یوگای صورت
یوگای صورت روشی است سنتی و کهن برای زیبایی و جوانی پوست و چهره در میان شرقی ها ، ورزشی موثر که یکی از دلایل زیبایی و جوانی ماندگار آنهاست.

آموزش تصویری یوگای صورت برای درمان چین و چروک پیشانی

انجام حرکات دقیق یوگای صورت به چند دسته تقسیم می شوند که در این بخش مراحل انجام بهترین روش برای جلوگیری و رفع چین و چروک عمیق روی پیشانی را به صورت تصویری مشاهده خواهید کرد. یوگای صورت یکی از بهترین ورزش ها برای جلوگیری و حتی رفع چین و چروک روی پوست است ، روشی که شاید قرن هاست شرقی های زیبا پوست از آن استفاده می کنند. در ادامه این بخش از سلامت نمناک قصد داریم به این مقوله بپردازیم و با تصاویر آموزش کامل یوگای صورت را داشته باشیم و این بخش اختصاص دارد که حرکاتی که نسخه های رفع و درمان چین و چروک پیشانی هستند.

مراحل انجام یوگای صورت برای زیبایی و جوانی پیشانی

1- مقابل آینه بایستید تا تمام حرکات صورت را به خوبی مشاهده کنید.

یوگای صورت

آموزش یوگای صورت

2- با حرکت ملایم پیشانی آغاز کنید . با فشارهای ملایم روی پیشانی چروک های افقی پیشانی را تحریک کنید و تنش در این قسمت را از بین ببرید.

 3- روی پیشانی تمرکز کنید و فکر کنید که این قسمت مثل یک شیشه ظریف و شکننده است . تصور کردن یکی از بخش های مهم ورزش یوگا است چرا که استادان این رشته می گویند وقتی چیزی را باور داشته باشی تحقق آن حتمی خواهد بود . نوک انگشتان را روی پیشانی در قسمت کناره ها قرار دهید و به صورت عمودی . فشار های بسیار ملایمی را وارد کنید . چشمانتان را ببندید و به آرامی انگشتان را با همان میزان فشار به سمت بالا و خط رویش موها بکشید و در انتهای قسمت اتصال پوست پیشانی به موها انگشتان را از روی پوست برداشته و دوباره حرکت را انجام دهید. این جرکت بایستی 3 مرتبه به صورت 2 بار 2 بار تکرار کنید.

یوگای صورت

یوگای صورت برای جوانی پوست پیشانی

 4- حرکت بعدی هم در پوست اطراف چشم و گوشه های پیشانی انجام خواهد شد . این حرکت به دلیل تغییر مسیرهای دورانی موجب آرامش و تقویت عضلات این بخش از صورت می شود. انگشتان سبابه را در هر دو سمت روی دورترین قسمت ابرو قرار داده , به آرامی و با دقت به سمت خارج و خط مو ها پوست را به شکل دورانی ماساژ دهید. این حرکت هم بایستی با چشمان بسته انجام شود . این حرکت را نیز 3 مرتبه با تکرار 2 مرتبه ای انجام دهید . حرکات دورانی در اطراف ابرو و کناره های پیشانی گردش خون و عضلات پیشانی را بهبود می بخشد.

یوگای صورت

آموزش یوگای صورت برای رفع چین و چروک

 5- حرکت بعدی با کشش بیشتری همراه است . نوک دو انگشت دست را روی قسمت 2/3 ابرو قرار دهید درست در خط بالای ابرو و با فشاری ملایم به سمت بالا هدایت کنید درست مثل مسواک زدن که از سمت لثه به قسمت تاج دندان انجام می شود . قبل از آغاز حرکت بعدی این حرکت را دو بار با دقت تکرار کنید.

یوگای صورت

روش انجام یوگای صورت

 6- تجسم کنید که پیشانی شما همانند یک لایه شیشه است و در حین انجام حرکات با نهایت دقت این کار را انجام دهید . حالا نوبت حرکت موثر است که نیاز به تمرکز بالا دارد . چشمانتان را تا حد ممکن ببندید و به سمت داخل فشار دهید ، دقت کنید که به هیچ وجه نباید خط و چروکی روی پیشانی تان ایجاد شود . مدت 5 تا 10 ثانیه در همین حالت باقی بمانید.

یوگای صورت

یوگای صورت برای زیبایی پوست پیشانی

 7- حرکت بعدی عکس حرکت قبلی است به این روش که چشمانتان را تا حد ممکن باز کنید باز هم بدون ایجاد هیچ خط و چروکی روی پیشانی . 10 ثانیه در همین حالت بمانید و به حالت عادی بازگردید.

 8 حرکت آخر حرکت صورت شیر نام دارد که در ان بایستی کشش کاملی در صورت ایجاد شود . زبانتان را تا انتها بیرون آورده و کشش ایجاد کنید ، باز شدن دهان و گشاد شدن چشمان در این حرکت باعث می شود که تمامی عضلات صورت به تخلیه تنش برسند.

یوگای صورت

یوگای صورت برای تقویت عضلات 

یوگای صورت ، بهترین یوگای صورت برای رفع چروک پوست

3.867
این مطلب مفید بود ؟5116
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن
وبگردی