اصغر بیچاره

اعلام زمان انتقال پیکر اصغر بیچاره به ایران

تاریخ انتشار : 22 تیر 1395کد مطلب : 33432زمان مطالعه : 2 دقیقه
اصغر بیچاره عکاس پیشکسوت سینما که 22 خرداد در گذشت زمان انتقال پیکر او به ایران مشخص شد و فرزندش تاریخ دقیق را اعلام کرد.

ورود پیکر اصغر بیچاره به ایران

فرزند اصغر بیچاره از انتقال پیکر پدرش به ایران خبر داد و گفت اگر مشکلی پیش نیاید و همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود در پنجم مرداد ماه منتقل میشود .البته ممکن است چند روز زودتر نیز این اتفاق بیفتد، ولی بعید است از این تاریخ دیرتر باشد، اما برنامه ریزی ها برای پنجم مردادماه است.

اصغر بیچاره عکاس، بازیگر و کارگردان سینمای ایران از مجموعه داران مهم عکاسی و صنعت سینمای ایران بود که در طول سالیان خدمت خود به سینما این مجموعه مهم را جمع آوری کرده بود. این هنرمند مدت ها بود با بیماری خود مبارزه می کرد. 

تورج ژوله با اشاره به نتایج پیگیری های انجام شده برای انتقال پیکر اصغر بیچاره - عکاس پیشکسوت سینما - به ایران، اظهار کرد:این پیگیری ها همچنان در حال انجام است و دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، کارهای اداری مربوط به انتقال پیکر پدرم را انجام داده است. مدارک لازم برای این کار نیز صادر شده و کارهای لازم پیگیری می شود.

اصغر بیچاره

اصغر بیچاره عکاس پیشکسوت

ژوله همچنین به خاکسپاری اصغر بیچاره در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) اشاره کرد و گفت:امیدواریم این اتفاق بیفتد و با همکاری آقای مرادخانی در معاونت هنری وزارت ارشاد، پدرم در قطعه هنرمندان دفن شود.

اصغر بیچاره

عکس اصغر بیچاره

او در بخش دیگری از سخنانش درباره ی آرشیو باقی مانده از اصغر بیچاره، بیان کرد:اقدامات لازم برای نمایش و نگهداری این آرشیو در یک مکان خاص در حال پیگیری است و اگر به نتیجه برسد، آن را اعلام خواهیم کرد.

اصغر بیچاره، قدیمی ترین عکاس سینمای ایران، پس از تحمل یک دوره بیماری 22 خردادماه براثر عوارض ناشی از سرطان حنجره در آمریکا درگذشت.

اصغر بیچاره با نام مستعار «علی اصغر ژوله» در سال 1309 در تهران متولد شد. او کار خود را به عنوان عکاس و کپی کار عکس فیلم های خارجی برای ویترین سینماها، از سال 1325 آغاز کرد. شروع فعالیت او در سینما نیز با عکاسی از فیلم «دستکش سفید» (پرویز خطیبی، 1330) بود.

او به جز بازیگری و عکاسی، مسوولیت های دیگری را مانند مدیر تهیه، طراحی صحنه و مدیر تدارکات نیز برعهده داشته است.

اعلام زمان انتقال پیکر اصغر بیچاره به ایران

410
این مطلب مفید بود ؟82
برگرفته از ایسنا -/ح
وبگردی