عکس دکتر شریعتی
بتازگی تصویری جالب از دکتر علی شریعتی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که توسط یک طراح در قالب پرتره منتشر شده است.

عکس دکتر شریعتی در شبکه های اجتماعی

29 خرداد مصادف با سی و نهمین سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی بود مردی که نوشته هایش در عمق وجود انسان ریشه می دواند و تا به این حال یاد و خاطره این بزرگ در ذهن ها جاوید مانده است.

به بهانه سی و نهمین سالگرد فقدان دکتر علی شریعتی، این طرح از هادی حیدری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.

عکس دکتر شریعتی

عکس دکتر شریعتی

علی شریعتی مَزینانی، مشهور به دکتر علی شریعتی متولد 2 آذر 1312 در روستای کاهک، سبزوار – درگذشتهٔ 29 خرداد 1356 در ساوت همپتون، انگلیس) نویسنده، جامعه شناس، تاریخ شناس،پژوهشگر دینی اهل ایران، از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه پردازان انقلاب اسلامی ایران بود، که در 44سالگی به صورت مشکوکی در انگلستان درگذشت، و هم اکنون آرامگاه وی در مکانی نزد مقبرهٔ زینب کبری در دمشق سوریه است.

شریعتی، علاوه بر شهرت زیادش برای سهم داشتن در انقلاب ایران، به دلیل کارنامهٔ فعالیت هایش برای احیای مذهب و سنت در جامعه و بیدارگری دربارهٔ سلطنت وقت نیز شهرت داشته است. شریعتی را در ادبیات معاصر معلم شهید می نامند؛ و از زمان انقلاب تاکنون یادبودهای زیادی به یاد او برگزار و اجرا کرده اند؛ و از آن زمان نقدها و تجلیل های زیادی پیرامون آثار، آراء و تأثیراتی که او بر چند دههٔ معاصر ایران گذاشته وجود دارد.

پرتره جالب دکتر شریعتی در شبکه های اجتماعی + عکس

410
این مطلب مفید بود ؟82
برگرفته از پرشین وی - / ل
وبگردی