعنی در فاصله بین سکونتگاه ها و بزرگراه ها به کاشت درخت اقدام کنید. این کار می تواند یک روش خوب برای از بین بردن آلودگی صوتی در منطقه شما باشد. پیوستن به یک گروه کاشت درخت ها نیز در این مسیر شما را یاری می کند

با سر و صدای محیط اطرافمان چه کنیم ؟

25
این مطلب مفید بود ؟23
برگرفته از روزنامه سپید / م.ف
وبگردی