زباله در منزل
زباله از موارد مهمی است که اگر به روش صحیح در منزل نگهداری نشود باعث بوی بد , تجمع حشرات و حتی بیماری میشود . راهکارهای مهم نگهداری از زباله در منزل را در نمناک بیاموزید.

جلوگیری از بوی بد زباله و تجمع حشرات

رعایت بهداشت محیط مسکن نقش مهمی در پیشگیری از بیماریها دارد. یکی از مواردی که نقش مهمی در حفظ بهداشت محیط منزل دارد جمع آوری و نگهداری صحیح زباله های تولید شده در خانه می باشد. نگهداری غیراصولی زباله در منزل باعث بروز مشکلاتی از قبیل افزایش موش، سوسک، مگس و ایجاد مناظر زشت و بوی نامطبوع گردیده، و ضمن سلب آسایش، سلامتی افراد خانوار را به خطر می اندازد.

زباله اصطلاحا به فضولات جامد، نیمه جامد یا مایعی گفته می شود که ظاهرا به درد نخور بوده و دور ریخته می شود. زباله خانگی شاید مهمترین بخش زباله محسوب شوند که در صورت تفکیک و مدیرت صحیح بتوانند بخشی از سرمایه های ملی را باز گرداند.

زباله ها ممکن است باعث بوی بد و حتی جمع شدن حشرات در خانه ی شما شوند. با کمک راهکارهای زیر بدون مشکل زباله های خانه ی خود را مدیریت کنید.

 

با بازیافت زباله ی کمتری بسازید

زباله در منزل

روش تفکیک زباله ها

اگر زباله ی کمتری داشته باشید دیگر نیازی نیست نگران حجم زباله های خود باشید. حال چگونه می توان زباله ی کمتری تولید کرد؟ یک سطل جداگانه برای چیزهایی بگذارید که قابل بازیافت اند. در هر شهر جاهای متفاوتی وجود دارد که زباله های بازیافتی را می توان تحویل داد.

 

غذاهای مانده را کم کنید

زباله در منزل

مدیریت زباله ها در منزل

غذاهای فاسدشدنی در زباله عامل بیش ترین آلودگی، خرده های ریز داخل سطل و ایجاد تکه های چسبناک هستند. میزان غذای فاسدشدنی خود را در یک سطل جدا بریزید. برای چیزهایی که باید حتماً داخل سطل بریزید می توانید از دو کیسه استفاده کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

 

از بوی بد سطل جلوگیری کنید

زباله در منزل

جلوگیری از بوی بد سطل اشغال

یکی از بدترین چیزها در مورد زباله بوی بد آن است. چند راه مختلف برای جلوگیری از بوی بد زباله ها وجود دارد. مثلاً شما می توانید در ته سطل زباله ی خودجوش شیرین بپاشید تا به جذب بوهای بد کمک کند.

 

ایجاد چند سوراخ در ته سطل

زباله در منزل

رعایت نکات بهداشتی در منزل

برای سطل زباله های پلاستیکی که بیرون می برید باید در ته سطل خود سوراخ هایی ایجاد کنید. با این کار می توانید بدون نیاز به تخلیه ی آب کثیف سطلتان را بشویید. برای زمانی که سطل خیلی کثیف است می توانید از صابون استفاده کنید. بگذارید سطل بماند تا خشک شود.حالا سطلتان مانند یک سطل نو خواهد بود.

 

دقت کنید کجا زباله ها را نگه می دارید

زباله در منزل

نگهداری زباله در منزل

سطل زباله می تواند حشرات موذی و حیوانات را به خود جذب کند. همیشه باید به دنبال راهی برای جلوگیری از ورود حشرات باشید. متأسفانه سطل زباله ها یک مقصر بزرگ هستند. بهتر است زباله را زیاد در خانه ی خود نگه ندارید.

راه های دور کردن بوی بد و حشرات از زباله در منزل

4.314
این مطلب مفید بود ؟122
برگرفته از 5040 -/ح
وبگردی