مغز بیرون جمجمه
نتایج سونوگرافی اختلال رشد مغز بیرون از جمجمه نوزاد را ثابت کرده بود اما والدین جوان راضی به سقط جنین نشدند تا اینکه نوزاد با ظاهری عجیب و خطری بزرگ متولد شد.

زندگی و نجات شگفت انگیز نوزاد مبتلا به آنسفالوسل اختلال رشد مغز بیرون از جمجمه

 " بتلی یودر " نوزادی که با یک اختلال نادر به نام آنسفالوسل متولد شده بود توانست به زندگی بازگردد.

مغز بیرون جمجمه

نجات نوزاد مبتلا به آنسفالوسل با مغز بیرون جمجمه

 

این عارضه در حقیقت رشد غیرطبیعی مغز بیرون از جمجمه است که از هر 100.000 کودک در آمریکا یکی را دچار می کند. در دوران بارداری اختلال جنین تشخیص داده شد و پزشکان به والدین جوان این نوزاد پیشنهاد کردن تا برای سقط جنین اقدام کنند اما آنها نپذیرفتند و امیدوارانه ادامه دادند.

نوزاد با وضعیتی غیرطبیعی متولد شد ، اختلال موجود در جمجمه باعث رشد مغز بیرون از فضای استخوان بندی شده بود . پزشکان شانس زنده ماندن نوزاد را بسیار کم می دانستند به همین علت یکی از پزشکان برای آگاه سازی والدین جوان با انها صحبت کرد و هشدار داد که در صورت ادامه دار شدن زندگی این نوزاد عملکردهای غیرطبیعی در جسم او ایجاد خواهد شد به همین علت آنها سقط را تجویز کرده بودند.

نوزاد عجیب الخلقه

نوزاد عجیب الخلقه با مغز بیرون جمجمه

پدر این نوزاد در مصاحبه با دیلی میل گفت :به هیچ وجه دوست نداشتیم نوزادمان را از دست بدهیم . زمانی که پزشکان وضعیت را برای ما شرح دادند اما ما تصمیم گرفتیم تا فرزندمان را ببینیم حتی برای یک ساعت چرا که پزشکان گفته بودند اگر نوزاد زنده به دنیا بیاید بیشتر ازچند ساعت زنده نخواهد ماند.

بالاخره نوزاد متولد شد و برخلاف انتظار پزشکان 36 ساعت از تولد گذشت و نوزاد ما هنوز زنده بود و نفس می کشید. از قرار معلوم نوزاد هم تلاش می کرد تا زنده بماند ، پزشکان تصمیم گرفتند تا او را جراحی کنند که با موفقیت انجام شد.

زنده ماندن نوزاد عجیب

زنده ماندن نوزاد عجیب با مغز بیرون از جمجمه

حالا این کودک 7 ماهه بدون هیچ مشکلی و در سلامت کامل زندگی می کند.

تولد نوزادی که مغزش بیرون جمجمه رشد کرده + تصاویر

4.653
این مطلب مفید بود ؟494
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن
وبگردی