رهن آپارتمان

قیمت رهن کامل آپارتمان در منطقه پرتقاضای تهران

تاریخ انتشار : 12 شهریور 1401کد مطلب : 33928زمان مطالعه : 2 دقیقه
منطقه پنج شهر تهران در حالی پرتقاضاترین منطقه به لحاظ معاملات مسکن است که در حال حاضر می‌توان آن را متنوع‌‌‌ترین منطقه بازار از نظر سطح قیمت‌ها معرفی کرد.

اقتصادنیوز:تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از وضعیت بازار مسکن منطقه 5 شهر تهران نشان می‌دهد در شرایطی که انواع واحدهای مسکونی با انواع قیمت‌ها و تنوع تیپ‌‌‌های مختلف ساخت در محلات مختلف این منطقه برای طیف مختلف متقاضیان خرید قابل جست‌وجو است، در بازار اجاره این منطقه نیز شرایط مشابهی وجود دارد. منطقه 5 شهر تهران بیشترین میزان معاملات خرید و اجاره مسکن را به خود اختصاص داده است و در هر ماه به طور متوسط حول و حوش 15‌درصد از حجم کل معاملات مسکن در این منطقه انجام می‌شود. به دلیل وسعت نسبتا زیاد این منطقه در میان سایر مناطق تهران نیز، محلات متفاوتی به لحاظ سطح کیفیت زندگی و قیمت مسکن در این منطقه وجود دارد و از این حیث این منطقه بیشترین استقبال سکونتی از سوی متقاضیان مصرفی را دارد.

بررسی تازه‌‌‌ترین شرایط بازار اجاره مسکن در این منطقه نیز نشان از تنوع بسیار زیاد قیمت و نحوه رفتار و تعامل طرفین بازار (موجران و مستاجرها) با یکدیگر دارد. به طوری که می‌توان گفت هم‌‌‌اکنون بازار اجاره مسکن منطقه 5، متنوع‌‌‌ترین بازار اجاره در میان مناطق 22گانه شهر تهران را به خود اختصاص داده است. بازه نرخ رهن کامل آپارتمان‌‌‌های مسکونی در این منطقه، متنوع‌‌‌تر از سایر مناطق است. این در حالی است که انواع متنوعی از فایل‌‌‌ها با سطوح مختلف قیمت و رفتارهای متفاوت موجران در ارتباط با نحوه تعیین اجاره‌‌‌بها در این منطقه رصد می‌شود. به این معنا که در این منطقه به فراوانی، هم فایل‌‌‌های با سطح نامتعارف به لحاظ تعیین اجاره‌‌‌بهای پیشنهادی وجود دارد و هم فایل‌‌‌هایی را می‌توان یافت که موجران در آنها اقدام به تعیین قیمت‌هایی مناسب‌‌‌تر از متوسط قیمت منطقه کرده‌‌‌اند.

تنوع این فایل‌‌‌ها که در بازار مسکن سایر مناطق ممکن است به عنوان فایل استثنا معرفی شده‌‌‌ باشند، در منطقه 5 بسیار زیاد است. یعنی هم به تعداد زیاد واحدهایی را می‌توان یافت که با شرایط متعارف قیمتی به بازار اجاره عرضه شده‌‌‌اند و هم تعداد فایل‌‌‌های با سطح قیمت نامتعارف در این منطقه زیاد است. بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد هم‌‌‌اکنون در این منطقه مبلغ رهن کامل هر مترمربع آپارتمان از 6‌میلیون تا 12‌میلیون تومان متغیر است.

انتهای پیام/م

قیمت رهن کامل آپارتمان در منطقه پرتقاضای تهران

52
این مطلب مفید بود ؟20
وبگردی