بیشتر شدن علاقه
زندگی مشترک و رابطه زوجین پراست از مشکلات ریز و درشت ، تلخ و شرینی هایی که با کمی آگاهی در مسیر درست هدایت خواهند شد ،حتی دعوا کردن هم باعث بیشتر شدن علاقه می شود.

بیشتر شدن علاقه با چند نوع برخورد مناسب حتی حین دعوا

گاهی، بدون وجود انتظارات بیش از حد، ممکن است متوجه شوید همسرتان به اندازه‌ای که می‌خواستید عاشق شما نیست و احساس واقعی عشق در زندگی مشترکتان حاکم نیست. بنابراین، برای افزایش علاقه همسرتان به شما، نیازمند یافتن راهکارها و روش‌های موثر و مورد تأیید هستید.

در هر مرحله‌ای از مسیر زندگی مشترک، قوانین ساده و اساسی برای زندگی در بزرگراه ازدواج وجود دارند. اجرای این قوانین همیشه آسان نیست، اما بسیار حائز اهمیت است. اگر این قوانین را که در بخش خانواده پلاس نمناک به آن اشاره کردیم رعایت کنید، ازدواجتان را قوی‌تر و پایدارتر خواهید کرد و در تمام جنبه‌های زندگی مشترک مانند تفریح، اعتماد و محبت، به شما لذت فراوانی خواهد داد.

به یاد داشته باشید که هیچکس کامل نیست

ممکن است در لحظات عصبانیت، ناامیدی، خستگی، بی‌حوصلگی یا استرس، وسوسه شوید که همسرتان را مقصر بدانید یا فکر کنید تغییرات لازم برای بهبود زندگی و ازدواجتان باید از سوی همسرتان صورت گیرد. اما این فرضیه صحیح نیست. تلاش برای تغییر همسرتان باعث می‌شود که او در مقابله دفاعی قرار بگیرد و نتیجه‌ای به دست نخواهید آورد. هیچکس مسئولیت خود را قبول نخواهد کرد و همه ناراحت خواهند بود. اینکه همسرتان را به عنوان عامل مسئول در موضوعات ناراحتی معرفی کنید، به معنای نادیده گرفتن 90 درصد از ویژگی‌های او است.

خودتان را تغییر دهید. وقتی با نقاط ضعف خود روبه‌رو شوید و ویژگی‌های برتر همسرتان را ببینید، معجزه‌ای رخ می‌دهد. خوشبینی شما افزایش می‌یابد و همسرتان احساس بهتری می‌کند، زیرا احساس می‌کند کسی او را تحسین می‌کند نه تحقیر. هر دوی شما انگیزه بیشتری برای تغییر و بهبود ویژگی‌های منفی در خودتان خواهید داشت.

دعوا با همسر

عاقلانه و عادلانه دعوا کنید

دعوا رخ می‌دهد و کاملاً طبیعی است، بلکه برخی مواقع حتی مفید و سالم است. اما مهم است که نحوه رفتار و رویارویی با دعوا را درست بدانید . ابتدا خودتان را از انتقاد، مواجهه و دشمنی آزاد کنید، زیرا اینها مانند بنزینی برای آتش هستند. بررسی ها نشان میدهد، متوجه شدند که زوج‌هایی که به زودی ازدواج را به پایان می‌رسانند، دعواهای طولانی و پرسروصدا داشته‌اند و همیشه در حال حمله یا دفاع بوده‌اند. از سوی دیگر، زوج‌های خوشبخت از بیان افکار انتقادی خودداری کرده و به بحث‌هایشان اجازه پرسروصدا شدن نداده‌اند و از عبارت‌های مطلق مثل "هیچوقت" یا "همیشه" استفاده نکرده‌اند.


گوش شنوا داشته باشید

برای تقویت و استحکام زندگی مشترک، مهمترین قدم این است که کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش کنید. اتهام زدن، آزار دادن، انتقاد کردن و تحمیل قدرت مطمئناً نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، بلکه ممکن است زندگی را برایتان آزاردهنده کند. در بحث ها، سعی کنید حرف طرف مقابل را قطع نکنید و نخواهید که به سرعت راه حل ارائه دهید یا از خودتان دفاع کنید. وقتی احساسات مطرح می‌شوند، باید به آنها گوش داده شوند. از طریق زبان بدن نشان دهید که به حرف‌هایشان با دقت گوش می‌کنید و به او احساس نزدیکی بدهید.

