شیر مادر

میوه ای که طعم بدی به شیر مادر میدهد

کد مطلب : 33974زمان مطالعه : 2 دقیقه
با مصرف کردن برخی میوه ها شیر مادر طعم بدی پیدا می کند و به گفته محققان شیر مادر فاسد می شود. اما زیاده روی در کدام میوه ها چنین تأثیری دارد؟

کدام میوه ها طعم شیر مادر را بد میکنند؟

شیر مادر، بهترین غذایی است که برای نوزاد وجود دارد و میتواند او را در برابر بیماری‌های مختلف محافظت کند. شیر مادر حاوی تمامی ویتامین‌ها و مواد غذایی مورد نیاز نوزاد در 6 ماه اول زندگی است و همچنین دارای خواص ضدبیماری است. با این حال، اگر مادر اخیراً رژیم غذایی خود را تغییر داده باشد، ممکن است طعم شیر تغییر کند و این موجب بی‌تمایلی نوزاد به شیر مادر شود.

شیر مادر، بهترین منبع تغذیه برای نوزاد است، اما باید مطمئن شویم که مواد غذایی، از جمله میوه‌هایی که مادر مصرف می‌کند، برای نوزاد ضرری ندارند. بعضی از نوزادان شیر با طعم را دوست دارند، اما پس از مدتی ممکن است با مشکلات معده، بی‌قراری و تغییرات در مدفوع روبرو شوند و تمایلی به مصرف شیر مادر نداشته باشند.

بعضی میوه‌ها ممکن است طعم بدی به شیر مادر بدهند و باعث بی‌تمایلی نوزاد به مصرف آن شوند. این واکنش ممکن است برای هر نوزاد متفاوت باشد، اما برخی میوه‌ها که به طور عمومی ممکن است به شیر مادر طعم بدی بدهند را در این بخش از نمناک معرفی خواهیم کرد.

مرکبات بخصوص پرتقال و لیمو

این میوه‌ها به دلیل اسیدی بودن ممکن است طعم تغییری به شیر مادر بدهند و نوزاد را ناراحت کنند.

شیر مادر

توت فرنگی و تمشک

این میوه‌ها معمولاً طعم ترش و تندی دارند که ممکن است شیر مادر را تغییر دهند و باعث ناراحتی نوزاد شوند.

هویج و سیب‌زمینی

اگر مادر این میوه‌ها را در میانه رژیم غذایی خود مصرف کند، ممکن است شیر مادر تغییر طعم داده شود و نوزاد به آن بی‌تمایل شود.

کیوی

مصرف این میوه ممکن است منجر به ایجاد گاز و نفخ شکم در کودک شود.

کیوی

گیلاس

استفاده زیاد از گیلاس ممکن است به عنوان مسهل عمل کند، بنابراین در طول بارداری بهتر است مصرف آن را محدود کنید.

آلو

این میوه همچنین خواص مسهل دارد و مصرف زیاد آن ممکن است به مشکلات نوزاد منجر شود.

سیب

اگرچه توصیه می‌شود که سیب را در رژیم غذایی کودکان جای دهید، اما فیبر موجود در آن ممکن است باعث نفخ شکم در کودک شود. بنابراین، باید از مصرف زیاد آن پرهیز کنید.

با این حال، مهم است که در این مورد هیچ قاعده‌ی عمومی وجود ندارد و هر نوزاد ممکن است به طعم مختلفی حساسیت نشان دهد. در صورتی که نوزاد به شیر مادر علاقه ندارد، می‌توانید با مشاوره پزشک یا متخصص تغذیه نوزاد به تغییراتی در رژیم غذایی خود مادر بپردازید.

میوه ای که طعم بدی به شیر مادر میدهد

4.4112
این مطلب مفید بود ؟9913
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ن.ح
وبگردی