دلایل ثروتمند نشدن
همه دوست دارند ثروتمند باشند و مطمئناً توصیه های زیادی برای کسب پول بیش تر وجود دارد، اما درباره ی دلایل ثروتمند نبودن چه؟ واقعاً چه عواملی مانع شما می شود؟

دلیل اینکه چرا ثروتمند نیستیم

آیا تا به حالا به این فکر کرده اید که چرا ثروتمند نیستید؟ بیشتر افراد دلیل بی پولی و عدم ثروتمندی خود را وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور، نداشتن سرمایه و حامی و حتی نداشتن شانس می دانند اما اینطور نیست و باید ریشه آن را در عملکرد خود بیابند. به همین دلیل این بخش از سبک زندگی نمناک به شما کمک می کند تا دلایل اینکه چرا ثروتمند نیستید را بدانید.

باورهای اشتباهی درباره پول دارید:

در ثروتمند شدن، هوشمندی چندان اهمیتی ندارد. اگر به جای کسب درآمد روی پس اندازه تمرکز کنید، پول را یک فرصت و نعمت برای پیشرفت ندانید و به پول نگاهی ترس و نایاب دارید هرگز ثروتمند نمی شوید.

علت ثروتمند نشدن

فکر می کنید افراد ثروتمند کلاهبردار هستند:

به طور معمول از کودکی این طرز فکر را به افراد القا می کنند که ثروتمندان با فریب دیگران به ثروت می رسند اما حقیقت این است که معمولا ثروت از طریق جاه طلبی، تلاش و بینش به دست می آید.

از موفقیت می ترسید:

شاید تعجب آور باشد، اما برخی افراد از رسیدن به موفقیت ترس دارند. این افراد در اعماق قلب خود، موفقیت را دوست دارند، اما از پیامدهای آن وحشت دارند، حتی اگر همه چیز مثبت باشد.

هیچ الگوی پولداری روبروی خود ندارید:

اگر شما هیچ الگوی پولداری روبروی خود نداشته باشید تا راه پولدار شدن را بیاموزید، هیچوقت نمی توانید یکی از افراد ثروتمند جامعه شوید. کسانیکه در خانواده هایی که والدینشان و یا اقوام نزدیکشان پولدار هستند، احتمال اینکه در بزرگسالی افرادی ثروتمند شوند بسیار بیشتر است.

دلیل پولدار نشدن

تصمیم به پولدار شدن نمی گیرید:

یکی از دلایل پولدار نشدن این است که شما هیچوقت برای آن تصمیم نمی گیرید. اگر برای برداشتن اولین قدم ها تصمیم نگیرد، همان جا که هستیم خواهیم ماند. این تصمیم قدم مهمی برای رسیدن به استقلال مالی است.

امروز و فردا می کنید:

یکی دیگر از دلایل پولدار نشدن آدمها انداختن کار امروز به فرداست. اگر همیشه برای شروع نکردن کاری که لازم است برای رسیدن به استقلال مالی انجام دهید، بهانه می آورید، نمی توانید پولدار شوید.

صرفه جویی نمی کنید:

اگر خودمان را در خرج کردن هر پولی که درمی آوریم محدود نکنیم، نمی توانیم پولدار شویم. صرفه جویی را بعنوان یک عادت طولانی مدت تمرین کنید تا به استقلال مالی برسید.

دلایل ثروتمند نشدن

باور ندارید که لایق ثروتمند شدن هستید:

افراد طبقه متوسط جامعه بر این باورند که ثروتمندی امتیازی است که فقط به افراد خوش شانس تعلق می گیرد. واقعیت این است که اگر قصد ثروتمند شدن دارید امکان آن در این کشور غنی وجود دارد .

اعتقاد دارید که پول خوشبختی نمی آورد:

به دلیل عدم آگاهی، بسیاری از افراد روی کمبودها و محدودیت تمرکز می کنند. حقیقت این است که داشتن پول، شادی و خوشبختی را تضمین نمی کند، اما زندگی شما را آسان تر و لذت بخش تر می سازد.

