شب یلدا و چهارشنبه سوری

شب یلدا و چهارشنبه سوری از تقویم حذف نشده‌اند

تاریخ انتشار : 22 آبان 1402کد مطلب : 33434زمان مطالعه : 2 دقیقه
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با تکذیب خبر حذف دو مناسبت از تقویم اعلام کرد شب‌یلدا و چهارشنبه‌سوری حذف نشده‌اند.

مهر:دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در اطلاعیه‌ ای با تکذیب حذف دو مناسبت ملی از تقویم رسمی کشور اعلام کرد نه تنها هیچ مناسبتی حذف نشده، بلکه در کنار عنوان شب یلدا یک مضمون فرهنگی ترویجی یعنی فرهنگ مهمانی و پیوند با خویشان که از ارکان زیست خانواده ایرانی به شمار می‌رود، به تقویم ملی اضافه شده و همزمان با مناسبت و آیین چهارشنبه سوری متناسب با سایر سنت‌های پایان سال در ایران تکریم همسایه به عنوان یک فضیلت و اخلاق ایرانی و اسلامی برای فرهنگ سازی بیشتر در این موضوع مخصوصاً در زندگی شهری و آپارتمان نشینی افزوده شده است.

در ادامه توضیحات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور آمده است:

شورای عالی انقلاب فرهنگی هرساله بر اساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی، مناسبت‌های جدیدی را با توجه به پیشنهادات اشخاص حقیقی و حقوقی برای درج در تقویم رسمی کشور تایید می‌کند. در همین رابطه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 899 مورخ 1402/7/18 هشت مناسبت برای درج در متن تقویم و پنج مناسبت را برای درج در ضمیمه تقویم رسمی کشور تصویب کرده است.

از جمله مناسبت‌های جدید «روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان» است که همزان با 30 آذر (شب یلدا) و در کنار عنوان شب یلدا است. شب یلدا جزء فرهنگ غنی مردم ایران اسلامی است که نه تنها یک امر ملی است بلکه به خاطر حضور اعضای خانواده‌ها در کنار یکدیگر به عنوان یک امر دینی مورد توجه است.

برای استفاده بهینه فرهنگ از روزهای پایانی سال به ویژه چهارشنبه سوری که در جامعه ایرانی مورد توجه است، مناسبت «روز تکریم همسایگان» برای درج در متن تقویم رسمی کشور در روز سه شنبه آخر سال تصویب شده است.

در پایان این اطلاعیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اینکه هیچ مناسبتی حذف نشده، اعلام کرد دو مناسبت فوق با توجه به ویزگی‌های فرهنگی و هویتی ایرانیان به تقویم اضافه شده است

انتهای پیام/م

شب یلدا و چهارشنبه سوری از تقویم حذف نشده‌اند

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی