ترفند ویندوز
در این مطلب به یکی از ترفندهای مهم ویندوز که کپی مسیر یا آدرس فایل و پوشه در ویندوز است میپردازیم و آموزش میدهیم.

ترفند ویندوز برای کپی مسیر فایل یا پوشه در ویندوز

تصور کنید که در محیط ویندوز برای باز کردن فایلی مشخص، باید ده ها پوشه را باز کنید تا به آن برسید و هر بار این فرایند را انجام می دهید. این ترفند خوشایند نیست و می تواند زمان زیادی را اشفال کند. بنابراین چاره کار چیست؟ چگونه می توانیم تنها با چند کلیک این فرایند که گاها ممکن است 5 الی 10 دقیقه به طول بیانجامد را انجام دهیم؟ آیا چنین چیزی ممکن است؟

پاسخ سوال شما مثبت است و می توانید تنها با چند کلیک ساده فایل مورد نظر خودتان را باز کنید. به همین دلیل ما قصد داریم تا شما را با آموزشی ساده ولی در عین حال بسیار کاربردی آشنا سازیم تا قادر به کوتاه کردن این فرایند طولانی شوید. همراه ما باشید.

مراحل گام به گام کپی کردن مسیر فایل یا پوشه در ویندوز

1- فرض کنید که برای باز کردن یک فایل یا برنامه باید تعداد زیادی پوشه همانند تصویر ذیل باز کنید تا به آن دسترسی داشته باشید. برای آنکه بتوانید دسترسی خود را سریع تر نمایید باید فایل مورد نظرتان را به حالت انتخاب در بیاورید و سپس کلید " Shift " را بفشارید و بر روی آن راست کلیک نمایید.

ویندوز اکسپلورر

آموزش کپی کردن مسیر فایل یا پوشه در ویندوز

2- پس از راست کلیک کردن، اینک باید به پایین لیست بروید و بر روی گزینه " Copy as path " کلیک نمایید تا آدرس و مسیر فایل همانند :" "D:New folderNew folderNew folder526526531.jpg" " مشخص شود که در این صورت دیگر نیازی به انجام این فرایند طولانی نیست و تنها با ذخیره کردن این آدرس در Notepad می توانید در لحظه به فایل مورد نظر خود دست یابید.

کپی آدرس فایل در ویندوز

آموزش کپی مسیر فایل در ویندوز

آموزش ترفند کپی مسیر یک فایل یا پوشه در ویندوز

2.840
این مطلب مفید بود ؟2218
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
وبگردی