جوش و ریزش مو
رابطه جوش و ریزش مو در شرایط خاص امری ثابت شده است و دسته جوش های فولیکولیت با ایجاد تغییراتی در پوست منجر به ریزش شدید موهای سر خواهند شد.

رابطه جوش و ریزش مو

به دلیل وجود تغییراتی در بخشی از بدن، تأثیرات آن بر سایر اعضا حتماً قابل توجه خواهد بود. از این منظر، امری طبیعی است که مشکلات پوستی می‌توانند به ریسک سلامت و زیبایی موها آسیب برسانند. رابطه بین پوست و مو به گونه‌ای است که تولید چربی و سایر عوامل مشابه در آنها به صورت مستقیم تأثیر گذارند. به همین دلیل، احتمال وقوع مشکلاتی مانند جوش‌ و ریزش موها از یکدیگر تبعیت می‌کند و این دو ممکن است تأثیرات متقابلی بر روی یکدیگر داشته باشند.

جوش هایی که موجب ریزش مو می شوند

جوش‌های غرور جوانی یا آکنه، نه تنها در منطقه صورت بلکه در نواحی دیگری از بدن مانند پشت و حتی سطح سر نیز مشاهده می‌شوند. برای بهبود و درمان این مشکل، ابتدا بهترین راهکار این است که از درمان‌های مخصوص آکنه استفاده کنید. البته باید به یاد داشت که نوع شوینده‌ای که در منطقه صورت به کار می‌برید، با مناطق دیگر بدن تفاوت‌هایی دارد.

گاهی آکنه‌ها تنها در کف سر ظاهر می‌شوند. دلیل ایجاد این وضعیت ممکن است به عفونت‌های باکتریایی باشد که به عارضه‌ای به نام فولیکولیت یا التهاب ریشه مو منجر می‌شود و همین عامل تبدیل به یکی از دلایل ریزش مو در جوانان و نوجوانان می شود. در حالی که آکنه‌ها به التهاب غده چربی مجاور ریشه مو مرتبط هستند. برای درمان این موارد، بهتر است با مشورت پزشک، به مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها بپردازید.

جوش و ریزش مو

کاهش جوش روی پوست سر و ریزش مو

اولین و مهم‌ترین روش در درمان آکنه و فولیکولیت، شستشوی روزانه و بهتر موهاست که باعث کاهش چربی سطح سر می‌شود. در صورتی که این روش تأثیربخش باشد، نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی نخواهد بود. اما در برخی مواقع، عمق جوش‌های سر به حدی بالا می‌رود که باعث تخریب ریشه مو می‌شود. در این موارد، در نواحی دارای جوش، موهای سر قابل مشاهده نخواهد بود؛ این وضعیت به نام فولیکولیت دکالوانس شناخته می‌شود که برای درمان آن نیاز به استفاده از داروهای قوی‌تر دارید.

اگرچه عفونت‌های قارچی نیز می‌توانند باعث ایجاد جوش‌های سر شوند، در برخی موارد، افراد مبتلا به بیماری "لیکن پلان" به اشتباه فرض می‌کنند که با جوش‌های سطح سر روبرو شده‌اند و به پزشک مراجعه نمی‌کنند که این ممکن است منجر به از دست دادن دائمی موها در آن منطقه شود.

جوش این مدلی و ریزش مو به هم ربط دارند

3.555
این مطلب مفید بود ؟3817
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن
وبگردی