ماشین های خشک کن
معیوب بودن ماشین های خشک کن که سبب بروز چندین حادثه آتش سوزی در منازل شده به یکی از تهدیدات جدی زندگی مدرن بدل گشته است.

ماشین های خشک کن بلای جان انسان ها در زندگی مدرن

با پیشرفت تکنولوژِی ماشین های خشک کن به یکی از پرکاربردترین وسایل در زندگی مدرن امروزی بدل شده اند. همه ما از ماشین های لباسشویی استفاده کرده ایم و با نحوه عملکرد ماشین های خشک کن آشنایی داریم . اما همین پیشرفت موثر تکنولوژی در زندگی خطراتی را هم در پی دارد که به یک مورد از آن اشاره میکنیم.

روزنامه ایندیپندنت نوشت:معیوب بودن ماشین های خشک کن که سبب بروز چندین حادثه آتش سوزی در منازل شده به یکی از تهدیدات جدید زندگی مدرن بدل گشته است.

اکثر ما کم و بیش با ماشین های لباس شویی و نحوه کاری که انجام می دهند و تقریبا همه با تکان های این ماشین به هنگام شست و شو و علی الخصوص به هنگام خشک کردن لباس آشنا هستیم و گاهی برای مزاح هم که شده درباره راه رفتن ماشین های لباس شویی صحبت کرده و به خیال پردازی می پردازیم.

حال به گفته مقامات انگلیس بروز آتش سوزی در چند منزل مسکونی به دلیلی معیوب بودن ماشین های خشک کن به یکی از دردسرهای جدید زندگی مدرن تبدیل شده است.

در میان سیل فراخوانی که برای مرجوع کردن برخی مدل های خطرناک این ماشین های خشک کن به راه افتاده اما خبرها از سه مورد آتش سوزی روزانه می گویند که مسئولش همین ماشین های خشک کن هستند.

ماشین های خشک کن
معیوب بودن ماشین های خشک کن حادثه آفرید
ماشین های خشک کن

 ماشین های خشک کن بلای جان انسان ها

بر اساس این گزارش در فاصله سالهای 2012 تا 2014 نزدیک به 2190 مورد گزاترش آتش سوزی به دلیلی استفاده از این ماشین های خشک کن معیوب به ایستگاه های مختلف آتش نشانی در سراسر انگلیس ارسال شده است.

«ویرلپول»، شرکت لوازم خانگی آمریکایی و چندملیتی، که در زمینه تولید و عرضه وسایل الکترونیکی خانگی و تجاری فعالیت می کندو از سال 2006 در پی پیشی گرفتن از شرکت سوئدی الکترولوکس، به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی جهان شناخته می شود و لوازم خانگی مثل فر و خشک کن و ایندزیت از جمله تولیدات این برند هستند از ماه نوامبر گذشته با مشکلات ایمنی متعددی مواجه بوده اند.

این در حالی است که حدود 5 میلیون ماشین خشک کن در انگلیس فروخته شده است که احتمال بروز آتش سوزی توسط هر یک از آنها وجود دارد.

بر اساس این گزارش، ایراد این ماشین ها که نحوه ساخت المنت گرمایشی این وسیله است که علاوه بر زدن هزاران پوند خسارت و بی خانمان کردن افراد با جان انسان ها بازی می کند.

ماشین های خشک کن

آتش سوزی بخاطر معیوب بود ماشین های خشک کن

همین چند روز قبل بود که یک مادر و دو فرزند او با خوش شانسی محض از یک آتش سوزی مهیب که توسط یکی از این ماشین ها بوجود آمده بود جان سالم به در بردند.

حال این شرکت تصمیم گرفته برخی از مدل های خاص تولیدی را ازمشتریان باز پس گیرد و در راستای ایمنی بیشتر آنها تلاش کند.

ماشین های خشک کن تهدیدی جدی برای زندگی های مدرن!

54
این مطلب مفید بود ؟40
برگرفته از دولت بهار / م.ف
وبگردی