پدر کولر

چرا پدرها با کولر مشکل دارن؟ دلیلش کشف شد

کد مطلب : 32611تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 2 دقیقه
احتمالا شماهم در خانواده پدری دارید که با کولر مشکل دارد و به روشن بودن کولر حساس است این حساسیت دلایلی دارد که دانستنش شگفت زده تان خواهد کرد.

دلیل علمی مشکل پدرها با کولر؛ حقیقتی در بدن آنها

حتما لطیفه هایی که در مورد خاموش کردن کولر توسط پدرها وجود دارد، را شنیده اید و یا شاید در خانه شما نیز پدرتان به روشن بودن کولر حساس است. برخی گمان می کنند که این امر به دلیل کاهش هزینه ها و صرفه جویی اتفاق می افتد اما در دل داستان خاموش نمودن کولر توسط پدرها رازی نهفته است که ریشه در تغییرات بدنی مردان دارد. در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک علت خاموش کردن کولر توسط پدرها را بررسی می کنیم.

مشکل پدرم با کولر چیست؟

حساسیت به سرما از دلایل اصلی خاموش کردن کولر توسط پدرها است. حساسیت به سرما با افزایش سن بیشتر خواهد شد. در اکثر موارد، این تغییر طبیعی است، با این حال، برخی از شرایط سلامتی می‌توانند باعث سردی بیشتر شما شوند.

سرما

چرا با افزایش سن احساس سردی می کنید؟

همانطور که گفتیم افزایش سن می تواند تغییرات زیادی را در بدن ما ایجاد کند، از جمله افزایش حساسیت به سرما. علت های ارتباط افزایش سن و احساس سردی عبارتند از:

کاهش چربی پوست

در دوران میانسالی، به تدریج چربی زیرپوست مردان کاهش یافته و پوست نازک می شود، به همین خاطر مردان سرما را بیشتر احساس خواهند کرد. برای کاهش احساس سرما به چربی زیرپوستی نیاز می باشد که با افزایش سن و کاهش چربی زیرپوست، پوست و لایه های چربی زیر پوست شروع به نازک شدن می کنند، بنابراین مردان در میانسالی بیشتر احساس سرما می کنند.

کند شدن متابولیسم

با افزایش سن متابولیسم کند می شود. طبیعی است با کاهش میزان متابولیسم واکنش بدن به سرما نیز کاهش می یابد و برخی گیرنده های بدن ممکن است به سرعت عمل نکنند تا به رگ های خونی شما بگویند که منقبض شده و دمای بدن شما را حفظ کنند.

هوای سرد

کاهش خاصیت ارتجاعی رگ های خونی

با افزایش سن رگ های خونی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. هنگامی که رگ های خونی شما انعطاف‌پذیر نیستند، گردش خون کاهش می یابد. وقتی خون شما به طور طبیعی گردش نمی کند، حفظ گرما برای بدن سخت‌تر می شود و همین امر باعث سرد شدن دست ها و پا می شود.

چرا مادران کولر را خاموش نمی کنند؟!

مادران کمتر در خانه کولر را خاموش می کنند و حتی بدون کولر به مشکل برمیخورند، جالب است بدانید علت این امر نیز مربوط به شرایط فیزیولوژیکی بدن آنهاست.

با افزایش سن زنان، چربی زیر پوست آنها افزایش می یابد و نه تنها این امر بلکه از بین رفتن هورمون استروژن در آنها موجب گرمایی شدن خانم ها و احساس گر گرفتگی در سنین بالا می شود، این احساس عمدتا تا سنین بالاتر باقی می ماند.

چرا پدرها با کولر مشکل دارن؟ دلیلش کشف شد

4.510
این مطلب مفید بود ؟91
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن/ن.ح
1 نظر به ثبت رسیده است
حامد1402-03-20
عشقن همه پدرها
مهم نیست که با کولر مشکل دارن
خودشون تو گرما خنکای زندگی و تو سرما گرمای زندگی هامونن
به افتخار همه شون
50
وبگردی