میوه های خطرناک
تغذیه گیاهی و طبیعی توصیه اکید دانشمندان است ولی استفاده از برگ گوجه فرنگی و ریواس و دانه های سیب و هسته گیلاس و هلو بسیار مضر و گاه برای بدن کشنده است.

هنگام مصرف میوه ها به این نکات توجه داشته باشید.

با وجود تاکید صد در صدی دانشمندان نسبت به تغذیه گیاهی و طبیعی توصیه می شود از مصرف برگ ها یا هسته های ذکر شده در این فهرست خودداری کنید.
 

سیب

 مضرات دانه سیب برای بدن

دانه های سیب
بعضی ها بعد از خوردن سیب دانه های آن را هم می جوند . آمیگدالین ماده ای است سمی که در دانه های سیب یافت شده و رسیدن مقادیر زیاد آن به بدن مشکل ساز است.
 

میوه هایی که برای بدن خطرناک هستند

هسته هلو و تهدید سلامت بدن

مغز هلو
88 میلی گرم سیانید! وجود این مقدار سیانید در مغز این میوه کمی عجیب است. هسته ترک نخورده هلو، معده درد ایجاد می کند و خوردن هسته های ترک خورده آن هم سلامت عمومی شما را تهدید می کند.



میوه هایی که برای بدن خطرناک هستند

 

!اسید پروسیک در هسته گیلاس! 

هسته گیلاس
اسید پروسیک موجود در مغز هسته گیلاس نیز به بدن آسیب می رساند.


میوه هایی که برای بدن خطرناک هستند

مضرات قسمت سبز سیب زمینی

سیب زمینی سبز شده
وجود مقدار زیادی از ماده ای به نام سولانین دلیل سبزشدن سیب زمینی است. این ماده که سمی است می تواند روی سیستم مرکزی اعصاب تاثیر بگذارد. بنابراین سیب زمینی سبز شده را به هیچ شکلی مصرف نکنید.

 

سبزیجات مضر

برگ های ریواس مسموم کننده هستند

برگ ریواس
ساقه ترش مزه و مفید ریواس خواصی جدا از برگ آن دارد و از آن در تهیه غذاهای گوناگون استفاده می شود. اگر چه می توان این ساقه را خام خواری کرد اما برگ های آن مسموم کننده هستند. دو ترکیب به نام اکسالیت و آنتراکوینون گلیکوسید در برگ های ریواس یافت شده که به بدن آسیب می رسانند.

گوجه فرنگی

مضرات خوردن برگ گوجه فرنگی

برگ گوجه فرنگی
حتما شنیده اید که پوست گوجه فرنگی هضم نمی شود اما خوردن آن ایرادی ندارد و می توانید گوجه فرنگی را با پوست میل کنید. با وجود این اگر کسی هوس خوردن برگ این صیفی را کرد باید بداند که دانشمندان در یافته اند ماده ای شیمیایی به نام گلیکوالکالید در برگ های گوجه فرنگی وجود دارد که مصرف آن می تواند باعث معده درد و بروز اختلالات عصبی شود.

میوه هایی که برای بدن خطرناک هستند

4.3128
این مطلب مفید بود ؟11117
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از irinn.ir
برچسب : مصرف میوه
وبگردی