سبک روستیک
یکی از طراحی های داخلی با سبک روستیک و متریال چوب و سنگ اجرا می شود . طراحی های خانه های ویلایی که گاهی با سبک مدرن ترکیب می شوند.

سبک دکوراسیون داخلی روستیک چیست؟

سبک روستیک در دکوراسیون داخلی برای فضاهای ویلایی و خانه هایی که به سبک روستایی ساخته می شوند کاربرد دارد. سبک روستیک، سبکی از معماری و طراحی است که در آن از متریال طبیعی استفاده می شود. در این بخش از دنیای مد نمناک درباره سبک روستیک و اینکه چگونه دکوراسیون آنتیک روستیک ایجاد کنیم؟ صحبت کرده ایم .

سبک روستیک

سبک روستیک چیست و در آن از چه متریالی استفاده می کنند؟

سبک روستیک، سبکی از معماری و طراحی است که در آن از متریال طبیعی استفاده می شود. به طوری که تا حد امکان از نظر فرم و بافت به طبیعت نزدیک باشند. تاکید اصلی در این سبک استفاده از صنایع و روح طبیعت در طراحی و تزیین است.

سبک روستیک یک ساختار خام و نپخته با جزئیات ناصاف و کمی هم زمخت را در خود جای داده است درست مثل خانه های روستایی و کوهستانی که صمیمیت طبیعت را به خانه آورده اند. این سبک بر بنیاد طبیعت و استفاده از مواد طبیعی و خام نهاده شده است و می کوشد احساس و الهامی از طبیعت را در فرد زنده کند.

لوازم خانگی در سبک روستیک بیشتر از چوب و سنگ انتخاب می شوند . شاخه ها و تنه درخت در کنار الیاف و کناف متریال اصلی مبلمان و لوازم خانگی دیگر در این سبک دکوراسیون داخلی است.

استفاده از انواع پارچه با رنگ بندی و طرح های مختلف این سبک دکوراسیون را تکمیل می کند. یکی از متریال های اصلی دیگر در تکمیل دکوراسیون داخلی به سبک روستیک یا به باور برخی از طراحان آسیایی سبک روستایی سنگ آنتیک است ، سنگهای زیبایی که در هر جای خانه از ان استفاده می شود ،به خصوص اطراف شومینه و در میان کابنیت و تزیینات داخلی آشپزخانه.

دکوراسیون روستیک

چگونه دکوراسیون آنتیک روستیک ایجاد کنیم؟

از چوب در دکوراسیون روستیک استفاده کنید

یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون روستیک چوب است که جلوه ای طبیعی به خانه می بخشد . می توانید در سبک روستیک از چوب های اصلاح شده مانند چوب کاج، گیلاس، توسکا و گردو استفاده نمایید .

از فلز در دکوراسیون روستیک استفاده کنید

یکی دیگر از مواردی که می توان از آن در دکوراسیون روستیک استفاده کرد ، فلز است . روش های مختلفی برای استفاده از فلزات وجود دارد . مثلا می توانید در خانه از لوستر فلزی استفاده کنید و یا برای دیزاین آشپزخانه ، قابلمه ها و تابه های فلزی را آویزان کنید .

سبک روستیک

از دکوریجات مناسب برای دکوراسیون روستیک استفاده کنید

برای داشتن خانه ای به سبک روستیک ، استفاده از لوازم و دکوریجات مناسب اهمیت زیادی دارد . دکوریجات دست ساز و قدیمی برای این منازل مناسب هستند و همین جزئیات کوچک حس و حال سبک روستیک را به خانه می دهند.

دستگیره های فلزی حکاکی شده ، شیرآلات سنتی در حمام و دستشویی از نمونه بارز این جزئیات می باشند. می توانید برای دکور خانه خود از انواع ظروف سفالی، سنگ و یا چوبی مثل یک گلدان دست ساز سفالی با چند خوشه گندم استفاده نمایید .

از سنگ در دکوراسیون روستیک استفاده کنید

در دکوراسیون روستیک برای ایجاد تعادل و تکمیل فضای خانه، از سنگ می توان استفاده کرد . برای ایجاد یک فضای هماهنگ و زیبا در خانه و برای قرار گیری همه عناصر طبیعی سنگ، آتش و چوب در کنار هم ، دیوار بالایی یا کناری شومینه ها را با سنگ دیزاین می کنند.