فقیر بودن را شرافتمندانه می دانید:

بسیاری از ما به اشتباه فکر می کنیم که زیاد خواستن کار درستی نیست. برای هر چیزی که دارید خداوند را شاکر باشید و بیشتر از آن را از خداوند بخواهید. ذهن انسان طوری است که همیشه زیاده خواه است. دیدگاه خود را تغییر دهید و بدانید که جاه طلبی گناه نیست بلکه یک فضیلت است.

راز ثروتمندی

چشم انداز بزرگ ندارید:

افرادیکه چشم انداز درازمدت دارند در مسیر زندگی شان رشد اقتصادی خواهند داشت و پولدارتر خواهید شد.

به خودتان اعتقاد ندارید:

رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند. برای اینکه بتوانید به تنهایی پولدار شوید باید بیشتر به خودتان اعتقاد داشته باشید.

به کسب درآمد بیشتر تمرکز نمی کنید:

اگر شما پولتان را تنها پس انداز کنید ثروتمند نمی شوید، ثروتمندان پول خود را سرمایه گذاری می کنند تا بازدهی بالاتر داشته باشند.

راه ثروتمندی

بیم از دست دادن دوستان طبقه ی متوسط را دارید :

اگر واقعاً دوستان خود را به دلیل نقل مکان به خانه ای بزرگتر از دست می دهید، سوالی پیش می آید که "آیا آنها از ابتدا دوستان حقیقی شما بوده اند؟ احتمالاً دوستانی داشته اید که سالهاست آنها را می شناسید و وضعیت مالی آنها هیچ اهمیتی برای شما نداشته است.

فکر نمی کنید آنقدر باهوش باشید که ثروتمند شوید :

بسیاری از ثروتمندان جهان تحصیلات کمی دارند و ثروت خود را اکتسابی و به روش های گوناگون جمع کرده اند. تحصیلات رسمی برای شما زندگی می سازد و خودآموزی باعث موفقیت می شود. از امروز تصمیم بگیرید که یک دانش آموز مادام العمر باشید و کنترل خود را بدست بگیرید.

تصور می کنید که باید خانواده خود را فدا کنید:

اکثر افراد فکر می کنند که مانند یک معادله باید بین موفقیت در سطح جهانی و یک زندگی خانوادگی شاد یکی را انتخاب کنند. نبود راه برای رسیدن به موفقیت همیشگی نیست. به جای بهانه قرار دادن خانواده، از آنها به عنوان انگیزه اصلی برای محقق شدن اهداف استفاده کنید.

راههای ثروتمند شدن

فکر نمی کنید به اندازه کافی بلند پرواز باشید:

یکی از از باورهای غلط طبقه متوسط این است که ثروتمندان بیش از آنها تمایل به ثروتمند شدن دارند، این موضوع معمولا درست نیست. اکثر افراد تمایل به ثروتمند شدن دارند . آنها فقط توانایی های خود را باور ندارند که می توانند یک فرد ثروتمند باشند. شما در درون ذهن خود باید باور را ایجاد کنید.

به چیزی که دارید راضی و قانع هستید:

سپاسگزار بودن از آنچه که دارید، به این معنی نیست که دارای هایتان کافی است پس هرگز به چیزی که دارید راضی و قانع نباشید و مانند ثروتمندان به دنبال تلاش بیشتر برای کسب بیشتر ثروت باشید.

از نظر ذهنی قدرتمند نیستید:

از نظر ذهنی قدرتمند شوید تا بتوانید مسئولیت زندگی را به دست بگیرید. تنها فردی که می تواند در راه ثروتمند شدنتان به شما کمک کند به شکلی که اعتماد کامل به او داشته باشید خود شما هستید.

 داشتن ذهن قوی

از سوراخ سوزن رد می شوید ولی از در دروازه رد نمی شوید:

آیا شما از مسائل کوچک چشم پوشی می کنید و بی جهت برای کارهای غیر ضروری زندگی هزینه می کنید؟

مشخص کنید که در یک سال چقدر باید درآمد داشته باشید تا همانطور که می خواهید زندگی کنید. مخارج و پس انداز سالیانه خود را تخمین بزنید و برای آن برنامه ریزی کنید.