به خود انرژی مثبت بدهید

توصیه مهم این است که خود شخصی باشید که می‌خواهید به سویتان جذب شود. این نکته برای ازدواج نیز صادق است. هرچقدر که شادی و خوشحالی را درون خود بیشتر احساس کنید، ازدواجتان نیز به همان اندازه شادتر خواهد بود و مواجهه با مشکلات و تفاوت‌ها بین شما آسان‌تر خواهد شد. اگر انجام 15 دقیقه یوگا در صبح، نوشیدنی بدون کافئین به جای قهوه دار یا انگیزه‌ای جدید به شما حال و هوایی آرامش‌بخش بدهد، باید بدانید که احساسات خوب باعث می‌شود لحظاتی شادتر و معنوی‌تر را با همسرتان به اشتراک بگذارید.

وقت و موقعیت شناس باشید

اگر به اندازه کافی استراحت نکرده و غذای خوبی نخورده‌اید، بهتر است بحث‌های مهم را شروع نکنید. گرسنگی و خستگی فکرهای منفی را به ذهن شما می‌آورد. اینگونه موارد را برای زمانی نگه دارید که تمرکز بیشتری داشته و به اندازه کافی استراحت رفته باشید.

هیچوقت سعی نکنید زمانی به مشکلات جدی برسید که توجهتان در جای دیگری است. تلویزیون را خاموش کنید، تلفن همراه و لپتاپ را کنار بگذارید، روزنامه را ببندید. اگر ذهنتان درگیر چیزی دیگری است، مشکل را به زمان دیگری موکول کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که نحوه برخورد با این موقعیت‌ها تنها بر روی خودتان تأثیر نمی‌گذارد. آیا مکالمه به خیر و خوشی به پایان می‌رسد؟ اگر این اتفاق نیافتد، صبر کنید و به دنبال زمانی باشید که کودکان در اطرافتان نباشند.

در حضور کودکان، سعی کنید تمام مکالماتتان با احترام و ارزشمند باشد چراکه که کودکان از والدینشان یاد می‌گیرند و هنگامی که والدین قادر به حل مسائل خود هستند، آنها نیز یاد می‌گیرند؛ اما از الگوها و مشکلات رفتاری والدین خود به همان اندازه الگوبرداری می‌کنند.

در عشقتان تعادل داشته باشید

بی حوصلگی، خستگی و ناراحتی‌های روزمره ممکن است آتش عشقتان را خاموش کنند. اگر این روحیات را تکرار کنید، مطمئناً آتش را دوباره روشن نخواهد کرد. اما اگر روحیات خوب را به عنوان اولویت خودتان قرار دهید، آتش عشق دوباره جوش خواهد زد. ما به شما می‌گوییم چگونه:

اولاً، برای از بین بردن تأثیر یک جمله منفی، باید به چند جمله مثبت نیاز داشته باشید. بنابراین، سعی کنید جملات مثبت را به زبان آورید و جلوی جملات منفی را بگیرید.

هنگامی که همسرتان کفش جدیدی می‌پوشد، از آن تعریف کنید یا به شوهرتان بگویید که چقدر پیراهن آبی جدیدش به او می‌آید.

در طول روز، یک تماس تلفنی کوتاه با همسرتان بگیرید و به او بگویید که به فکرش هستید یا از شوهرتان برای کمک در کارهای خانه سپاسگزاری کنید.

اما تحسین و تشکر باید از صمیم قلب باشد. زمانی که تحسین می‌کنید، لبخند بزنید و به چشمانش نگاه کنید.

در یک روز بارانی، او را با یک فنجان چای غافلگیر کنید.

بگذارید عیوب و نقاط ضعف او در چشم شما نباشد، به جای آن به نقاط قوت او تمرکز کنید.

احتمالاً برای خوشحال کردن کودکانتان کارهای کوچکی انجام می‌دهید؛ پس چرا این کارها را برای خوشحال کردن همسرتان انجام نمی‌دهید.

برای بیشتر شدن علاقه همسرتان این مدلی دعوا کنید!

4.461
این مطلب مفید بود ؟547
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن
وبگردی