قهرمان والیبال جهان

ایتالیا قهرمان والیبال جهان شد

تاریخ انتشار : 21 شهریور 1401کد مطلب : 32297زمان مطالعه : 2 دقیقه
تیم ملی والیبال ایتالیا موفق شد تیم والیبال لهستان را شکست دهد و عنوان قهرمانی مسابقات والیبال قهرمانی جهان را به نام خود کند.

ایسنا: مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 2022 که از چهارم شهریور به میزبانی اسلوونی و لهستان آغاز شده بود، یکشنبه شب 20 شهریور با برگزاری دو دیدار مرحله نهایی در سالن اسپودک آرنا شهر کاتوویتسه لهستان به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایتالیا در دیدار نهایی این رقابت‌ها که نخستین فینال این مسابقات با حضور دو تیم اروپایی در قرن 21 بود، به مصاف لهستان میزبان رفت و 3 بر 1به پیروزی رسید تا برای چهارمین بار بر روی سکو نخست جهان قرار گیرد.

این بازی در 4 ست و به ترتیب با نتایج 22 بر 25، 25 بر 21، 25 بر 18 و 25 بر 20 به سود والیبال ایتالیا به پایان رسید.

این شکست درحالی برای لهستان به دست آمد که ایتالیا در ورزشگاه خانگی لهستان به مصاف این تیم رفته بود.

تیم ملی والیبال ایتالیا با کسب هفت برد متوالی برابر تیم‌های کانادا، ترکیه، چین، کوبا، فرانسه، اسلوونی و لهستان به مدال طلای قهرمانی جهان دست یافت.

ایتالیا هجدهمین دوره حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه کرد. تیم ملی والیبال ایتالیا در سال‌های 1990، 1994 و 1998 در سه دوره متوالی به مقام قهرمانی جهان دست یافته بود و امسال پس از 24 سال به دوران اوج خود بازگشت تا چهارمین قهرمانی جهان را جشن بگیرد.

لهستان نیز که در سال‌های 1974، 2014 و 2018 به مقام قهرمانی جهان دست یافته بود، به رغم میزبانی در مسابقات امسال به مقام نایب قهرمانی اکتفا کرد.

لهستان نیز در مسیر نایب قهرمانی شش برد متوالی برابر تیم‌های بلغارستان، مکزیک، آمریکا (دوبار)، تونس و برزیل به دست آورد و در آخرین مسابقه مغلوب ایتالیا شد.

در دیدار رده‌بندی این مسابقات نیز برزیل سه بر یک اسلوونی را شکست داد و به مدال برنز و مقام سومی دست یافت.

برزیل که در سال 2022 هفدهمین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه کرد، سه مدال طلا و قهرمانی متوالی در سال‌های 2002، 2006 و 2010 را در پرونده افتخارات خود در این رقابت‌ها دارد. زردپوشان همچنین سه مدال نقره جهان را در اختیار دارند.

تیم ملی والیبال اسلوونی نیز امسال دومین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی جهان را تجربه کرد و با استفاده از امتیاز میزبانی به جمع چهار تیم برتر راه یافت و در نهایت رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/م

ایتالیا قهرمان والیبال جهان شد

51
این مطلب مفید بود ؟10
برچسب : والیبال
وبگردی