شیر

واقعیتی مهم درباره شیر که نمی دانید!

کد مطلب : 33804زمان مطالعه : 2 دقیقه
شیر یک نوشیدنی بسیار مغذی است که سرشار از کلسیم، پروتئین، ویتامین های گروه B، خصوصا ویتامین B2 بوده و برای سلامت بدن لازم و ضروری است.

ناگفتنی هایی درباره ی شیر

یکی از مفید ترین محصولات برای حفظ سلامتی می تواند مانند یک شمشیر دو لبه عمل کند و باعث آسیب به بدن نیز شود اما راهکارهایی برای کاستن از خطرات آن وجود دارد.

اینکه شیر بسیار مفید است بر هیچ کس پوشیده نیست، اما شاید خیلی از افراد اطلاعات کاملی از شیر نداشته باشند،

کارشناسان نروژی به تازگی دریافتند که شیر پتانسیل بسیار قوی برای ابتلا بانوان به سرطان سینه را در خود دارد.
 
گفتنی است، در کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده، فنلاند، سوئد و کانادا که میانگین مصرف شیر در آنها بسیار زیاد و حدود سه لیوان در روز است نرخ ابتلا به سرطان سینه در زنان بسیار بالاتر از کشورهایی است که زنان در آنجا کمتر شیر مصرف می کنند که از آن جمله کشور چین است.
 
در تحقیقات قبلی رابطه مصرف شیر با گسترش سرطان کشف شده بود اما محققان نوشیدن شیر به صورت مستقیم بر ابتلا به این بیماری را به اثبات رسانده اند.
 
در عین حال کاهش مصرف میوه و سبزیجات، مصرف کم غذاهای دریایی چون ماهی های روغنی، خوردن پروتئین های پرچرب مانند گوشت قرمز، استعمال دخانیات، استرس، کم تحرکی ، اضافه وزن، عدم رعایت نظافت شخصی، شستشو و تعویض به موقع البسه که در تماس مستقیم با بدن هستند همگی می تواند در بروز سرطان سینه در بانوان موثر باشد.
 
مصرف شیر
 
کارشناسان به بانوان برای محافظت و پیشگیری از ابتلابه سرطان سینه توصیه می کنند در کنار نوشیدن شیر به میزان کافی از سایر محصولات لبنی مانند ماست، کره و پنیر کم چرب استفاده کنند زیرا لبنیات منبع قوی کلسیم است و عدم مصرف آن می تواند منجر به بیماری های مختلف بویژه پوکی استخوان در سنین سالمندی شود.
 متخصصان تغذیه برای کاستن از عوارض جانبی مصرف کلسیم توصیه می کنند خانم ها سبزیجات و میوه ها را به میزان کافی در رژیم غذایی خود داشته باشند، ورزش منظم انجام دهند و خوردن مواد غذایی شیرین را کاهش دهند.

واقعیتی مهم درباره شیر که نمی دانید!

3.611
این مطلب مفید بود ؟83
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از باشگاه خبرنگاران -/ر
برچسب : مصرف شیر
وبگردی