لینک کوتاه در اینترنت
لینک های بلند که حاوی اعداد و کارکترهای بی معنی هستند، قابلیت کوتاه شدن را دارند و در این گزارش از نمناک نحوه کوتاه کردن لینک را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونه لینک را کوتاه کنیم؟

در طول روز ممکن با لینک های بسیار زیادی روبرو شویم که کاربردهای متنوعی دارند و با آنها نیازهای روزمره ما برطرف می شود. این لینک ها می توانند شامل اینترنت بانک ها، وب سایت هایی کاری، سایت های خبری و وب گردی و... باشند که طبیعتا نقش بسیار مهمی در زندگی هر یک از ما دارند و بدون آنها شاید زندگی مدرنیته ای برای هر یک از ما معنایی نداشته ای باشد.

اما تصور کنید که شما تصمیم بر اشتراک یکی از این لینک ها با دوستان و آشنایان خود را دارید. خب طبیعتا لینک را انتخاب می کنید و برای آنها میفرستید. این در صورتی است که اگر در آن لینک، عبارت یا حروف فارسی وجود داشته باشد، شاهد اعداد و کارکترهایی خواهید بود که واقعا ناخوشایند هستند. لازم به ذکر است لینک هایی که حروف فارسی را در آنها بکار رفته است، بصورت صحیح خوانده نمی شوند و تنها url های انگلیسی بصورت کامل خوانده می شوند.

با این وجود اگر شما مشکل بلند بودن لینک دارید، جای نگرانی ندارد چرا که در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک شما را با نحوه کوتاه کردن لینک های بلند با محتوای فارسی و غیرفارسی آشنا خواهیم نمود و شما فقط باید بصورت مرحله به مرحله پیش بروید. همراه ما باشید.

1- مثالی که ما قصد آموزش با آنرا داریم، استفاده از یکی از مطالب بخش تکنولوژی نمناک است. برای به اشتراک گذاری این صفحه با دوستانتان، ابتدا بر روی لینک بالای صفحه می فشارید.

کوتاه کردن لینک

2- اینک لینک را همانند تصویر ذیل کپی می کنید.

لینک

3- زمانیکه شما وارد پیام رسان های مختلف می شوید، اقدام به الصاق و یا paste کردن آن می کنید که ناگهان با چیزی همانند تصویر ذیل روبرو می شوید! لینکی پر از اعداد و ارقام و کارکترهای بی معنا و عجیب در مقابل شما ظاهر می شود و این لینک چیزی همانند لینکی که کپی کرده ایم نبوده است!!

کوتاه کردن لینک

4- برای کوتاه کردن لینک شما می توانید از سایت های کوتاه کننده لینک استفاده کنید. محبوب ترین سایت کوتاه کننده لینک در میان ابزارهای دیگر، سایت  bitly.com  می باشد که شما لینک را برای آن ارسال می کنید و سپس در چند صدم ثانیه لینک کوتاه شده که شاید 15 کارکتر هم نباشد، برای شما ساخته می شود. از این رو بر روی آدرس سایت مربوطه کلیک کنید و سپس لینکی که از قبل کپی کرده بودید را در آن paste کنید و بر روی Shorten کلیک کنید.

کوتاه کننده لینک

5- هم اکنون لینک کوتاه شده شما آماده به کار است و می توانید بر روی Copy کلیک کنید و آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کوتاه کننده لینک

آموزش تصویری کوتاه کردن لینک های مختلف در چند ثانیه

310
این مطلب مفید بود ؟64
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : ترفندستان
وبگردی