ریش مردان
اغلب آقایان برای جذابیت و زیبایی ریش های خود را بلند می کنند اما ریش گذاشتن مردان دلایل جالبی دارد که بسیاری از افراد نمی دانند.

ریش مردان برای آنها چه فواید و اثرات مثبتی دارد؟

ریش داشتن شاید برای شما کاری محسوب شود که برای زیباتر کردن استایل خود از آن استفاده می کنید اما جالب است بدانید که بسیاری از مردان دلایل و فواید داشتن ریش را نمی دانند و بدون آگاهی، ریش های خود را بلند می کنند و خیلی از آن ها هم ریش خود را سریعاً می زنند. در این قسمت از نمناک به شما توضیح می دهیم که چرا مردان باید ریش داشته باشند و چه فوایدی برایشان خواهد داشت.

مسدود کردن اشعه فرابنفش

تحقیقات علمی نشان می دهد که ریش های ضخیم عاملی برای مسدود کردن 95 درصد اشعه فرابنفش حاصل از خورشید هستند و نه تنها از سوختن پوست جلوگیری می کنند، بلکه باعث می شوند تا پوست شما از ابتلا به سرطان محافظت شود.

ریش مردان

شیو کردن ریش باعث آکنه می شود

اگر ریش داشته باشید، احتمال اینکه پوست زیر ریش نرم تر باشد؛ بیشتر است اما اگر آن را شیو کنید، پوست بیشتر در معرض باکتری قرار می گیرد و احتمال آکنه بیشتر می شود. پس اجازه دهید که ریش هایتان رشد کند و از آن ها به شکل مناسب مراقبت کنید تا پوست سالمی داشته باشید.

جذابیت بیشتر

در یک مطالعه از 8 مرد خواستند که ریش های خود را شیو کنند و دوباره ریش های شان را بلند کنند. سپس از هر مرحله از رشد ریش عکس گرفتند و یک کاتالوگ تهیه کردند. هنگامی که ریش ها به طور کامل در آمده بود، از 64 مرد و 64 زن خواستند که این تصاویر را تجزیه تحلیل کنند و گزینه های انتخابی خود را بگویند. تحقیقات نشان داد هنگامی که ریش مردان کامل تر است، 128 نفر در این گروه نظر مثبت تری نسبت به آنها داشتند زیرا ریش کامل را نشانه بلوغ، جذابیت و سلامتی مردان می دانستند.

جذابیت ریش مردان

سلطه گری و قدرت

پژوهش ها نشان می دهد که ریش شانس مردان را در تولید مثل افزایش می دهد اما به این معنی نیست که سطح تستسترون در مردان دارای ریش بالاست. ریش به مردان کمک می کند که بتوانند با هم رقابت کنند. مردان ریش دار قدرتمندتر و از نظر سنی بزرگ تر از دیگران به نظر می رسند. سلطه گری و قدرت می تواند فرصت های زیادی برای تولید مثل فراهم کند.

افزایش اعتماد بنفس

مردانی که اعتماد به نفس بالاتری دارند، معمولاً در جنبه های مختلف زندگی موفق تر عمل می کنند. طبق مطالعات انجام شده ریش به مرد حس قدرت و اعتماد به نفس می دهد. بنابراین مردانی که تصمیم می گیرند ریش داشته باشند، به طور ناخودآگاه به دیگران، اعتماد به نفس بالای خود را نشان می دهند.

فیلتر طبیعی

مردان ریش و سیبیل را بلند می کنند تا یک فیلتر و محافظ در برابر آلرژن های بسیار ریز باشد. حتی می توانند از ورود مواد حساسیت به داخل بینی جلوگیری کنند و در نتیجه ریش برای جلوگیری از ابتلا به ورود باکتری و آلرژی بسیار مناسب است.

ریش مردان فیلتر طبیعی

عامل جوانی

ریش می تواند از پوست شما محافظت کند. در نتیجه پوستتان جوانتر می ماند و عامل جلوگیری کننده برای ابتلا به سرطان پوست است و در نتیجه پوست شما در طولانی مدت سالم تر باقی خواهد ماند و جوان تر نشان داده خواهد شد.

کاهش احتمال ابتلا به بیماری لثه

هنگامی که شما ریش و سبیل داشته باشید، باکتری ها کمتر وارد دهان می شوند، زیرا با مو های روی صورت برخورد می کند و خطر ابتلا به بیماری لثه کاهش خواهد یافت. البته هنوز هم باید به طور منظم مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید اما ریش خودش می تواند یک عامل محافظتی موثر باشد.

چین و چروک کمتر

همانطور که گفتیم، ریش شبیه به یک فیلتر است و در نتیجه پوست کمتر در معرض نور آفتاب قرار می گیرد و کمتر چین و چروک پیدا می کند و به طور کل ظاهر بهتری خواهد داشت.

چین و چروک کمتر

مرطوب نگه داشتن پوست

شیو کردن باعث باز شدن منافذ پوست می شود و گاهی اوقات بریدگی هایی روی صورت ایجاد می کند که این قسمت ها بعدا خشک شده و پوست را حساس می کند و زمانی که فصل زمستان و تابستان می رسد، این منافذ بیشتر باز می شوند و رطوبت از آن ها بیرون می رود و پوست پژمرده می شود اما زمانی که ریش داشته باشید، این مشکلات را ندارید و پوست تان زیبا و سالم باقی می ماند.

جلوگیری از عفونت های باکتریایی

هنگامی که ریش داشته باشید، منافذ روی پوست طبیعتا در برابر باکتری محافظت می شوند. احتمال ابتلا به عفونت کاهش پیدا می کند و باکتری دیگر برای پوست خطرناک نیست، زیرا دسترسی زیادی به پوست ندارد.

محققان دلیل ریش گذاشتن مردان را فاش کردند

3.9114
این مطلب مفید بود ؟8925
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
وبگردی