عزت الله انتظامی

کیک جشن تولد عزت الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران

تاریخ انتشار : 1 تیر 1395کد مطلب : 32508زمان مطالعه : 2 دقیقه
پرویز پرستویی با انتشار عکس کیک جشن تولد عزت الله انتظامی در اینستاگرامش ، تولد عزت الله انتظامی را تبریک گفت.

کیک پرویز پرستویی برای جشن تولد عزت الله انتظامی

پرویز پرستویی با انتشار عکس کیک تولد استاد عزت الله انتظامی از این استاد عزیز به بزرگی یاد کرد و او را عزت سینمای ایران خواند. عزت الله انتظامی که در سینمای ایران به آقای بازیگر معروف است از اسطوره های سینمای ایران محسوب میشود.

 عزت الله انتظامی

استاد عزت الله انتظامی

پرویز پرستویی با انتشار این عکس در اینستاگرامش نوشت:«استاد عزیز،عزت سینمای ایران ،بابا عزت مهربون روز پدر مبارک.بزرگ مرد بازیگری ایران،محبوب دل مردم

 عزت الله انتظامی

کیک تولد عزت الله انتظامی

مختصری از بیوگرافی استاد عزت الله انتظامی

عزت الله انتظامی در سال 1303، در محله سنگلج تهران متولد شد.وی پس از گذراندن دوره تحصیلات مقدماتی، وارد هنرستان صنعتی تهران شد و در رشته برق به تحصیل پرداخت. در سال 1326 وارد عرصه هنر گردید و با اندک دست مایه های هنر نمایش و تئاتر به آلمان سفر کرد و در شهر هانوفر آلمان وارد یک مدرسه شبانه آموزش سینما و تئاتر گردید.

انتظامی با گذراندن دوره های آموزشی تئاتر به ایران بازگشت و به دلیل فضای نامناسب سینمای ایران از نظر اخلاقی، به کار دوبله فیلم، اجرای نمایش و حضور در تلویزیون روی آورد.
داریوش مهرجویی کارگردان گاو (1348) استعداد انتظامی را کشف کرد و پروراند. بازی های او در دیگر آثار مهرجویی همچون آقای هالو، دایره مینا، پستچی، اجاره نشین ها، هامون و بانو باعث بروز توانایی های بسیار او شد. انتظامی علاوه بر نقش آفرینی در آثار مهرجویی، در فیلمهای کارگردانان دیگری چون علی حاتمی و محسن مخملباف نیز بازی کرده است.
او در فیلم مستند عشق پرداز (به کارگردانی:محمد هادی (حمید) کاویانی) در کنار استاد محمود فرشچیان حضور داشته است.مسعود کیمیایی از حضور انتظامی در فیلم «حکم» به عنوان افتخاری بزرگ یاد کرد.

 عزت الله انتظامی

آقای بازیگر سینمای ایران عزت الله انتظامی

 

کیک جشن تولد عزت الله انتظامی آقای بازیگر سینمای ایران

59
این مطلب مفید بود ؟90
برگرفته از خبرگزاری تسنیم / م.ف
وبگردی