ساخت اپل در کشور چین
دلایلی در پشت پرده حضور کمپانی اپل در کشور چین و عدم ساخت کارخانه در کشور آمریکا وجود دارد که در این گزارش از نمناک به آنها خواهیم پرداخت.

دلیل ساخت آیفون در چین و عدم ساخت آن در آمریکا

اگر نگاهی به پشت آیفون، آیپد و یا هر محصول کمپانی اپل بیندازید، با عبارت "Assembled in China" روبرو خواهید شد که به معنای مونتاژ شده در چین است که این می تواند یک عامل شوکه کننده برای هر یک از ما باشد و این سوال پیش بیاید که چرا کمپانی با ارزش و محبوب اپل، محصولات خود را در خارج از کشور آمریکا و به ویژه چین انجام می دهد؟!

با این حال بسیاری از مردم بر این باور هستند که اپل محصولات خود را در خارج از آمریکا برای فروش بیشتر و هزینه کمتر در کشور آمریکا انجام می دهد تا پول بیشتری را بدست بیاورد. اما این یک فرض است و در پشت این اقدام دلایلی است که شاید در مورد آن اطلاعی نداشته باشید. به همین دلیل در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک شما را با دلایل تولید اپل در چین و عدم ساخت آیفون در آمریکا آشنا خواهیم ساخت. همراه ما باشید.

چین تامین کننده خواسته های اپل

بعد از سال ها تحقیق و جستجو نیویورک تایمز با مدیران پیشین و فعلی اپل، به موضوعی رسیدی که شاید برای شما هم جالب باشد. دلیل اصلی ساخت محصولات اپل در کشور چین، وجود نیروی کار و انسانی کافی در این کشور می باشد که این گزینه بسیار مهم در کشور آمریکا برای اپل راضی کننده نیست!

جالب است بدانید که کارخانه تولید کننده محصولات اپل در کشور چین، دارای 230 هزار کارگر است که در اگر این کارخانه در کشور آمریکا بود، تعداد کارگران به این عدد نمیرسید و تقاضاهای روزانه اپل بی پاسخ باقی می ماند. همچنین حدودا یک چهارم نیروهای این کارخانه، در خوابگاه کارخانه سکونت دارند.

آیفون

با این حال تعداد افراد بسیار زیادی در کشور چین حاضر به کار در چنین موقعیت های شغلی هستند و این زمینه مناسبی برای جذب کارمندان چینی برای کار می باشد. شرکتی که در چین با شرکت اپل همکاری دارد، شرکت فاکس کان می باشد این زمینه را برای مجموعه اپل در کشور پر جمعیت چین فراهم آورده است و ساخت آیفون در کشور چین بی دلیل نبوده است.


مقایسه هزینه های اپل در چین و آمریکا

علاوه بر نیروی انسانی کشور چین در کارخانه اپل، بیشتر مواد اولیه مورد استفاده در ساخت محصولات اپل در خارج از کشور آمریکا تولید می شود. تعداد زیادی از آنها در فاصله کمتری نسبت به کارخانه مونتاژ نهایی محصولات اپل قرار دارند. با این حال ارسال این قطعات به هر کارخانه مستقر در ایالات متحده می تواند هزینه بسیار زیادی را به کارخانه اپل تحمیل کند که حضور اپل در چین، این مشکل را برطرف می کند.

بنابراین اگر شرکت اپل در کشور آمریکا بود، میزان سود این شرکت و جذب نیرو بسیار کمتر می بود و در نهایت میزان تقاضاهای زیاد این کمپانی بی پاسخ باقی می ماند و در نهایت شاید از کیفیت کاسته و به کمیت اضافه می شد که این با خواسته های مشتریان برند اپل در تناقض می باشد.

کمپانی اپل

از طرفی کشور چین، یک کشور منعطف پذیر می باشد که به سادگی توانسته است به این میزان نیرو را جذب و استخدام کند. اما اگر همین کارخانه در کشور آمریکا بود، به احتمال زیادنمی توانست 230 هزار کارگر را یک شبه استخدام و مدیریت کند و نیازهای مشتریان را برطرف نماید و این شاید یکی از دلایل با ارزش بودن کمپانی برند اپل در سطح جهان می باشد.


تناقض مدیران اپل با ریاست جمهوری آمریکا

چندی پیش در سال 2016 میلادی، درگیری میان دولت آمریکا و شرکت اپل رخ داد که آمریکا این شرکت را محکوم به عدم کمک به دولت کرد. از قرار معلوم دولت آمریکا درخواست باز کردن قفل گوشی فرد تیرانداز در کالیفرنیا را از اپل کرده بود که در مقابل اپل این درخواست را رد کرد و این عدم همکاری با تقاضاهای عجیب دولت آمریکا، باعث ایجاد تناقض میان آمریکا و اپل کرده است.

اپل

در مقابل نظر اپل به این درخواست این گونه است که اگر چنین اقدامی انجام دهد، باعث آسیب پذیر کردن نرم افزار این محصولات و همچنین به خطر افتادن اطلاعات شخصی افراد می شود. به همین دلیل دیدی که دولت آمریکا بعد از این اتفاقات نسبت به اپل ایجاد شد، یک دید عدم همکاری و یا حتی شاید کمک به افراد مجرم و نجات جان آنها می باشد...!

چرا آیفون شرکت اپل به جای آمریکا در چین ساخته می شود؟

4.1105
این مطلب مفید بود ؟8718
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
وبگردی