کدو تنبل
کدو تنبل با توجه به خواص فراوانی که دارد میتوان از آن کاربردهای آرایشی برای تهیه ماسک و اسکراب و ... هم داشت.

کدو تنبل چه کاربردهای آرایشی دارد؟

کدو تنبل را دست کم نگیرید و از کاربردهای مفید آن باخبر باشید. کاربردهای آرایشی کدو تنبل خیلی به کارتان می اید و برای داشتن پوست و موی خوب کمکتان میکند.

کدو تنبل دوست دارید؟ آنچه ممکن است از آن مطلع نباشید، این است که این میوه (بله، این خوراکی به لحاظ تخصصی یک میوه به شمار می آید!) کاربردهای آرایشی متعددی دارد.

خواص کدو تنبل

فواید باور نکردنی کدو تنبل

خواص کدو تنبل برای پوست

کدو تنبل حاوی آنزیم و آلفا هیدروکسی اسید است که به افزایش حجم سلول های پوستی، روشن شدن و صاف کردن پوست کمک می کند و یک لایه بردار قوی محسوب می شود. ویتامین A و C موجود در کدو تنبل به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد و افزایش تولید کلاژن برای جوان سازی پوست کمک می کنند. روی موجود در دانه کدو تنبل نیز به کاهش تولید روغن در بدن می انجامد و کاهش آکنه های پوستی را به دنبال دارد، در حالی که اسیدهای چرب ضروری را افزایش داده و موجب آب رسانی بیشتر به سطح پوست می شود.
اسیدهای چرب ضروری و ویتامین های A، C و E به افزایش رطوبت مو و حفظ حجم سلول پوست سر و درمان التهاب کمک می کنند. اگر پوست سرتان چرب است، می توانید روی کدو تنبل حساب باز کنید. از جمله مهم ترین کاربرد های کدو تنبل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
برای استفاده از کدو تنبل آماده اید؟ دستورالعمل های خانگی میشل اورنشتاین، بنیانگذار موسسه زیبایی Enessa را امتحان کنید. اگر علاقه ای به ساخت داروهای خانگی ندارید، چند محصول آماده به شما معرفی خواهیم کرد که می توانید آنها را در فروشگاه نزدیک محل زندگی تان خریداری کنید.

کدو تنبل

تهیه ماسک با کدو تنبل


1. ماسک صورت با کدو تنبل

4/1 فنجان پوره کدو تنبل، 2/1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه و 1 قاشق چای خوری عسل را با هم مخلوط کرده و یک لایه نازک از آن را روی پوستتان بمالید و پس از 5 دقیقه شستشو دهید. زردچوبه کمک می کند پوست شما درخشان شود و آکنه همراه با التهاب التیام یابد، در حالی که عسل بهترین مرطوب کننده پوست است.

2. اسکراب صورت با کدو تنبل

4/1 فنجان پوره کدو تنبل، 1 قاشق غذاخوری دانه کتان، 4/1 فنجان خاک رس و 4/1 فنجان چای بابونه را با هم مخلوط کرده و یک لایه ضخیم از آن را به پوست بمالید. 60 ثانیه صبر کنید و سپس برای لایه برداری مخلوط را روی صورتتان ماساژ دهید. دانه کتان سلول های مرده پوست را از بین می برد.

3. اسکراب بدن با کدو تنبل

1 فنجان پوره کدو تنبل، 4/1 فنجان روغن جوجوبا، 4/1 فنجان قهوه و 4/1 فنجان نمک را با هم مخلوط کرده و در حمام به بدن تان بمالید و ماساژ دهید. روغن جوجوبا فوق العاده مغذی و سرشار از آنتی اکسیدان و برای ماساژ مناسب است. کافئین موجود در قهوه کمک می کند پوست صاف شود و در صورت وجود چربی سلولیت در بدن، آثار ظاهری آن کاهش یابد. نمک نیز شامل مواد معدنی است که برای پوست مفید است.

4. مرطوب کننده بدن با کدو تنبل (در حمام)

1 قاشق چای خوری دانه کدو تنبل، 2/1 فنجان شیر نارگیل و 1 قاشق چای خوری روغن گل مونویی را با هم مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید و پس از شستشوی بدن در حمام، این مواد را روی پوستتان اسپری کنید. شیر نارگیل بسیار مرطوب کننده بوده و سرشار از ترکیبات ضد سالخوردگی و اسیدهای چرب است. روغن گل مونویی نیز حاوی متیل سالیسیلات است که باعث تغذیه بهتر پوست می شود و از آن در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند.

5. ماسک مو با کدو تنبل

1 قاشق چای خوری روغن دانه کدو تنبل، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 3/1 فنجان روغن جوجوبا، 5 قطره اسانس اکالیپتوس، 5 قطره عرق نعناع و 5 قطره اسانس اسطوخودوس را با هم مخلوط کرده و به عنوان ماسک مو از ان استفاده کنید. اجازه دهید چند دقیقه روی سرتان بماند و سپس موها را به طور کامل آبکشی کنید. نارگیل، اوکالیپتوس، و اسطوخودوس حاوی مواد طبیعی هستند که به مقاوم شدن مو و جلوگیری از ریزش آن کمک می کنند.

6. لایه برداری با کدو تنبل

2/1 فنجان آب کدو تنبل را در خانه بگیرید و آن را با 2 بسته ژلاتین ساده، 2/1 قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی و 2 قاشق چای خوری سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. مخلوط تهیه شده را در مایکروفر بگذارید تا مواد تشکیل دهنده آن در هم حل شوند. صبر کنید تا سرد شود. سپس، کمی از مخلوط را بردارید و 2 لایه روی پوست تان بمالید. بگذارید خشک شود. سپس لایه ها را از روی پوست تان بردارید. ژلاتین مکانیزم لایه برداری را تسهیل می کند، در حالی که آب گوجه فرنگی به روشن شدن پوست و کاهش تولید سبوم کمک می کند. سفیده تخم مرغ نیز به لیفت و سفت شدن پوست تان می انجامد.

آشنایی با کاربردهای آرایشی و مفید کدو تنبل

512
این مطلب مفید بود ؟120
برگرفته از الو دکتر -/ح
برچسب : کدو تنبل
وبگردی