برای ثروتمند شدن نیاز به وقت دارید :

اکثر افراد بر این باورند که کسب پول یک فرآیند خطی است که به زمان بستگی دارد. تنها راهی که فکر می کنند می توانند پول بیشتری به دست آورند این است که بیشتر کار کنند.

سخت کار کردن را ترجیح می دهید :

اگر سخت کوشی راز موفقیت مالی بود، بیشتر افراد ثروتمند می شدند. افراد ثروتمند بطور استراتژیک تلاش خود را روی سودآورترین حوزه های کسب و کار متمرکز می کنند؛ آنها از ارتباطات، اعتبار و منابع خود استفاده می کنند تا نتایج هر اقدامی را به حداکثر برسانند.

تمرکز روی کار خوب

به نظر شما ثروتمندان بی رحم هستند:

به طور کلی بیشتر افراد اعتقاد دارند که ثروتمندان، افرادی خودشیفته و بی توجه هستند و فقط برای بهره مندی خود از مزایا، کاری انجام می دهند. اما ثروتمندان زیادی وجود دارند که بذل و بخشش زیادی می کنند .

بیش از حد به شانس اعتقاد دارید:

افراد متوسط جامعه عاشق شرکت در موقعیت هایی هستند که شانس در آنها حرف اول و اخر را میزند چرا که در عمق افکار خود معتقدند که این تنها شانس ثروتمند شدن است.

از شکست وحشت دارید:

به اعتقاد بسیاری از افراد، شکست دردناک است و برای حفظ غرور و افتخار باید از آن جلوگیری کنند. این افراد برای محافظت از منافع خود، فقط مواردی را امتحان می کنند که مطمئنا می توانند انجام دهند. در حقیقت شکست یک عنصر اساسی در موفقیت های بزرگ است و باید به عنوان یک درس با آن رفتار شود. روی یادگیری، رشد و رسیدن به هدف تمرکز کنید.

اهمیت پول را انکار می کنید:

برخی افراد اهمیت پول را انکار و به این کار خود افتخار می کنند زیرا بر این باورند عدم علاقه آنها به پول نشان دهنده مادی نبودن آنها است. آنها به این دلیل به پول اهمیت می دهند که خود را از لحاظ اخلاقی خوب نشان دهند، در حالی که همزمان از بی پولی هراس دارند.

عوامل ثروتمند شدن

با افراد بی پول معاشرت می کنید:

بسیاری از رفتارها مسری است. این بدان معنا نیست که دوستان خود را به دلیل مادیات کنار بگذارید. اما چنانچه در نمناک عنوان شده اگر می خواهید ثروتمند شوید، باید با افراد ثروتمند ارتباط برقرار کنید. اگر می خواهید تناسب اندام داشته باشید باید با افراد متناسب در باشگاه رابطه برقرار کنید. اگر به مذهب علاقه دارید، با افراد مذهبی رفت و آمد بیشتری داشته باشید.

خیلی راحت هستید:

بیشتر افراد برای راحتی جسمی، روانی و عاطفی تلاش می کنند. اما میلیونر شدن آسان نیست و میل به راحتی می تواند ویرانگر آن باشد. شما باید یاد بگیرید که هنگام کار ممکن است راحت نباشید. ثروتمند شدن هزینه دارد، اگر از مقاومت ذهنی برای تحمل درد موقتی برخوردار هستید، می توانید ثروت فراوانی را کسب کنید.

به سرگرمی بیش از آموزش اهمیت می دهید:

بیشتر افراد زمان قابل توجهی را برای سرگرمی در فعالیتهای مختلف و لذت بردن از زندگی صرف می کنند. اما برای آموزش و یادگیری کمتر تلاش می کنند.افراد ثروتمند اکثر توجه خود را معطوف فعالیتهای پولساز مورد علاقه خود می کنند. آنها از املاک و مستغلات و ... بیشترین سود را می برند و شروع به سرمایه گذاری می کنند.

دلیل اینکه ثروتمند نمیشیم اینجاست

4.614
این مطلب مفید بود ؟131
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
برچسب : ثروتمند شدن
وبگردی