بلوتوث 5
بلوتوث 5 رونمایی شد با سرعت بالاتر و قابلیت استفاده در اینترنت اشیا و ... که پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه های قبلی دارد .

همه چیز درباره مشخصات بلوتوث 5

با توجه به اینکه در چند وقت گذشته اخبار و شایعاتی درباره ی بلوتوث 5 منتشر شده بود، این تکنولوژی که نسل جدید بلوتوث است رسما معرفی شد که سازمان The Bluetooth Special Interest Group اعلام کرد که بلوتوث 5 به گونه ای طراحی شده که به شکل خاص برای استفاده در حوزه ی اینترنت اشیا (IoT) مورد استفاده قرار بگیرد. 

نسخه جدید بلوتوث

بلوتوث 5 معرفی شد

قابلیت ها و سرعت بلوتوث 5

برد این تکنولوژی چهار برابر بیشتر از بلوتوث 4 است و سرعت انتقال اطلاعات آن هم 2 برابر شده است. همچنین مصرف انرژی بلوتوث 5 بسیار کمتر شده و به وسیله ی قابلیت های جدیدی که دارد می توان از آن برای وسیله های مختلف استفاده کرد.

استاندارد جدید بلوتوث از قابلیتی به نام Advertising Packets بهره می برد که باعث می شود دستگاه هایی که از نسخه ی جدید بلوتوث بهره می برند بتوانند اطلاعات محدودی را با هم ردوبدل کنند؛ حتی اگر با یکدیگر Pair نشده باشند. این قابلیت برای استفاده در حوزه ی اینترنت اشیا به کار خواهد کرد.

چگونگی استفاده از بلوتوث 5 در اینترنت اشیا

«مارک پاول» (Mark Powell) یکی از مسئولان سازمان The Bluetooth Special Interest Group درباره ی این استاندارد جدید می گوید:” بلوتوث 5 برای استفاده در اینترنت اشیا ساخته شده و باعث می شود که کاربران تجربه ی راحت تری در این حوزه به دست بیاورند. بیشتر شدن برد این تکنولوژی باعث شده که بتوان در خانه ها به راحتی از آن استفاده کرد و بیشتر شدن سرعت آن هم باعث می شود که اطلاعات سریع تر منتقل شوند. همچنین قابلیت جدیدی برای انتقال برخی از اطلاعات بدون Pair کردن به این تکنولوژی اضافه شده که باعث می شود کاربران از موقعیت دستگاه هایی که از اینترنت اشیا پشتیبانی می کنند، با خبر شوند. این ویژگی جدید Beacon نام دارد که باعث می شود با بلوتوث دستگاه ی IoT را پیدا کرد.”

سازمان The Bluetooth Special Interest Group گفته که تا سال 2020 بیش از 371 مدل Beacon در دنیا به وجود خواهد آمد و رفته رفته در کنار هر فردی یک Beacon برای استفاده از اینترنت اشیا به وجود می آید.

البته بلوتوث 5 تا اواخر سال 2016 یا اوایل سال 2017 راهی بازار نمی شود.

 

معرفی و آشنایی با ویژگی های بلوتوث 5

3.84
این مطلب مفید بود ؟31
وبگردی