آشپزخانه روستیک

از رنگ طبیعی در دکوراسیون روستیک استفاده کنید

برای انتخاب رنگ در دکوراسیون روستیک از رنگ های طبیعی مانند سبز، آبی و قرمز و رنگ های هماهنگ با سایر عناصر دکوری که انتقال دهنده حس گرما و صمیمیت هستند ، می توانید استفاده نمایید . می توانید در این نوع دکوراسیون از رنگ سفید که حس گرم و صمیمی دکوراسیون روستیک را به خانه شما انتقال می دهد ، استفاده کنید .

از منسوجات در دکوراسیون روستیک استفاده کنید

برای ایجاد فضایی زیبا و طبیعی در دکوراسیون روستیک از پارچه های محکم با الیاف طبیعی و بافتنی ها  استفاده می کنند . مثلا در این نوع خانه ها از فرش بافته شده از الیاف طبیعی در کف اتاق استفاده می کنند.

اتاق خواب روستیک

از عناصر سنتی در دکوراسیون روستیک استفاده کنید

در خانه های به سبک دکوراسیون روستیک می توان از عناصر سنتی مانند ایکات (نوعی منسوجات سنتی)، پارچه های چهل تکه و پارچه های قلم کار،  بالش ها و کوسن هایی با نقش های سنتی در خانه استفاده کرد. مثلا می توانید از لحاف های چهل تکه به عنوان روتختی استفاده کنید و یا روی یک دیوار آن را آویزان کنید.

از مبلمان چوبی در دکوراسیون روستیک استفاده کنید

از مواد و مصالح بازیافتی و اصلاح شده در مبلمان های سبک روستیک استفاده شده اند. این نوع مبلمان ها خطوط و طرح های منظم و با قاعده ندارند و در ساخت مبلمان از تنه درختان، شاخه و چوب های شکسته شده نیز استفاده شده است . مثلا میز آنها از تنه درختان ساخته شده که ظاهری دست ساز دارد. 

مبلمان یک خانه به سبک روستیک را با انواع پارچه سنتی یا گلیمی تزئین کنید و یا می توانید هر مبلمان قدیمی دیگری را در کنار مبلمان اصلی قرار دهید.

روستیک دیزاین

نور طبیعی را به خانه خود راه دهید

در دکوراسیون سبک روستیک نور اهمیت زیادی دارد و در آن از نور طبیعی استفاده می کنند . در این سبک اغلب از پرده های روشن برای عبور نور استفاده می کنند تا فضای خانه روشن شود. 

از پنل های چوبی استفاده کنید

پنل های چوبی به عنوان دیوارپوش استفاده کنید یا از انواع کنسول یا میزهایی که آن ها با پنل های چوبی و طرح های متنوع تزیین شده استفاده کنید.

متریال سبک روستیک

گیاهان را فراموش نکنید

درسبک دکوراسیون روستیک از گیاهان سبز نیز استفاده کنید زیرا این گیاهان  نمادی اصیل از طبیعت هستند و انرژی مثبت به خانه شما وارد می کنند. 

سقف های چوبی در این سبک دکوراسیون تاثیرگذار است

خانه ها با سقف هایی چوبی با الوارهای موازی و یا ضربدری شما را به یاد خانه های روستایی می اندازد . برای ساخت یک خانه به سبک روستیک شما نیز نیازمند یک سقف چوبی هستید تا  خانه زیباتر دیده شود. خانه های با سقف چوبی  سبب می شوند یک نمای طبیعی از فضای بیرون به خانه وارد شود. 

خانه روستیک

قالیچه پوست بخرید

قالیچه طرح پوست و پشمی حس و حال فضای یک خانه روستیک را در دکوراسیون شما ایجاد می کند.

ترکیب سبک روستیک با سبک مدرن

در برخی از مناطق اروپا سبک روستیک را با سبک مدرن ترکیب می کنند و با تاکید بر سادگی و استفاده از المان های اصلی در هر دو سبک به یک نتیجه فوق العاده می رسند .

هر دو سبک مشترکا با مفاهیمی همچون روشنایی ، القا حس آرامش و شادی در فضای داخلی ، پیروی از خطوط و نظم هرچند به نوعی متفاوت همراه هستند . در این شرایط استفاده از پنجره های بلند ، رنگهای طبیعی و مبلمان مدرن اما با تاکیید چوب به خوبی می توان استفاده کرد.

سبک روستیک دکوراسیونی با سنگ و چوب + تصاویر

4.417
این مطلب مفید بود ؟152
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
وبگردی